• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99100603896
  • خبرنگار : 71588

استقبال سازمان ملل از عملیات تبادل اسرا بین طرف های درگیری لیبی

استقبال سازمان ملل از عملیات تبادل اسرا بین طرف های درگیری لیبی

هیأت سازمان ملل برای حمایت از لیبی، از موفقیت بزرگی که در روند تبادل زندانیان بین دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر با نظارت کمیته نظامی مشترک (۵+۵) محقق شد، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هیأت سازمان ملل برای حمایت از لیبی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد، روند تبادل زندانیان با تلاش‌های بزرگان قبایل و حکماء انجام شد.

هیأت سازمان ملل برای حمایت از لیبی، دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر را به تسریع در روند اجرای تمامی بندهای توافق آتش بس امضا شده در ۲۳ اکتبر گذشته در ژنو به ویژه تکمیل فرآیند تبادل تمامی بازداشت شدگان ترغیب کرد.

پیشتر منابع آگاه به رسانه‌های لیبیایی گزارش دادند که اولین عملیات تبادل زندانیان بین نیروهای دولت طرابلس و ارتش "ملی" لیبی؛ دو طرف درگیر در این کشور انجام شده است.

وب سایت "لیبی الاحرار" گزارش داد که تبادل زندانیان اواخر روز جمعه و تحت نظارت تعدادی از فرماندهان میدانی و بزرگان قبایل زاویه، صبراته و زینتان در منطقه شوفر انجام شد.

منابع اظهار داشتند که تعداد زندانیان آزاد شده "ارتش ملی لیبی" ۳۳ نفر و تعداد اسرای دولت وفاق ملی ۱۵ زندانی بود که بیشتر آنها از شهرهای زاویه ، صبراته ، طرابلس ، صرمان و تاجورا هستند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha