• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99100604199
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم دی ایسنا

اعدام عبدالحمید میربلوچزهی/ اظهارات رییس جمهور درباره تهیه واکسن کرونا/ ''درخواست'' مقتدی صدر از ایران و ''هشدار'' به آمریکا/ جزئیات هک شدن تلفن همراه بنی گانتس توسط ایران/ علت عقب‌نشینی اروپا از اصرار بر مذاکرات فرابرجامی و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

عبدالحمید میربلوچزهی اعدام شد

به گزارش ایسنا، اعلام خبراز اعدام "عبدالحمید میربلوچزهی" از سوی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

روابط عمومی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: این تروریست در انجام عملیات‌های تروریستی و مسلحانه نقش به سزایی‌داشته و در جنایت سال ۹۴ کوه بیرک به سمت ماموران تیراندازی کرده است. در نهایت، پس از قطعیت حکم در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، عبدالحمید میربلوچزهی بامداد امروز در محوطه زندان به دار مجازات آویخته شد.

در نقل و انتقال یا نگهداری واکسن مشکلی نداریم/هم واکسن تولید می‌کنیم و هم می‌خریم

صحبتهای رییس جمهور درباره تهیه واکسن کرونا در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، دومین خبر پربازدید بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه ما در نقل و انتقال یا نگهداری واکسن هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: در خرید البته مشکل داریم اما روزانه و مورد به مورد از این تحریم‌ها عبور می‌کنیم و این کار را تاکنون هم انجام داده‌ایم و بعد از این هم انجام می‌دهیم. 

وی تاکید کرد: اما مردم عزیز ما بدانند که از روزهای اولیه شیوع کرونا یکی از مهمترین مسائل ما واکسن بود. از همان زمان هم شرکت‌های دانش‌بنیان کار را شروع کردند و البته باید در کنار کار آنان به دنبال خرید واکسن هم باشیم چرا که ممکن است واکسن داخلی دیرتر آماده شود.

به سوالات افکار عمومی در مورد واکسن خارجی پاسخ‌ مستدل داده شود

در همین جلسه سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی،‌ نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مورد خرید واکسن خارجی تصریح کرد: پیرامون واکسن خارجی باید به سوالات مطرح در افکار عمومی پاسخ‌های مستدل و علمی داده شود و نباید جامعه مردد بماند.

هیچ مقام دولتی و خانواده اش حق ندارد خارج از دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند

همچنین معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم یک روز زودتر از هر جای دنیا واکسن معتبر و موثر تامین و وارد کنیم، یک لحظه هم درنگ نخواهیم کرد، گفت: حتماً مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت دستورالعمل های شفافی تدوین و اعلام خواهد کرد و و احدی خارج از آن دستورالعمل‌ها نمی‌تواند به واکسن دسترسی پیدا کند. هیچ مقام دولتی و خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از آن دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا خواهند کرد.

''درخواست'' مقتدی صدر از ایران و ''هشدار'' به آمریکا

خبر بعدی،‌ تاکید رهبر جریان صدر عراق بر لزوم دور کردن عراق از تقابل ایرانی-آمریکایی بود.

مقتدی صدر در بیانیه‌ای که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: عراق عزیز قربانی درگیری‌های آمریکایی-ایرانی شده و به گونه‌ای آسیب دیده که نمی توان درمورد آن سکوت کرد. از جمهوری اسلامی ایران -همسایه عزیز- تقاضا دارم که عراق را از درگیری های خود دور نگه دارد. اگر جایگاه و استقلال عراق و دولت آن را حفظ کند ما نیاز به هنگام سختی پشت ایران را خالی نخواهیم کرد.

جزئیات هک شدن تلفن همراه بنی گانتس توسط ایران

شبکه لبنانی المیادین در گزارشی به جزئیات هک شدن تلفن همراه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سوی ایران پرداخت.

بر اساس این گزارش مارس سال گذشته بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که تلفن همراهش از سوی ایران هک شده است.

در سایه رقابت سخت میان بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو بر سر پست نخست وزیری، رسانه های صهیونیستی امروز نیز بار دیگر به این مساله پرداختند و پرسش هایی در رابطه با محتویات تلفن همراه هک شده بنی گانتس مطرح کردند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

متن کامل سند تحول قضایی منتشر شد

خبر بعدی،‌  انتشار سند تحول قضایی بود.

متن کامل این سند که از سوی سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه ابلاغ شده است، مشتمل بر یک دیباچه، یک مقدمه و چهار فصل است.

علت عقب‌نشینی اروپا از اصرار بر مذاکرات فرابرجامی

دلایل عقب‌نشینی اروپا از اصرار بر مذاکرات فرابرجامی از بیان یک کارشناس مسائل بین‌الملل از پربازدیدهای بامداد امروز بود.

سید رضا میرطاهر در این باره گفت: جمع بندی اروپا این است که فعلا از تحریک ایران و تشدید فضا در رابطه با برجام خودداری کنند، اما این عقب نشینی به معنی تغییر مواضع قبلی آنها یعنی اعمال تغییراتی در برجام و نیز بحث درباره مسایل موشکی و منطقه ای مرتبط با ایران نیست.

طرح «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» با قانون اساسی مغایر است

نظر عبدالصمد خرمشاهی درباره طرح «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» از خبرهای پر مخاطب بود.

این حقوقدان با بیان این‌که می‌توان برآورد کرد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مغایرت با اصول ۱۹، ۲۰، ۶، ۵۶ و ۵۷ قانون اساسی قرار می‌گیرد گفت: در فرایندی کلی این طرح ممکن است موجب دلسردی تعداد کثیری از انتخاب کنندگان و داوطلبین ریاست جمهوری شود.

اگر کرونا نبود، تحولات جهانی در سال ۲۰۲۰ به چه سمت و سویی می‌رفت ؟

خبر بعدی، اظهارات سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه درباره مهمترین اتفاقات در سال ۲۰۲۰ میلادی در عرصه بین‌الملل بود.

رامین مهمان پرست با بیان اینکه شیوع گسترده ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان، شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تلاش های آمریکا برای عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی از مهمترین اتفاقات در سال ۲۰۲۰ میلادی در عرصه بین‌الملل بوده است، گفت: حتی اگر کرونا نبود همچنان شاهد رقابت چین و آمریکا در عرصه  اقتصاد جهانی بودیم، البته کرونا باعث شد که اقتصاد آمریکا ضعیف تر شود و چین در این عرصه قوی تر حضور پیدا کند.

وی افزود: اگر کرونا هم نبود به نظرم اتفاق خاصی  متفاوت از سال های گذشته در عرصه جهانی رخ نمی داد و دولت ترامپ  همچنان سیاست های معمول خود را نسبت به اروپا و خاورمیانه ادامه می داد گرچه ممکن است کرونا در شدت و ضعف اجرای این سیاست ها تأثیرگذار بوده باشد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha