• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99100604293
  • خبرنگار : 71638

پیدا شدن پیکر دکتر فاطمی در ارتفاعات آهار

به وقت سیاهی برف/ یک ایسنایی دیگر آسمانی شد

به وقت سیاهی برف/ یک ایسنایی دیگر آسمانی شد

رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی از پیدا شدن پیکر بی جان دکتر سیدمصطفی فاطمی در ارتفاعات آهار تهران خبر داد.

حمید مساعدیان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ریزش بهمن و محبوس شدن یک کوهنورد در آهار گفت: روز گذشته در منطقه قلعه دختر آهار شاهد ریزش بهمن بودیم که متاسفانه یکی از کوهنوردان زیر بهمن محبوس می شود. متاسفانه این کوهنورد جان خود را از دست داده است و تیم های امداد و نجات در حال انتقال پیکر وی به پایین کوه هستند. دکتر سیدمصطفی فاطمی دندانپزشک و متخصص پروتزهای دندانی، کوهنوردی بوده که زیر بهمن جان خود را از دست داده است.

یک ایسنایی عزیز دیگر تنهایمان گذاشت

بهمن در زمستان انسان را باز نمی‌گرداند چرا که در سرمای برف، امید بقا به تدریج به خواب می‌رود اگر هم برای کوهنوردی فرصت بازگشتی باشد این رجعت را باید یک معجزه خواند و اگر نه رحلتی ابدی مانند درگذشت دوست و همکار جهادی‌مان «دکترسید مصطفی فاطمی» ...

اسمش در چهاردهمین ردیف کوهنوردانی قرار داشت که به تازگی موفق به گذراندن دوره مربیگری کوهپیمایی شده بودند. «دکترسید مصطفی فاطمی» از آن دست کوهنوردان با اراده و خوش ذوقی بود که همواره در اوج  قرار داشت اما افسوس که در جمعه سیاه کوهنوردان، بهمن، مصطفی را به درون خود بلعید و دست أجل او را به ابدیت پیوند داد.

از روز گذشته تاکنون که خبر ریزش بهمن در ارتفاعات تهران منتشر شده است تعداد بسیاری از خانواده‌ها و کوهنوردان صبرشان مطیع گردش عقربه‌هایی است که رمقی برای تیک تاک ندارند. در فضای این زمستان بوی هوای محبوسی به مشام می‌رسد که رایحه جاودانگی در کوه دارد.

برف برای کوهنوردان فقط ابزاری برای آرایش صحنه‌های ماجراجویانه نیست، گاهی تهدیدی بالفعل است و بلای جان. اینک قلبی از تپش ایستاده است. تقدیر رأی قطعی خود را صادر کرده است و گریزی از سلامِ جان به پایان نیست.

 ساعتی است که حکم قطعی جاودان شدن «دکترسید مصطفی فاطمی»  به طور رسمی از سوی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اعلام شده است. آنها که کوهنوردند می‌دانند هیچ چیز جای یک عزیز، همکار و همنوردی که زیر بهمن مفقود شده است را پر نخواهد کرد چراکه آن دوستی‌ها که در سختی و دشواری‌ها شکل گرفته‌اند عیاری دیگر دارند و دیگر تکرار نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، پیش از این "کمال برمکی" مدیرعامل باشگاه کوهنوردی تهران که همراه ۲۱  کوهنورد این باشگاه عازم قلعه دختر در آهار بودند درباره آخرین وضعیت دکتر فاطمی که در این صعود دچار حادثه شد به ایسنا گفت: ۲۱ کوهنورد عازم قلعه دختر در آهار شدیم که در مسیر رفت حادثه بهمن رخ می دهد. متاسفانه دکتر فاطمی تنها کوهنوردی است که زیر برف گرفتار شد. 

سید مصطفی فاطمی دندانپزشک و متخصص مواد دندانی است که در اوایل دهه ۸۰ شمسی سردبیر ایسنا بود و در سال های اخیر با عضویت در باشگاه کوهنوردی تهران صعودهای زیادی انجام داده بود.

او عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و مدتی رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بود.

دکتر فاطمی در یک دهه اخیر صعودها زیادی را انجام داده بود. او به صخره نوردی و اسکی  نیز علاقه زیادی داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ضایعه درگذشت این مرد فداکار، پدر مهربان و همکار سابق عزیزمان را به خانواده آن مرحوم و جامعه دندانپزشکی ایران، کوهنوردان و سایر دوستان و آشنایان تسلیت می‌گوید.

به گزارش ایسنا، حداقل حدود ۷ نفر دیگر در حوادث بهمن و بوران روز جمعه در ارتفاعات تهران درگذشته اند که بیشتر این افراد در توچال و کلکچال با گرفتار شدن در زیر بهمن فوت کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۶:۴۰

تسلیت به ایسنا و خانواده کوهنوردای ایران روحشون شاد باشه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۶:۴۶

باورم نمیشه خدا رحمتش کنه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۱۰

روحشان شاد. از شنیدن خبرش شوک شدم.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۳۹

انا لله و انا علیه راجعون ... روحشون با بندگان صالح خدا مشحور باشه انشاالله.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۴۵

تسلیت به خانواده بزرگ جهادانشگاهی. روحشون قرین آرامش

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۵۹

اسامی سایر هم‌نوردهایی که همراه ایشون بودن رو چطور می‌شه پیدا کرد؟ چرا چیزی منتشر نشده تا این لحظه؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۸:۴۴

تسليت به ايسنا و خانواده آن مرحوم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۸:۴۷

اینها که خودشون این کاره بودند چرا هشدارهای هواشناسی رو جدی نگرفتند؟! این همه مدارک دانشگاهی و مربیگری به چه درد می‌خورده پس؟! الان دیگه چه فایده‌ای داره گفتن این حرف‌ها؟! بدا به حال خانواده‌اش! فقط آرزوی صبر و تحمل دارم واسه شون.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۹:۴۵

موضوع این است که هشدارهای هواشناسی درست نیست... یا شاید ...

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۰:۴۴

خانم یا آقای تحقیق! یعنی چی هشدارهای هواشناسی درست نیست؟! یا شاید چی؟! این چه طرز پاسخ دادنه؟!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۵:۱۴

ضمن تسلیت به علت فوت این پزشک محترم و تعدادی از هموطنان در حوادث اخیر ناشی از برف و بهمن در ارتفاعات تهران. اولا که پیش بینی‌های هواشناسی اشتباهات زیادی دارد. ثانیا اگر شما به کامنت‌های پرشمار من که در طی چند سال اخیر (در حدود دوسه سال اخیر ) برای ایسنا فرستاده ام دقت کرده بودید متوجه قضیه می‌شدید. یک آرشیو غنی از این مطالب و کامنت ها وجود دارد که متاسفانه توجهی نیزبه آن‌ها نمی‌شود. مجددا فرضیه خود را در این مورد ارائه می‌دهم: برطبق این فرضیه که از آمارهای هواشناسی و اظهار نظر برخی مسوولان نشات گرفته ، چند سال است و بخصوص از سال 93، که یک سری تغییرات مصنوعی آب و هوایی با امواج الکترومغناطیسی و اخیرا پرتوهای باردار ، به غلط اجرا می‌شود که عواقب پرشماری دارد. این تغییرات مصنوعی آب و هوایی برای منظورهایی مثل احیای دریاچه ارومیه، کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ مثل تهران و سایر منظورهای مشابه صورت می‌گیرد که کاری کاملا غلط و خطرناک و ناشی از یک برداشت فوق‌العاده اشتباه است که در هیچ کشور دیگر دنیا بدین وسعت سابقه نداشته است .... در این مورد خاص، و با تکیه به فرضیه فوق نظر من این است که باز هم به همان شیوه مذکور و در زمانی که تهران درگیر آلودگی هوا و وارونگی هوا بود تصمیم گرفته شد که این تغییرات مصنوعی آب و هوایی اجرا شود تا با افزایش بارندگی به رفع آلودگی هوای تهران کمک شود. اما نتیجه چه شد ، براثر این تغییرات مصنوعی آب و هوایی احتمالی، برف‌هایی بارید که کاملا پروسه طبیعی تشکیل برف از هسته اولیه ابرها را طی نکرده بودند ، و به نوعی برف‌ها بسیار شل و آبکی و وارفته بودند و در نتیجه براثر تل انبار شدن این برف‌های شل و آبکی، بهمن‌های زیادی در ارتفاعات رخ داد ...

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۰:۱۵

من دانشجو ایشان بودم. بسیار مهربان و خوش قلب بودند. خدا رحمتشان کند.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۰:۲۶

من و دخترم سال 76 مریض ایشون بودیم واقعا تو کارشون بی‌نظیر بودن. متاسف شدم از شنیدن خبر فوتشون. روحشون شاد. به خانواده محترمشون تسلیت میگم و از خداوند براشون صبر آرزم می‌کنم.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۰:۳۵

خدایش بیامرزد.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۱:۲۲

دکتر سید مصطفی دوست داشتنی، با طبعی بزرگ، خلقی ملیح، روحی سرشار و سری پر شور و استعدادی خداداده رفت و تکلیف سی سال رفاقت ما ماند اینجا ، کیلو متر ها دور تر در دل تنگ من. چه لبخندها که بر لبان ما نکاشت چه زود رفت و ندانست که چقدر برایش دل‌های نگران از غم لبریز شدند.خدایش با اجداد اطهارش محشور کناد.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۰۹:۴۵

خدا رحمتشون کنه، خیلی ناراحت شدم، دکتر فاطمی انسان وارسته ای بودند. طی دو سه سالی که میشناختمشون، فقط برای خدا کار میکردن، روحشون شاد و یادشون گرامی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۵:۳۵

کوه نمی‌رفتندچی می‌شد.