• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99100604373
  • خبرنگار : 71145

دعوت از رهبران شورای همکاری خلیج فارس برای حضور در اجلاس آینده به دستور ملک سلمان

دعوت از رهبران شورای همکاری خلیج فارس برای حضور در اجلاس آینده به دستور ملک سلمان

پادشاه عربستان دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را مامور کرد تا از رهبران کشورهای شورای همکاری برای حضور در نشست آینده اجلاس سران شورا دعوت به عمل بیاورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواست تا از رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حضور در چهل و یکمین اجلاس سران شورا در پنجم ژانویه دعوت به عمل بیاورد.

دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای اظهار کرد: از بین مدعوین نام تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز به چشم می‌خورد.

این در حالی است قطر با تحریمی از جانب عربستان، بحرین، امارات به عنوان اعضای شورای همکاری خلیج فارس و نیز مصر روبه‌رو است.

همچنین امارات امروز شنبه بر آشتی بین ملت‌های کشورهای حوزه خلیج فارس در اولین واکنش به درخواست ملک سلمان از رئیس امارات برای حضور در چهل و یکمین اجلاس شورای عالی همکاری خلیج فارس تاکید کرد.

نامه ملک سلمان به خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات را محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر و حاکم دبی دریافت کرد.

محمد بن راشد آل مکتوم بر توجه کشورش، دولت، رهبری و مردم بر تحکیم روابط برادری و سازش بین ملت‌های شورای همکاری خلیج فارس و تقویت روابط برادرانه که هیچ شائبه‌ای در آن راه ندارد، تاکید کرد.

اظهارات حاکم دبی در جریان استقبال از فلاح الحجرف بود که پیامی از جانب ملک سلمان را به او منتقل کرد. آنها به بررسی مسیر شورای همکاری خلیج فارس، راه‌های پیشبرد همکاری،‌ هماهنگی و همبستگی بین ملت‌ها و کشورهای شورای همکاری تا تحقق کامل و فراگیر در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصاد، امنیت، دفاع و دیگر زمینه‌ها که به نفع ملت‌های منطقه و کشورهای عضو است، پرداختند.

قرار است این اجلاس پنجم ژانویه در ریاض پایتخت عربستان برگزار شود.

این اظهارات نائب رئیس امارات هم‌زمان با تلاش‌های تحقق آشتی بین قطر و دیگر کشورهای عربی مطرح می‌شود.

خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرده بود: اجلاس سران شورا پنج ژانویه با حضور رهبران شورای همکاری برگزار می‌شود و شاهد توافقی در زمینه آشتی با قطر و اجرای میدانی آن خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha