• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۱:۲۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99100704515
  • خبرنگار : 71548

دبیر جشنواره سیزدهم پاسخ داد

جشنواره تجسمی فجر آثار را خریداری می کند؟

جشنواره تجسمی فجر آثار را خریداری می کند؟

دبیر سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر در پاسخ به این پرسش که آیا اداره کل هنرهای تجسمی همانند جشنواره قبلی برنامه‌ای برای خرید آثار هنرمندان در نظر گرفته است؟ توضیح داد: در حال حاضر به دنبال اسپانسر هستیم و تلاشمان این است که امسال نیز این کار را انجام دهیم.

علی‌اشرف صندوق‌آبادی ـ دبیر سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره برنامه‌های امسال جشنواره که قرار است در ایام کرونا برگزار شود، با بیان اینکه «کرونا همه بخش‌ها را تحت تاثیر قرار داده است»، اظهار کرد: طبیعتا در شرایط کرونا برخی از بخش‌های حضوری را نداریم یا اگر داشته باشیم، به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. همچنین امسال به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه مجبور هستیم از ظرفیت‌های فضای مجازی نیز بهره بگیریم تا بتوانیم با برگزاری نمایشگاه‌ها در این فضا مانور خوبی داشته باشیم. برای افتتاحیه جشنواره نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که البته هنوز به اجماع نرسیده‌ایم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اداره هنرهای تجسمی همانند جشنواره قبل برنامه‌ای برای خرید آثار هنرمندان در نظر گرفته است، توضیح داد: در حال حاضر به دنبال اسپانسر هستیم و تلاشمان این است که امسال نیز این کار را انجام دهیم و در این زمینه با برخی از بانک‌ها مذاکراتی انجام شده که هنوز نهایی نشده است. به طور کلی اراده مسئولان و شورای سیاست‌گذاری جشنواره این است که امسال نیز بتوانیم آثار را خریداری کنیم.

دبیر سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر درباره اینکه آیا در جشنواره امسال به موضوع کرونا پرداخته می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوع آثار هنرمندان آزاد است و بنابراین هنرمندان در همه حوزه‌ها می‌توانند آثار را با موضوعات دلخواه خودشان خلق کنند که طبیعتا برخی از این آثار تحت تاثیر موضوعات اجتماعی جامعه همانند کرونا قرار خواهد گرفت. بنابراین قطعا آثاری با موضوع کرونا در جشنواره امسال به نمایش گذاشته می‌شود.

صندوق‌آبادی همچنین یادآور شد که جشنواره سیزدهم هم‌اکنون در مراحل فراخوان است و تصویر برخی از آثار به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

پیش از این نیز هادی مظفری، مدیراداره کل هنرهای تجسمی درباره شرایط برگزاری جشنواره تجسمی فجر در ایام کرونا به ایسنا گفته بود: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم همانند سال‌های گذشته جشنواره را به صورت حقیقی برگزار کنیم و مجازی نباشد، اما اگر خدای ناکرده در بهمن‌ماه شرایط به سمت وضعیت قرمز پیش رفت، ممکن است برنامه‌های جدیدی برای برگزاری مجازی در نظر گرفته شود؛ البته تا این لحظه برنامه این است که جشنواره در موسسه صبا و به صورت حضوری برگزار شود، اما درباره جزئیات با توجه به وضعیت کشور در آن برهه زمانی تصمیم گرفته می‌شود و به همین خاطر هم شرایط دقیق برگزاری حدود ۱۰ روز پیش از افتتاحیه جشنواره تجسمی امسال، اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha