• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99100704686
  • منبع : بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

دستگاه‌ها به مسئله زمین‌خواری حساس باشند

دستگاه‌ها به مسئله زمین‌خواری حساس باشند

ایسنا/بوشهر رئیس کل دادگستری استان بوشهر در خصوص موضوع زمین خواری به همه دستگاه ها توصیه کرد که بر روی این مسئله حساس باشند.

چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با ۳ دستور جلسه "بررسی وضعیت پایش تصویری در سطح شهر بوشهر"، "وضعیت دوربین های ثبت تخلفات در سطح جاده های استان" و "بررسی دلایل افزایش اتهام انتشار توهین و افترا در فضای مجازی" برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: همه دستگاه ها باید در رابطه با موضوع پیشگیری حساس باشند و باید هم و غم همه ما روی این مطلب استوار باشد که هزینه ها را کاهش بدهیم.

وی افزود: در ارتباط با بحث آمار بین آمارهای قضایی و پلیسی تفاوت هایی وجود دارد چرا که به دلیل قابل گذشت بودن جرائم تهمت و افترا و نشر اکاذیب بسیاری از پرونده هایی که در پلیس فتا مطرح می گردد در چرخه قضایی قرار نمی گیرد. قابل گذشت بودن جرائم توهین افترا و نشر اکاذیب باعث گردیده که مدعی العموم به طور مستقیم نتواند به این جرائم ورود کند و نیاز با شکایت شاکی خصوصی دارد که این امر آسیب هایی را به دنبال داشته است.

جمادی تاکید کرد: در رابطه با مقابله با جرم توهین، افترا و نشر اکاذیب هماهنگی در بین دستگاه های مختلف باید وجود داشته باشد و ما در دستگاه قضایی از هر کمکی که نیاز باشد در این رابطه دریغ نخواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: افرادی هستند که خودشان را از انتشار هرگونه تهمت و افترا مصون می دانند و همه دستگاه ها باید روی همچین مواردی حساس باشند چون اگر بی تفاوت باشیم در رابطه با توهین و تهدید و... دیگران هم می بینند و از این شرایط الگو برداری خواهند کرد. هم معاونت پبیشگیری از جرم هم دادستان ها این آمادگی را دارند که در این رابطه کمک کنند و ان شاالله بتوانیم موضوع را مدیریت کنیم و در جلسات آینده نتیجه کار را ببینیم. این آمادگی در مجموعه دادگستری استان وجود دارد که قضاتی را در اختیار صداوسیما قرار دهد تا در خصوص جرائم فضای مجازی برنامه های مشترکی در جهت افزایش سطح اگاهی عموم افراد جامعه اجرا نمایند.

وی در ارتباط با موضوع وضعیت جاده ها و دوربین های ثبت تخلفات در سطح جاده ها گفت: در مورد موضوع راه ها و وضعیت جاده ها من هم نگران هستم و راهداری و اداره کل راه تلاش های بسیار خوبی را داشته اند. در موضوع رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی مسیرها شاهد تلاش های زیادی بوده ایم. این آمادگی در مجموعه قضایی جهت رسیدگی سریع و به موقع به پرونده های تخریب دوربین ها و علائم راهنمایی و رانندگی وجود دارد که می بایستی لیستی از افرادی که شناسایی شده اند و پرونده های آنها در مرحله رسیدگی هستند تا هفته آینده تهیه شود و در اختیار دادگستری استان قرار گیرد تا به صورت موردی رسیدگی شود.

رئیس شورای پیشگیری از جرم استان بوشهر در خصوص موضوع زمین خواری به همه دستگاه ها توصیه کرد که روی این مسئله حساس باشند.

وی یادآور شد استان بوشهر در ارتباط با جلوگیری از تعرض به بیت المال در سطح کشور به عنوان استان پیشتاز شناخته می شود و حتما باید همه دستگاه ها احساس مسئولیت کنند و هر جا با تعرضی مواجه شدند مراتب را سریعاً به دادستان مرکز استان و سایر حوزه های قضایی مرتبط اطلاع دهند.

جمادی افزود: دادگستری آمادگی دارد در کمیسیون های ماده ۱۰۰ حضور فعال داشته باشد و شهرداری نباید نگاه درآمدی به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری داشته باشد. رئیس کل دادگستری استان تأکید کرد که اگر لازم باشد خود رئیس دادگستری استان هم در کمیسیون ماده ۱۰۰ حضور خواهد یافت  و در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز آرای لازم را صادر خواهیم کرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha