• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99100704699
  • خبرنگار : 71624

ساخت دستگاه تولید ماده ضدعفونی کننده در کشور

ساخت دستگاه تولید ماده ضدعفونی کننده در کشور
عکس تزیینی است

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تحت پوشش مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، از ساخت دستگاه تولید ماده ضدعفونی برای اولین بار در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس سید یاسر حسینی در این باره گفت: دستگاه تولید ماده ضدعفونی؛ یک دستگاه خانگی، صنعتی و بیمارستانی است که با استفاده از آب و نمک مواد ضدعفونی کننده می سازد و در اختیار افراد قرار می دهد.

وی افزود: این دستگاه دوستدار محیط زیست و در سه بخش ضدعفونی کننده مواد غذایی، شست و شوی دست و سطوح قابل استفاده است و تمامی مجوزها و استانداردهای ملی و بین المللی را دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این دستگاه در ایران مشابهی ندارد و با استفاده از مهندسی معکوس، بومی سازی شده است.

وی اعلام کرد: این دستگاه تا ۹۹/۹۹ درصد قابلیت میکروب زدایی دارد و برای از بین بردن کرونا ویروس هم مورد تایید است. این دستگاه از نظر هزینه و تولید ماده ضدعفونی بسیار مقرون به صرفه است. همچنین حمل آسان، عدم حساسیت و ایمنی برای انسان از دیگر ویژگی های آن محسوب می شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: دستگاه پنل روشنایی و ضد عفونی‌کننده ایمن برای انسان نیز با کاربردهایی مانند روشنایی محیط کار و بیمارستان، ضد عفونی‌کننده سطوح و هوا، از بین برنده عوامل عفونت‌های بیمارستانی و ارتقاء ایمنی چشم و پوست نوزادان، اطفال و بزرگسالان از دیگر محصولات شرکت صمصام شید است.

حسینی ضمن تقدیر از همکاری مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: چالش های بسیاری در مسیر فعالیت ما وجود دارد؛ چالش های فنی، تکنیکی توسط شرکت قابل حل است، ولی در مورد چالش های نظام اداری و دولتی باید شرکت های دانش بنیان بیشتر حمایت شوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت ما تحت پوشش مرکز رشد است،؛ انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی ایران از ما در بخش فروش نیز پشتیبانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha