• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99100704920
  • خبرنگار : 71565

منتظری: یک هنرمند تا چه زمان برای دل خود، بنویسد و بسراید؟

منتظری: یک هنرمند تا چه زمان برای دل خود، بنویسد و بسراید؟

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مشکلات عرصه فرهنگ و هنر و شرایط نامناسب فعلان این عرصه انتقاد کرد: یک هنرمند تا کی برای دل خود، بنویسد، بسازد، بنوازد، بسراید و به تصویر کشد؟

به گزارش ایسنا، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامی داشت و خاطره شهدا به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: رمز موفقیت ما در خودباوری و خداباوری است، بپذیریم که برای رشد و اعتلای بیشتر ایران اسلامی و عبور از پیچ تاریخی و گشودن گره های اقتصادی، به جای امید واهی به بیگانگان، باید دست اراده را بر زانوی همت خویش بگذاریم، با نگاه به درون و باور ظرفیت های داخلی، موسی صفت، پرچم ولله معنا را بر بام اندیشه خود به اهتزاز درآوریم، اگر چنین  شود راه عبور از مشکلات و تحریم ها در مقابل ما گشوده خواهد شد و فراعنه زمان در نیز در نیل عزم و اراده ی ما غرق خواهند شد، پس بر همین اساس اعتراف می کنیم خداوندا با تو همه چیز و بی تو هیچ هستیم.

وی افزود: کشور برای صدر نشینی نیازمند فرهنگ است، مقام معظم رهبری در اولویت های سالانه مجلس از اقتصاد و فرهنگ سخن فرمودند، ولی تا کنون در نطق های این سخنگاه، سهم بسیار ناچیز است، برای تحقق این مهم، نیازمند تحول در نگاه مسئولان و تحول در منابع و اعتبارات هستیم، اگر باور داریم که فرهنگ مبدا تحولات و اکسیژن حیات بخش و عزت بخش است و اگر باور داریم توسعه فرهنگی زیربنای توسعه کشور است پس چرا سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور، کمتر از دو درصد است؟ چرا نقش آفرینان عرصه فرهنگ، همواره از مشکلات خود شکوه می کنند؟ چرا دغدغه های مقام معظم رهبری در نگاه و کارنامه ی مسئولان کم فروغ است؟ یک هنرمند تا کی برای دل خود، بنویسد، بسازد، بنوازد، بسراید و به تصویر کشد؟

وی تاکید کرد: در این شرایط، نگاه ملت شریف ایران، به مجلس معطوف شده است، باید مجلس در اسرع وقت، از بسته های پیشنهادی خویش بویژه در مسائل اقتصادی و کنترل قیمت رونمایی کند و دولت را به تحقق آنها ترغیب و مکلف سازد، همچنین لازم است سازمان امور استخدامی کشور به این مهم توجه کند که حدود ۶۰۰ هزارنفر در شرایط کنونی نگران شرکت در آزمون استخدامی هستند، اگر به سلامتی آن ها می اندیشید و تصمیم جنبه سیاسی ندارد زمان این آزمون به تعویق افتد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در پایان باری دیگر یاد و خاطره شهید سلیمانی را زنده کرد و از هیات رییسه مجلس خواست:در روزهای آغازین هر هفته پیام تصویری از کلام و سیره آن شهید در این مجلس طنین افکند،تا هم زلال کلامش بهره گیریم و هم مشام جانمان را به معارف آن مکتب معطر سازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha