• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99100704963
  • خبرنگار : 71620

راستینه: برای قهرمانان ورزشی‌مان برنامه‌ای نداریم

راستینه: برای قهرمانان ورزشی‌مان برنامه‌ای نداریم

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با استناد به جمله‌ای از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فرهنگ و صف آرایی فرهنگی در مقابل دشمنان آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شوم احساس می کنم که در راه خدا کشته شدم» نسبت به میزان سهم فرهنگی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ انتقاد کرد و گفت: فرهنگ مظلومانه تر از هر بخشی و تنها ۱.۷ دهم درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، احمد راستینه در صحن علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ خطاب به نمایندگان، گفت: به نظر شما چرا حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه‌اش افتخار می‌کند که در دوران رهبری نفس می‌کشد که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش؟ دوست و دشمن بر هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب صحه می‌گذارند اما واقعا چرا مظلومیت رهبر انقلاب در اوج اقتدار بر صالحیتش اعظم است؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به پرسش فوق، گفت: رهبری همواره همچون امام عظیمشان آمریکا را اعظم طاغوت ها نامید و از دل کندن از دشمن سخن گفته و مذاکرات را راه حل نجات اقتصاد کشور نمی‌داند. اما متاسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ می‌بینیم که منابع درآمدی ما با اما و اگرهای موهومی وضع شده که شرایط سختی را برای اقتصاد آینده رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه «دولت‌ها لوایح بودجه را به اما و اگرهای آینده و دست و دلبازی دشمنان حواله می‌دهند» گفت: دولتها اینگونه، تورم کمرشکن را با کسری بودجه بر ملت تحمیل می‌کنند و بی ارزش شدن پول ملی را رقم می‌زنند. تاکنون نه دولت‌ها و نه مجالس اراده‌ای برای حل آن نداشتند. مجلس یازدهم باید امروز شجاعانه یک تصمیم انقلابی برای اصلاح ساختار بودجه بگیرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس مدعی شد که دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس به عنوان دو بال مجلس بارها تاکید کردند که کسری بودجه در این لایحه به طور کامل مشهود است.

وی افزود: کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱۷ درصد رشد نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۹ داشته و کسری تراز عملیاتی از ۱۴۷ هزار میلیارد تومان به ۳۱۹ هزار میلیارد افزایش پیدا کرده است.

راستینه اصلاحات ساختاری بودجه را دغدغه اصلی مقام معظم رهبری طی دو سال گذاشت عنوان کرد و گفت: متاسفانه اراده‌ای برای اصلاح آن وجود ندارد. بودجه بخش فرهنگ مظلومانه تر از هر بخشی و تنها ۱.۷ دهم درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده است.

راستیه با استناد به جمله‌ای از مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ مبنی بر اینکه «فرهنگ و صف آرایی فرهنگی در مقابل دشمنان آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شوم احساس می کنم که در راه خدا کشته شدم» گفت: این جمله شاهدی بر مظلومیت اعظم ایشان بر صالحیتشان است چرا با وجود این جمله امام مقتدای ما، هیچ گاه بودجه بخش فرهنگ مورد توجه نبوده است؟

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بودجه بخش فرهنگ نشان می دهد که اراده ای برای رشد و تعالی آینده جامعه نداریم. آیا حکمرانی ما ربطی به اندیشه امامین انقلاب ما دارد؟ نه توان رزم  و نه آرایش جنگی ما در حوزه فرهنگی متناسب با آرایش دشمن در این قتل عام بزرگ فرهنگی نیست و برای رشد و شکوفایی سلامت آینده ناگزیر باید بر ورزش و جوانان تکیه کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، ورزش را زیربنای توسعه و سلامت جامعه دانست و گفت: بر اساس آمارها، در سال گذشته از ۳۸۴ هزار فوتی در کشور ۳۱۱ هزار نفر به خاطر بیماری های غیرواگیردار جان خود را از دست دادند. متاسفانه ما برای قهرمانان ورزشی‌مان برنامه‌ای نداریم و قهرمانان تیم های ملی ما مظلوم و تنها هستند و در هزار توی بودجه سرگردان؛ فرقی میان استان‌های محروم؛ سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و خوزستان وجود ندارد. باید با اصلاحات ساختار، بودجه را به سمت استان‌های محروم سوق دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha