• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99100705046

رئیس اتحادیه لبنیات فروشان قم پاسخ داد؛

مقصر اوضاع اسف بار شیر کیست؟!

مقصر اوضاع اسف بار شیر کیست؟!

ایسنا/قم رئیس اتحادیه لبنیات فروشان قم گفت: سویایی که دولت با قیمت ۲۸۱۵ تومان عرضه می‌کند به صورت آزاد ۱۷هزار تومان است که این تفاوت قیمت بسیار زیاد است و این تفاوت قیمت سبب میشود قیمت عرضه شیر نه برای دامدارصرفه اقتصادی داشته باشد و نه قیمت برای مصرف کننده مناسب باشد.

حسن بهرامی دوست، رئیس اتحادیه لبنیات فروشان قم در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: قیمت لبنیات با توجه به میزان توزیع نهاده‌های دولتی و مصوبه‌ی تعیین شده دولت نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره براینکه ۶۰۰عضو تولید کننده و توزیع کننده لبنیات در استان قم داریم، بیان کرد: افزایش قیمت شیر به میزان تولید شیر و نهاده ها بستگی دارد وقیمت شیر که حدود ۲۹۰۰ تومان و با احتساب هفت درصد تلورانس ۳۱۰۰ تومان بود باتوجه به مصوبه تیر ماه دولت باافزایش حدود ۳۰ درصد بین سه تا چهار ماه به ۴هزار ۵۰۰ تومان رسید.
 این تولید کننده لبنیات با بیان اینکه میزان تولیدات شیر مطلوب است اما نهاده ها نمیرسد، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه حدود۱۴میلیارد نهاده دولتی وارد قم شده است اما این رقم فقط ۳۰ درصد  از نهاده دامی را تامین می‌کند و ۷۰ درصد باقی مانده باید آزاد خریداری شود.
رئیس اتحادیه لبنیات فروشان قم با بیان اینکه قیمت مرغ، تخم مرغ و شیر وابسطه به نهاده است، تصریح کرد: سویا ای که دولت به قیمت ۲۸۱۵ تومان عرضه می‌کند به صورت آزاد ۱۷هزار تومان است که این تفاوت قیمت بسیار زیاد است و این تفاوت قیمت سبب میشود قیمت عرضه شیر نه برای دامدارصرفه اقتصادی داشته باشد و نه قیمت برای مصرف کننده مناسب باشد.
بهرامی دوست با اشاره بر اینکه بیشتر افزایش قیمت برای کارخانه جات است و زمانی که قیمت کارخانه تغیر می کند این امر بین سنتی ها و خرده فروشان فراگیر شود، خاطر نشان کرد: در یک ماهه گذشته مجدد شاهد افزایش قیمت بودیم؛ اما در حال حاظر بازار شاهد سکون است و شیرسنتی پر چرب ( ۲\۳ چربی) به قیمت ۵۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و اگر شرایط بازار به همین گونه باشد تا پایان سال شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود؛ اما در صورتی که عرضه و تقاضا دچار ناهماهنگی شود مجدد افزایش قیمت رخ خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha