• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99100705172
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

محدودیت‌های تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای زرد نیز اجرا می‌شود

محدودیت‌های تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای زرد نیز اجرا می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بروجن در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند، محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای زرد نیز اجرایی می‌شود.

مجید شیرانی هفتم دی‌ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بعد از یک روند طولانی و نفس‌گیر، سیر بیماری کرونا در استان از چند هفته گذشته نزولی شده است، اظهار کرد: موج سوم کرونا سهمگین‌تر بود و شاهد افزایش چشمگیر بیماران مبتلا به کرونا و تعداد موارد مرگ و میر ناشی از ویروس در استان بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در اواخر آبان‌ماه شاهد افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا تا ۴۰۰ نفر و افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه تا تعداد ۷۷ نفر در یک روز بودیم، خوشبختانه هم‌اکنون تعداد افراد بستری به ۱۰۰ مورد و تعداد بیماران بدحال به کمتر از از ۲۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۰ هزار و ۱۶۷ نمونه از بیماران مشکوک به بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام گرفته شده است، بیان کرد: از این تعداد نمونه ۲۲ هزار و ۲۴۳ بیمار مثبت اعلام شده و تعداد کل موارد فوتی ۷۰۹ نفر تا امروز است.

شیرانی افزود: ۲۲.۵ درصد آمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری مربوط به کادر درمان است و حدود ۸۶ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در رده سنی بالای ۶۸ سال قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بروجن در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند، باتوجه به اینکه بیش‌ترین عامل شیوع ویروس کرونا مربوط به دورهمی‌ها و اجتماعات خانوادگی است، بنابراین محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای زرد نیز اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از بین نرفته است، خاطرنشان کرد: کرونا آتش زیر خاکستر است و امکان شعله‌ور شدن مجدد این ویروس وجود دارد، در گذشته در رفع محدودیت‌ها تعجیل کردیم و نتایج آن را شاهد بودیم، باید در رفع محدودیت‌ها هشیارانه عمل کنیم.

شیرانی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو در دی‌ماه از جمله دهه فاطمیه، هفته بصیرت، شهادت سردار سلیمانی و...، عنوان کرد: از منظر سلامت اجازه هیچ تجمعی داده نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل و مدیریت بیماری کرونا به‌صورت محله و خانواده‌محور، خاطرنشان کرد: باید در این طرح نقاط قرمز در محلات شناسایی شود، زیرا این نقاط  موجب انتشار ویروس خواهد شد.

کاهش چشمگیر موارد مبتلا به کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

در ادامه سید راشد جزایری معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل و مدیریت بیماری در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در بحث تیم‌های حمایتی حدود ۱۰۲ میلیون تومان کمک برای حمایت از نیازمندان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذرماه شاهد کاهش ۷۳ درصدی موارد بستری از هفته دوم آذرماه تا چهارم دی‌ماه و کاهش ۵۷ درصدی موارد سرپایی در این تاریخ بودیم.

جزایری در خصوص اجرای طرح کنترل مراجعان به ادارات با استفاده از کارت ملی، بیان کرد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی همکاری مناسبی در این خصوص نداشتند، این مسئله از مصوبات ستاد کرونای ملی است و باید به سرعت اجرا شود.

آمار جرایم ترافیکی کرونایی

همچنین در این جلسه منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذرماه ۳۶۹۷ مورد بازدید از اصناف صورت گرفت که در همین راستا به ۲۱۵۲ واحد تذکر و ۱۹۵ واحد صنفی نیز پلمب شد.

وی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی گفت: در همین راستا به ۸۹۳۱ راننده تذکر داده شد و ۷۱۲۲ خودرو به مبدا عودت داده شد.

امان‌اللهی در خصوص جرایم نقدی خودروهایی که محدودیت‌های تردد را جدی نگرفته‌اند، بیان کرد: ۷۱۲۷ خودرو مشمول جریمه نقدی ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵۳۶ خودرو مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، ۲۵۵ خودروی درون شهری و ۶۴۳ خودرو نیز مشمول جریمه یک‌میلیون تومانی شدند.

برگزاری آزمون استخدامی در چهارمحال و بختیاری

در پایان جلسه سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: آزمون‌های دانشجویان مراکز آموزشی استان به صورت مجازی برگزار می‌شود، همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های ترم آینده به‌صورت مجازی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم برای برگزاری آزمون استخدامی برای ۳۹۰۰ داوطلب در استان در تاریخ ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه انجام شده است، اما نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha