• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99100705272
  • منبع : بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان: در حوزه زیست محیطی بوشهر مشکل داریم

نماینده ولی فقیه در استان: در حوزه زیست محیطی بوشهر مشکل داریم

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در فضای کلان برنامه‌ریزی مدیریت فرصت محور باید جایگزین مدیریت تحلیل محور شود یعنی اینکه قبل از ایجاد حادثه باید به فکر رفع مسائل و مشکلات باشیم تا شاهد حوادث و بحران‌ها نباشیم و البته در حوزه زیست محیطی هم مشکل داریم.

آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم اساس حیات یک جامعه هستند، افزود: بنابراین کار حوزه‌ی سیاسی، امنیتی و اجتماعی حیاتی است و لذا مدیریت قوی اسلامی انقلابی و مردم داری نشان از درجه بالای عرصه معرفتی و قدرت بالای عقلانیت مدیریتی است که مقام معظم رهبری نیز همواره به این نکته تاکید داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مدیریت موضوع مردم‌داری به عنوان نقطه آغاز تمدن‌سازی است، تصریح کرد: خدمت به مردم در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باید دغدغه اول مسئولین ما باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: در فضای کلان برنامه‌ریزی مدیریت فرصت محور باید جایگزین مدیریت تحلیل محور شود یعنی اینکه قبل از ایجاد حادثه باید به فکر رفع مسائل و مشکلات باشیم تا شاهد حوادث و بحران‌ها نباشیم و البته در حوزه زیست محیطی هم مشکل داریم و موضوع پیگیری نقشه جامع، پیگیری حوادث طبیعی در لایه های مختلف محضر مقام معظم رهبری تقدیم شده و در این راستا در استان مدیریت پیشگیرانه بحران‌ها و چالش‌ها و نیز مدیریت ایجاد آرامش سیاسی و اشراف امنیتی لازم است. 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر جزو ۵ استان برتر کشور در حوزه امنیتی، سیاسی و اجتماعی قرار دارد به فرهنگ و شعور بالای مردم استان به عنوان عامل اصلی این موضوع اشاره کرد.

وی تاکید کرد: مردم‌داری در عرصه اجتماعی یک نگاه بنیادین و استراتژیک است و اگر نگاه مردم داری نباشد دچار چالش جدی خواهیم شد و در این زمینه همواره رهبر فقید انقلاب و مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید داشته اند زیرا مردم باید همواره در صحنه باشند و دولت نیز در عرصه خدمت به این مردم پیشقدم و پیشتاز باشند.
 
شرایط ویژه و پیچیده پساترامپ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مشارکت و حضور گسترده مردم بزرگ‌ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی است.

محمدتقی ایرانی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در ساختمان آدینه اظهار کرد: مشارکت قابل توجه مردم در ۴ دهه گذشته در انتخابات به عنوان نماد مقبولیت نظام در راستای تحقق نظام مردم سالاری دینی ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به شرایط پیچیده و ویژه پساترامپ و آغاز حکمرانی بایدن در آمریکا و تاثیر آن در مناسبات بین‌المللی گفت: مدیریت اوضاع فعلی در شرایط شیوع ویروس کرونا و تداوم تحریم ها علیه ملت ایران خصوصا محروم کردن مردم ایران از امکانات دارو و درمان نقطه سیاه تحریم هاست که مردم ایران آن را فراموش نخواهد کرد. ولی به لطف خداوند متعال و تلاش شبانه روزی مدافعین سلامت و رعایت مردم امروز شرایط کرونا حتی بهتر از کشورهای اروپایی و آمریکا این ویروس کنترل شده است.

ایرانی با بیان اینکه در سطح بین الملل با یک وضعیت جدید روبرو هستیم و آن نیز علنی شدن و جدی تر شدن خصومت نظام سلطه و دشمنان نظام و پر رنگ شدن تقابل مسیر حق و باطل است، یادآور شد: دخالت مستقیم و بی واسطه و اعلام رسمی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان شهادت  سردار دل‌ها شهید سلیمانی و نیز دانشمند هسته ای ایران شهید محسن فخری زاده در طول ۴ دهه گذشته بی سابقه بوده و این نشان از تغییر روش نظام  سلطه برعلیه ملت ایران و گسترش جنگی تمام عیار در حوزه های سیاسی اقتصادی و امنیتی است.

وی با اشاره به نگاه و نقش پدرانه نماینده ولی فقیه در استان که زمینه ساز وحدت و همدلی مسئولان خواهدبود، اضافه کرد: وحدت وهمدلی کم نظیر مسئولان در استان بوشهر یک نعمت الهی است که باید به خوبی در راستای خدمت بیشتر به مردم استفاده شود و در این مسیر همه مسئولان استان از جمله استاندار پرتلاش و خستگی ناپذیر استان همه تلاش خود را معطوف اجرای سیاست های دولت و توسعه استان نموده است.

وی از ائمه جمعه و جماعات به عنوان سلسله الذهب جمهوری اسلامی نام برد و تاکید کرد: همان طور که مسئولین اجرایی به دنبال خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه هستند در امور دین و اخلاق نیز ائمه محترم جمعه و روحانیت دلسوز و متدین تلاش‌های ارزشمندی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ظرفیت های استان بوشهر در قلب خلیج فارس در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی همچنین نیروگاه هسته‌ای و پایانه خارک در کشور بفرد بوده و در کنار آن ظرفیت گردشگری، صنایع دستی و بوم‌گردی و تجارت دریایی بوشهر را قطب توسعه کشور خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha