• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99100705304

آیین گرامیداشت یوم الله نهم دی برگزار شد

آیین گرامیداشت یوم الله نهم دی برگزار شد

ایسنا/قم آیین گرامیداشت یوم الله نهم دی و دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، روز یکشنبه با حضور جمعی از طلبه ها و فضلای حوزه علمیه در مسجد سلماسی قم برگزار شد.

حجت الاسلام والسملمین سیفی مازندرانی از اساتید حوزه در این مراسم گفت: حضرت فاطمه در راه ولایت پذیری، دفاع و صیانت از حریم ولایت، پشتیبانی از ولی امر و امام وقت خود به شهادت رسید.

وی افزود: آنچه که در میان همه خوبی ها و مکارم اخلاق حضرت فاطمه نمود و تجلی دارد و برجسته است مساله دفاع از ولایت می باشد.

استاد حوزه در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: سرداران سرافراز شهید راه مقاومت و راه دفاع از کیان اسلام و ولایت نیز همین خصوصیت را دارند.

سیفی مازندرانی تصریح کرد: آنچه که سردار سلیمانی را محبوب قلب های همه مومنان کرد ذوب شدنش در ولایت بود، این شهید والامقام برای ایمان، اعتقاد و ایثاری که در راه ولایت داشت شب و روز در بدترین وضع خطر بود ولی باکی نداشت.

استاد حوزه علمیه قم همچنین ولایت اهل بیت و ولایت فقیه را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز دفاع از ولایت به معنای دفاع از رسول الله(ص) و امامان معصوم(ع) است و مساله پشتیبانی بزرگترین تکلیفی است که متوجه هر انسان مومنی می شود همان گونه که فاطمه زهرا(س) در زمان حیات مبارک خود بزرگترین تکلیف را دفاع از امیرالمومنین(ع) و ولی امر الهی می دانست.

سیفی مازندرانی همچنین با بیان اینکه مساله دیگر ما فتنه های پیش رو است افزود: این فتنه ها در زمان امیرالمومنین نیز در برابر ولایت آن حضرت قد علم کرده بود و در زمان هم از ابتدای پیروزی انقلاب فتنه های مختلفی را داشتیم که در مقابل ولایت فقیه قد علم کرده بودند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه، طلبه ها، فضلا، اساتید و فقهای آن اهل بصیرت و بیدار هستند یادآور شد: در ۱۹ دی نیز همین حوزه ها بودند که جرقه انقلاب را شروع کردند از این رو اجازه نمی دهند که اهداف این انقلاب، راه شهیدان و راه شهادت حضرت فاطمه به فراموشی سپرده شود و صیانت از حریم ولایت و دفاع از حق ولی امر همیشه برای آنها نصب العین خواهد بود.

شرکت کنندگان در این آیین با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و همچنین «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «لبیک یا خامنه ای لبیک با حسین» است ضمن اعلام انزجار از توطئه ها، شیطنت ها و دشمنی های استکبار، ایادی و مزدوران پلید آن بار دیگر با قاطعیت پیوند مستحکم خود با ولایت و آرمان امام راحل را ابراز نمودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha