• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99100705310
  • خبرنگار : 50177

رئیس کل دادگستری لرستان:

با متجاوزین به حریم و بستر رودخانه‌ها به شدت برخورد می‌شود

با متجاوزین  به حریم و بستر رودخانه‌ها به شدت برخورد می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس کل دادگستری لرستان گفت: با متجاوزین به حریم و بستر رودخانه‌ها به شدت برخورد می‌شود.

محمد رزم امروز هفتم دی ماه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و داستان شهرستان سلسله در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با دستور رئیس قوه قضائیه ستادهایی در شهرستان‌ها و شورایی تحت عنوان حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت‌المال تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان  با بیان اینکه با جرائم کوه‌خواری و تجاوز به حریم رودخانه‌ها برخورد قاطع می‌شود، بیان کرد: به هیچ کسی اجازه تجاوز و تخریب عرصه‌ و اراضی منابع طبیعی را نخواهیم داد.

وی هنام و کهمان را ظرفیتی تحت عنوان منطقه نمونه گردشگری برشمرد و با بیان اینکه باید از هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها در این منطقه جلوگیری و با متخلفین به شدت برخورد شود، عنوان کرد: برخی افراد سودجو حتی در بستر این رودخانه اقدام به ساخت و ساز کردند و ضرورت دارد با آنان برخورد قاطع شود البته در گذشته یک سری سهل‌انگاری‌های صورت گرفته بود و یک سری مجوزها بصورت غیرقانونی صادر شدند که آنها حتما ابطال خواهند شد.

رزم بیان کرد: این مجوزها از نظر ما ابطال شده هستند و به این پرونده‌ها رسیدگی خواهد شد.

رئیس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه متاسفانه افرادی حریم راه‌ها را مورد تجاوز قرار می‌دهند، افزود: متاسفانه شاهدیم که در بستر و حریم رودخانه کهمان ابنیه‌هایی ساخته  و یا استخرهای پرورش ماهی احداث شده که این موارد در شورای تامین لرستان  و ستاد ویژهجرائم خاص دادگستری استان مطرح خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس تبصره سوم ماده یک تغییر غیرمجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی، با این افراد برخورد خواهد شد و با حضور ناجا قلع بنا صورت خواهد گرفت.

رزم در خصوص سلامت نظام اداری و قوانین نظام مدیران یک سری وظایفی دارند، اضافه کرد: چنانچه ترک وظیفه‌ای موجب خسارت به بیت‌المال و یا تضییع حق افراد شود قابل پیگیری است و باید جبران شود.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: براساس نظر کارشناسان  پل کاکارضا از استحکام و استاندارد لازم برخوردار نبود و با بروز سیل تخریب شد و حکم این پروژه یک ماه پیش از حیث تضییع بیت‌المال و جزایی صادر شده و افرادی که در ساخت آن دست داشتند و ناظر بودن  تحت عنوان قتل شبه عمدی احضار شدند و حکم قاطع و خوبی برای آنها صادر شده که در مرحله تجدید نظر قرار دارد و پس از آن حکم اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha