• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99100806115

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

حکم آزادسازی اراضی حریم و بستر تالاب پریشان صادر شد

حکم آزادسازی اراضی حریم و بستر تالاب پریشان صادر شد

ایسنا/فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با تلاش تیم حقوقی این اداره و با همکاری مطلوب دستگاه قضایی، حکم آزادسازی بخشی از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان واقع در شهرستان کازرون، صادر شده است.

حمید ظهرابی گفت: به موجب دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه نهم دادگاه تجدید نظر استان فارس به تاریخ ۳۰ آذر امسال، یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۴ مترمربع از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان واقع در شهرستان کازرون، از تصرف خارج خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از محیط زیست فارس، ظهرابی افزود: قبل از این در سال ٩٢، به موجب دادنامه صادره از شعبه مذکور، با ادعای افزایش مستثنیات از سوی یک شخص حقوقی علیه اداره کل منابع طبیعی استان فارس و اداره منابع طبیعی شهرستان کازرون به عنوان مسثنیات در نظر گرفته شده بود و در معرض قطعه بندی و واگذاری به اشخاص بود که با اقدام به موقع در حال باز پس گیری این زمین ها هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: با اطلاع از اینکه یک مجموعه حقوقی مدعی مالکیت بخشی از اراضی تالاب پریشان شده و اداره کل منابع طبیعی فارس را در دادگاه تجدید نظر محکوم کرده است، محیط زیست فارس به عنوان معترض ثالث دعوی خود را به دادگاه ارائه و به دادنامه قطعی صادره در این خصوص اعتراض کرد و با قبول هزینه‌های دادرسی و انجام مراحل کارشناسی، موفق شد که تعلق این اراضی به دولت و تالاب پریشان را اثبات کند.

وی با بیان اینکه، اراضی موصوف به عنوان بخشی از اراضی بستر و حریم تالاب و متعلق به دولت بوده است، گفت: مطابق ماده ٧​ قانون اراضی مستحدث و ساحلی، این زمین‌ها قابل تصرف و تملک توسط اشخاص نیست؛ حتی اگر متصرفان، برای این قبیل اراضی اسناد مالکیت گرفته​ باشند.

ظهرابی خطاب به کسانی که اقدام به تخریب و تصرف اراضی حریم تالاب‌هایی نظیر تالاب ارژن کرده‌اند، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اجازه نخواهد داد حتی یک متر مربع از اراضی تالابی مورد تصرف قرار گیرد و حتما این اراضی باز پس گرفته خواهند شد، حتی اگر سال ها از تصرف آن گذشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از شهروندان و خصوصا دوستداران محیط زیست درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، مراتب را فورا از طریق شماره ١۵۴٠ به یگان حفاظت محیط زیست استان یا به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha