• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99100806144
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

مجوز جمع آوری پل خیبر اراک صادر می شود/تعطیلی دو واحد نیروگاه شازند از فردا

مجوز جمع آوری پل خیبر اراک صادر می شود/تعطیلی دو واحد نیروگاه شازند از فردا

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: شهرداری و شورای شهر در عمر باقی مانده تا انتخابات سعه صدر داشته باشند و انسجام خود را حفظ کنند.

سید علی آقازاده هشتم دی ماه در صحن رسمی شورای شهر اراک بیان کرد: شش ماه بیشتر از عمر شورا باقی نمانده است و انصافا در این دوره شورا و شهرداری دلسوزانه تلاش داشتند و اکثر پروژه های نیمه تمام چندین ساله با اهتمام ویژه شورای پنجم و شهرداران منسوب به این شورا انجام شد و کارنامه نسبتا قابل قبولی را از شورا شاهدیم. امیدواریم در مدت باقی مانده از عمر شورای پنجم به دستاوردهای بهتری برسیم کما اینکه افق روشنی را می بینم.

وی با بیان اینکه گاهی برخی مباحث پیش می آید، اعضا یا شهردار در شرایط سختی تحت فشار قرار گیرند و طبیعی است که مباحثی را مطرح کنند، افزود: از اعضای شورا و شهرداری می خواهم در زمان باقی مانده با دیسیپلین و شخصیت مسبوق به سابقه در شورا و شهرداری با تحمل همه سختی ها کار را به گونه ای پیش ببرند که برای دیگران حاشیه ای ایجاد نشود و برخی هم خوشحال نشوند.

آقازاده با تاکید بر اینکه انتقاد حق اعضای شوراست، گفت: گاهی شورا از سر دلسوزی مواردی را مطرح می کند و مدیران اجرایی باید سعه صدر داشته باشند و این توصیه را به همه مدیران از جمله شهردار دارم، شهردار اراک در طول 20 ماه اخیر در زمینه های مختلف کارنامه موفقی داشته و قطعا در کارنامه شورا موثر بوده چراکه شورا ریل گذاری کرده است، پس بهانه دست کسی ندهیم و برای شهرداری حاشیه ایجاد نکنیم و با انسجام همیشگی پیش برویم.

وی تصریح کرد: فارغ از هر شعاری عملکرد مدیریت شهری در شهر اراک را در شش ماه اخیر بسیار خوب دیدم و شاهد حرکت موتور پرشتاب شهرداری هستیم، در تمام موارد مطرح شده از سوی اعضا دلسوزی و نگاه کارشناسی را دریافت کردم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مجموعه استان و دستگاه های اجرایی از شورای شهر اراک حمایت می کنند، گفت: خود را موظف می دانیم که از شرایط فعلی در مدیریت شهر اراک دفاع کنیم چون کارنامه قابل قبول است.

وی با اشاره به احداث 5 تقاطع غیرهمسطح به شهروندان اراک و اینکه اینکارها اقدام خوبی است و می تواند گره کور ترافیکی را حل کند، گفت: کارهای بزرگی انجام شده و اقدامات ماندگاری انجام شده است، شورای پنجم پروژه های قبل را تمام کرد و شورای ششم نیز باید پروژه های آغاز شده در شورای پنجم را تمام کند و این سلسله اقدامات تکمیل کننده طرح های شهری همواره ادامه دارد و اتمام پروژه های نیمه تمام و آغاز پروژه های جدید هنر شوراست.

آقازاده افزود: موضوعاتی همچون خرید نردبان آتش نشانی را این شورا می تواند آغاز کند، مسئله تفرجگاهی شهر اراک نیز مدنظر قرار دارد. دره گردو نیز در ایام تعطیل جمعیتی 30 تا 50 هزار نفره را میزبان است. باید این پروژه بزرگ را که مورد نیاز و مطالبه مردم شهر است به اتمام برسانیم. در سفر اخیر معاون وزیر راه، بزرگراه شمالی شهر اراک در حال دو بانده شدن است و قول احداث تقاطع غیرهمسطح مالک آباد بر روی آزاد راه سلفچگان به اراک نیز گرفته شد. با اتمام این دوبانده می توانیم امیدوار باشیم از یک سال آینده ماشین آلات سنگین اجازه ورود به شهر اراک نداشته باشند و این اقدامات ترافیکی به پاکی هوای شهر، ساماندهی ترافیک و زیبایی شهر کمک می کند.

وی اضافه کرد: قول جمع آوری پل خیبر و صدور مجوز آن را می دهم چراکه کار خوبی در پروژه پیاده راه سازی در حال انجام است و خود را مکلف به حمایت می دانیم.

آقازاده گفت: دولت 5 هزار اتوبوس را به مبلغ 500 میلیون دلار تا پایان سال خریداری می کند و از امروز باید سهمیه شهر اراک مشخص شود. با توجه به کلانشهر بودن شهر اراک و با تایید اینکه کلانشهر شدن این شهر به دلیل آلوده بودن آن صورت گرفت، باید 200 دستگاه اتوبوس را به خود اختصاص دهیم چراکه درگیر فقر شبکه اتوبوسرانی هستیم و همچنین آمادگی افزایش تعداد تاکسی ها و کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی را داریم.

وی در خصوص وضعیت آلودگی هوای اراک و مازوت سوزی نیروگاه شازند بیان کرد: برابر مصوبه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک و با توجه به برودت هوا شرکت گاز نتوانست گاز مورد نیاز نیروگاه را تامین کند بنابراین این مجموعه صنعتی، روی مازوت سوزی رفت، مقرر شد که 2 میلیون لیتر مازوت مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار مرکزی گفت: در روز شنبه، نیروگاه شازند با علم به اینکه باید یک واحد را تعطیل می کرد و دو میلیون مازوت مصرف می کرد، با چهار واحد فعالیت کرد و با کمک دادستان اراک مجوز تعطیلی دو واحد را گرفتیم و اگر تا فردا گاز را تامین نشود، نیروگاه موظف به مصرف دو میلیون لیتر مازوت است، در غیر این صورت اگر برای حفظ حجم تولید مجبور شوند مازوت بیشتری بسوزانند یا به همین مقدار مازوت اکتفا کرده و کاهش تولید داشته باشند، باید راه دوم را انتخاب کنند. امروز شخصا از نیروگاه بازدید داشتم، دود ناشی از سوخت نیروگاه بسیار زیاد بود، بر این اساس متاسفانه از فردا حداقل دو واحد نیروگاه تعطیل می شود، البته روز گذشته نیز پالایشگاه شازند در آستانه تعطیلی بود که به ناچار از مازوت استفاده کرد و آلایندگی شدت گرفت ولی خوشبختانه با تامین گاز این مشکل پالایشگاه از شب گذشته حل شد.

وی با اشاره به وضعیت آرامستان شهر اراک و پیگیری های بسیار در جهت توسعه این آرامستان، اظهار کرد: در مالکیت اراضی 32 هکتاری توسط شهرداری اراک هیچ شکی نیست، اما از آنجاکه شاید اهالی منطقه تصور دارند که ادامه کار و توسعه آرامستان منجر به بروز شرایط خاصی در منطقه می شود در شورای تامین تصمیم گرفتیم که 2 هکتار از 32 هکتار به آرامستان فعلی اراک الحاق شود چراکه از شش ماه گذشته آرامستان پر شده است و برای دفن از معابر استفاده می شود که به هیچ عنوان قابل قبول نیست. الحاق این دو هکتار یک سال را جوابگوست، اما شهرداری از امروز باید به دنبال زمین یا سایتی با افق 50 ساله و فضایی قابل دسترس باشد و قول می دهیم با انتخاب محل تمام امور اداری به سرعت انجام شود.

استاندار مرکزی در خصوص عدم حضور برخی مدیران در شورا بیان کرد: زمانی که استاندار خود را مکلف به حضور در شورا و پاسخگویی می داند هر مدیری باید دعوت شورا را بپذیرد و به نمایندگان مردم پاسخگو باشند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تمام موارد مطرح شده از سوی اعضا توسط فرماندار اراک جمع بندی و در جلسه با حضور رییس شورا، معاون عمرانی استانداری و مدیران مربوطه بررسی شود، گفت: مسئله متمم بودجه سال 99 و پل هوایی کوی کوثر نیز ظرف 10 روز آینده تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha