• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99100906561
  • منبع : نمایندگی همدان

ناتوانی مخابرات در تأمین اینترنت کبودراهنگی‌ها

ناتوانی مخابرات در تأمین اینترنت کبودراهنگی‌ها

ایسنا/همدان ضعف اینترنت درگیرودار بی مهری دست اندرکاران مخابرات شهرستان کبودراهنگ بلاتکلیف مانده است.

گویا تصمیمات برای هدایت زندگی ها به سمت فضای مجازی در کشور به ویژه در مناطق دورافتاده نیاز به تقویت بیشتر زیرساخت های اینترنت دارد چراکه در این روزها ضعف اینترنت توان مسئولان مربوطه کشور را زیرسوال برده و به نظر می رسد حل این مشکل نیاز به ورود مدیران توانمند و اختصاص اعتبارات ملی دارد.

طبق نظر برخی مردم روستاهای دورافتاده شهرستان کبودراهنگ موضوع ضعف اینترنت در شهرستانی که ۸۰ درصد جمعیت آن را روستائیان تشکیل می دهند، پذیرفتنی نیست.

در قرنی که زندگی ها در بستر فضای مجازی شکل می گیرد، تعدادی از مردم روستاهای کمتر برخوردار شهرستان کبودراهنگ به ویژه تعدادی از روستاهای بخش محروم گل تپه باید برای گشودن درب های فضای مجازی راه طولانی و پرهزینه ای را طی کنند.

پس از سال ها که فضای مجازی همه نقاط زندگی بشر حتی نقل و انتقال نقدینگی کشاورز و دامدار در دور افتاده ترین روستاهای کشور را به خود اختصای داده است، مردم تعدادی از روستاهای شهرستان کبودراهنگ هنوز هم پس از سال ها ارتباطشان را در تماس تلفنی خلاصه کرده اند و به علت ضعف زیرساخت های مخابراتی باید برای کوچکترین ارتباط توسط فضای مجازی هزینه سنگینی بپردازند تا یک تراکنش انجام شود به طوریکه اگر همان کار را حضوری در ادارات انجام دهند زمان و هزینه ای که صرف می شود، بسیار پایین تر از خرید بسته های اینترنتی است.

نمونه آن ناموفق بودن برنامه شاد در برخی روستاهای شهرستان کبودراهنگ است، چراکه برنامه شاد طرحی است که شاید دانش آموزان و معلمان در مرکز استان بتوانند از آن برای تدریس و تحصیل بهره ببرند اما در مناطقی که مسافت زیادی با مرکز شهرستان و بخش های تابعه دارند، به علت ضعف زیرساخت های اینترنتی و نبود پهنای باند وسیع برای جابه جایی داده ها این طرح موفق نیست.

این روزها ضعف اینترنت در اکثر روستاهای کبودراهنگ از جمله «چاله‌کَند» نیز به تنشی بزرگ تبدیل شده و ادارات مخابرات شهرستان کبودراهنگ و استان را درگیر خود کرده است و مسئولان مخابرات کبودراهنگ حل مشکل را به یک مصاحبه خلاصه کرده اند.

گرچه در برخی روستاهای بخش شیرین سو و گل تپه با تلاش و پیگیری روحانیون مستقر و فرهنگیان و خیرین در روستاها هر از چند گاهی دستگاه وای‌فای و گوشی هوشمند به تعداد انگشت شمار در اختیار دانش آموزان روستاها قرار می گیرد اما این اقدامات تنها مُسکن است و چاره درد نیست!

مدیر مخابرات شهرستان کبودراهنگ در گفت‌وگویی نبود بودجه را علت ضعف اینترنت می داند این در حالیست که کبودراهنگ از ظرفیت های اقتصادی برخوردار است و دست اندرکاران مخابرات شهرستان می توانند با جذب درآمدهای اقتصادی و تعامل با مدیران شهرک های صنعتی مانند ویان کبودراهنگ پروژه اینترنت را به صورت پیمانکاری به آنها واگذار کنند.

پس در همه موارد پذیرفتنی نیست که بودجه های کلان حلال مشکلات اینترنت روستاهای کبودراهنگ است چراکه اگر مدیران ذیربط از جمله مدیر مخابرات زحمت پیگیری به خود بدهند مشکل ضعف اینترنت در روستاها قابل حل است.

یادداشت از: پروین سلیمی، خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha