• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99100906623
  • خبرنگار : 50214

معاون وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

یزد اسطوره شهرهای ایران است

یزد اسطوره شهرهای ایران است

ایسنا/یزد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان این که همه شهرهای کشورمان دارای پتانسیل هستند، از یزد به عنوان اسطوره شهرهای ایران یاد کرد.

«مهدی جمالی‌ن‍ژاد» پس از بازدید از طرح‌های مناسب‌سازی شهر و افتتاح طرح «هفت‌خوان» معلولان شهر جهانی یزد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر شهر کشورمان پتانسیلی دارد ولی این پتانسیل در برخی شهرها، متفاوت، اصیل و با اصلالت است و ریشه در تاریخ دارد و مانند شهر یزد، اسطوره هستند.

وی افزود: یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر کشور انتخاب شده و در همین رابطه نیز جلسات متعددی در وزارتخانه‌های مختلف برگزار شده است و امروز شاهد میزبانی پانزدهمین جلسه پیگیری و هماهنگی و مناسب‌سازی کشور به میزبانی یزد هستیم.

جمالی‌نژاد گفت: برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در شهر یزد اعتبارات ریالی بالایی اختصاص یافته و یقین بدانید که شروع بسیار خوبی است.

معاون وزیر کشور با بیان این که مناسب‌سازی در یزد متناسب با اصالت این شهر و تاریخی بودن آن صورت گرفته است، گفت: این اقدامات انسان‌محور بوده و در راستای صیانت از شهر و دوام و قوام آن اجرا شده و در آینده نیز شاهد ادامه این روند خواهیم بود.

«وحید قبادی دانا» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این جمع خبرنگاران طی سخنانی کوتاه، اجرای طرح‌های مناسب‌سازی را دفاع از حقوق معلولان خواند و اظهار کرد: اقدام شهرداری و شورای شهر یزد در این راستا ستودنی است و می‌تواند به سایر شهرهای کشور تعمیم یابد.

«جمال الدین عزیزی» شهردار یزد هم مناسب‌سازی را امروزه، مقوله‌ای اجباری خواند تا اختیاری و در ادامه عنوان کرد: این نهضت در اجرای ضوابط برای توان‌یابان و معلولان در شهر یزد کلید خورده است و شور و اشتیاق و حضور آنها به شهرداری  و شورای شهر انگیزه می‌دهد.

عزیزی همچنین اضافه کرد: این طرح‌ها به همین ترتیب ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم در تمام مناطق شهری مناسب‌سازی لازم را برای معلولان صورت دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha