• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99100906645
  • خبرنگار : 71467

رئیس شورای رقابت خبر داد

فرمول قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو تغییر کرد+ لیست خودروهای مشمول

فرمول قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو تغییر کرد+ لیست خودروهای مشمول

رئیس شورای رقابت اعلام کرد که طی بررسی‌های صورت گرفته، فرمول قیمت گذاری برای بخشی از خودروها تغییر کرده است و بر اساس متوسط قیمت بازار، قیمت گذاری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، رضا شیوا امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه از مهرماه مرکز ملی رقابت بررسی مجددی در مورد فرمول قیمت گذاری خودرو انجام داد، گفت که طی تصمیات اخذ شده قرار نیست آزاد سازی صورت بگیرد فقط خودروها تقسیم بندی شده است، بر این اساس قیمت بخشی از خودروهای پرتیراژ و به گونه ای که برای عامه مردم به صرفه هستند،  بر اساس فرمول قبلی محاسبه می شود.

وی گفت: در مورد بخشی از خودروها فرمول جدید پیش بینی شده است که طی آن دیگر تورم بخشی که در فرمول قبلی سهیم بود در فرمول جدید قرار نگرفته و قیمت به نوعی بر اساس متوسط قیمت بازار محاسبه خواهد شد.

رئیس شورای رقابت تاکید کرد که نکته اصلی در فرمول جدید این است که طی توافق صورت گرفته قرار است خودروسازها ظرفیت تولید را تا ۵۰ درصد افزایش دهند و این می تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

وی خودروهای مشمول قیمت گذاری جدید را نیز اعلام کرد و گفت که پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۶ اتو ماتیک، ۲۰۷ پانوراما، سمند سون پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس توربو، دنا پلاس توربوشارژ دستی، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، هایما توربو s۵ دستی، هایما توربو s۷ اتوماتیک، k۱۳۱، ساینا s، کوئیک، شاهین، آریا، برلیانس، چانگان و زوته مشمول فرمول جدید می شود.

شیوا با اشاره به پیش فروش های قبلی گفت که پیش فروش هایی که تا امروز(۹ دی) یعنی زمان اعلام تغییر قیمت فرمول انجام شده بر اساس فرمول قبلی محاسبه خواهد شد.

رییس شورای رقابت با اشاره به این‌که خودروهای مشمول فرمول قیمت گذاری جدید نیز با انجام قرعه کشی به فروش می‌روند اظهار کرد: بر این اساس هر سه ماه یکبار متوسط قیمت از سازمان حمایت دریافت شده و فرمول با متوسط قیمت مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که حال باید دید خودروسازها از این قیمت‌گذاری جدید خوشحالند افزود: این در حالی است که آنها خواستار آزادسازی قیمت خودرو بودند ولی با توجه به این‌که بازار خودرو براساس تشخیص شورای رقابت بازاری انحصاری است باید قیمت‌گذاری در آن با توجه به فرمول محاسباتی ما صورت بگیرد.

رئیس شورای رقابت اظهار کرد: با توجه به توافق صورت گرفته بین وزارت صنعت، معدن و معدن و خودروسازها برای افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید این موضوع در فرمول جدید بسیار اهمیت دارد و خودروسازها باید سعی در عملیاتی کردن این افزایش ۵۰ درصدی داشته باشند چرا که در غیر این صورت هرچقدر که تولید آنها کمتر باشد در فرمول جدید قیمت نهایی نیز پایین‌تر خواهد آمد. حال باید منتظر عملکرد خودروسازها بود.

وی این را هم گفت که به نظر نمی‌رسد فرمول جدید موجب افزایش قیمت در بازار شود اما در هر صورت منتظر هستیم دلال‌ها کم‌کم از این بازار خارج شوند چرا که دیگر قیمت‌ها و سود موجود برای آنها به صرفه نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۴:۰۳

متاسفانه به علت تولید بی رویه خودرو در کشور و ارزانی قیمت این کالا از چشم مردم افتاده و بی ارزش شده خودرو پراید که روزی هم قیمت یک واحد آپارتمانی بود الان هم قیمت موتور سیکلت داره میشه و این اشکال ناشی از اشتباه دولت در دادن یارانه دولتی به خودروسازی هست و بهتره که دولت قیمت خودرو داخلی رو مانند خودرو خارجی با ارز شناور آزاد وارد بازار کنه و یارانه دولتی را در مسکن و مصالح ساختمانی و دارو و درمان و موادغذایی و لوازم ضروری زندگی مردم هزینه بکنه چرا که دولت طبق قانون اساسی موظف به تامین مایحتاج ضروری مردم مثل مسکن و درمان ومواد غذایی را دارد اما هیچگونه وظیفه ای برای تهیه خودرو ارزان قیمت برای مردم ندارد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۴:۵۹

خدا کنه باز قیمت هارو گران نکنید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۵:۳۸

با نظر شما کاملا موافقم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۴۹

چرا خیلی پریشانی ن خودرو ۷میلیونی شده ۱۷۰حالا قراره بشه ۱۰۰ نگرانی ?

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۰۹

مثل اینکه تو حالت خوب نیست کجا ارزان است

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۳۳

معلومه دلالی ماشینا رو دستت پوسیده

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۳۴

از خودشونی خخخخ

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۲۹

از کدوم ارزانی حرف میزنی از پراید۲۰میلیونی که شده صد میلیون یا اس ال ایکس ۳۵میلیون که شده ۲۰۰میلیون تو به کارگر بامزد ۸۰هزارکه درطول سال نیمی از سال بیکاراست فکرکردی خرج خونه بیماری آب برق گاز چطورباید ماشین بخره خوب میدونی که شصت درصدایران کارگرند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۳۵

معلومه از شکم سیری داری حرف میزنی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۴۳

باسلام شما را بخدا اگر توان تعطیلی تولیدکارخانجات تولیدی ماشین دارید حتما این کار را بکنید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۵۷

نظر شما محترم ولی اگر قراره قیمت خودرو با ارز شناور خساب بشه لطفا مرز بازار کنید با پول پراید تو کشورهای همسایه بنز خرید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۰:۰۳

متاسفم برات

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۰:۰۹

قیمت خودرو باید با حداقل دستمزد سنجیده شود حالا کشورها رو مقایسه کنید جناب کارشناس اقتصادی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۰:۲۷

میشه بگید چه زمانی قیمت پراید با قیمت آپارتمان برابر بود ؟ پرایدی که هیچ آپشنی نداره فقط ۷۰۰ کیلو حلب هست

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۲:۳۰

آقای کارشناس اقتصادی متأسفانه شما اشتباه می کنید در هیچ جای دنیا که اقتصادی نزدیک به ایران داشته باشد خودرو در رده ی پراید و حتی سمند و پژو هم قیمت آپارتمان نیست اگر زمانی در ایران چنین بوده به خاطر نوپا بودن و تیراژ پایین تولید هست که رشد اقتصادی به همراه نداشت ، مشکل از نبود کیفیت لازم جهت صادرات هست هرچند که هنوز داخل کشور متقاضی برای پراید هست خصوصاً آنهایی که ماشین فرسوده دارند. دولت در طول دوران تحریم و خصوصاً 8 سال و 4 سال اخیر که جنگ تمام عیار اقتصادی است چاره ای ( چاره ای ) جز مقاومت و نجات اقتصاد خود ندارد به هر وسیله ای تا امنیت روانی و مالی شهروندان خود را تا حد امکان حفظ کند و قادر به اداره کشور باشد.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۲:۴۷

به نظر می رسد چند خودرو برای فروش دارید اما آپارتمان ندارد به همین خاطر از ارزان شدن خودرو ناراحتین

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۴:۱۳

با سلام 1-شما می بایست قیمت هر کالایی رو با متوسط حقوق و درآمد مردم در آن کشور قیاس کنی. 2-خودرو در ایران با توجه به نرم جهانی و متوسط درآمد مردم ارزان نیست 3-اگر حرف از تعادل قیمت بازار و تعیین قیمت می زنیم باید انحصار رو هم برداریم و ببینیم در یک بازار آزاد که همه خودروهای شرکتهای تولیدی چه داخلی و چه خارجی وجود دارند قیمت به چه شکل در بازار تعیین می شود ( در آن زمان هر که بهینه تر تولید کند موفق می ماند و ...)

avatar

خودروسازها هر چه زودتر بابت زیانهایکه به شرکت و سهامدار خرد توسط شورای رقابت با قیمتهای تحمیلی تحمیل شده شکایت کنند.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۰۱

من خودم سهامدار سایپا هستم با ۵۰ درصد ضرر و یک خودرو کوئیک r ثبت نام کردم سال ۹۸ قیمت کارخانه ۶۵ میلیون بوده الان شدهد۱۴۰ میلیون اینجور که معلومه خودرو هم وزن طلا هم بفروشن باز سهامدار تو ضرر هست کلا هیچ گونه شفافیت ندارن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۰:۲۲

ماهم کوییک نوشتیم نمیتونیم ۱۰۰ دیگه جورکنیم مجبوریم انصراف بزنیم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۴:۲۸

افزایش تولید ، افزایش قیمت ، افــزایــش کیفیت کــی ؟ گاز ال پی جی هم که مجاز نیست ، کیفیت پایین گاز هم سی ان جی ، خدا بده برکت .

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۵:۰۷

هر جاکلمه فرمول مورد استفاده قرار گرفنت بدونین توطیه ای بزرگ در کارست. ما فرمول نخواستیم. فرمول باشه برای خودتون.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۵:۱۷

احسنت

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۵:۳۱

سلام.5 ماه تکمیل وجه کردم.با اینکه 30 روزه بود هنوز خودرو فاکتور نشده.دوذی بی است.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۰۳

باسلام من بخاطر سقف بالای سربچه یکساله ماشینم رو فروختم دوسال پیش اون زمان خبری ازقرعه کشی نبود واقعا الان دیگه ندارم ونمی تونم ماشین بخرم برم سرکاربچه هام گشنه هستن.بفهمیدارزون کنید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۰۷

تو رو خدا قیمت هارو افزایش ندید ما همش بیستومن میزاریم رو پولمون دوباره میبینیم زیاد کردن بیست تومن دوباره کم داریم داریم سکته میکنیم دوتا بچه کچیک داریم یکیشون نوزاد احتیاج شدید به ماشین داریم کسیم نداریم کمکمون کنه ایها الناس به دادمون برسید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۲۱

خدا به داد مردم برسه باز کارشناسهای ما نظر دادن.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۰۴

تکلیف ثبت نام کنندگان این خودرو های چی میشه به چه امیدی یکسال و اندی منتظر بمانند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۵:۱۸

یعنی کوییک گرون میشه؟؟!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۵:۳۴

این دو شرکت خودرو ساز را باید نقره داغ کنید فقط با رقابت سالم در بازار

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۵:۴۱

این مسخره بازیها چی دیگه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۵:۵۴

اینا دیگه کین با این فرمولهاشو میخوان باز هم قیمتها روبالا بگن ، اینا اومدن قیمت بازار کم کردن دارن قیمت کارخونه بالا میبرن .ما ساینا اس ثبت نام کردیم قرار شد قیمتش بین ۷۰تا۸۰باشه اینطور که معلومه سه برابرش میکنن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۰۵

یکی بیاد شفاف سازی کنه چجوری به این فرمولا میرسن؟ تو فرمول جدید نرخ تورم و بهره وری غیب شد و درصد تحقق ظاهر شد. هیچ جا برای اصلاح فرمول کل فرمولو عوض نمیکنن.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۰۷

خودروهای مثل شاهین و تارا اصلا تو بازار نیومدن که متوسط قیمت داشته باشن. شاهینی که برج 3 نصف پولشو شرکت سایپا گرفته بااین فرمول شما که دوباره همون قیمت بلای 200 درمیاد. شواری محترم رفاقت لطفا به فکر مردم باشید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۱۳

الان بااین فرمول قیمتا میاد پایین؟؟پ چرا همین امروز افزایشی بوده؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۲۰

چرا باید تو ایران ماشین داشتن بشه آرزوی مردم خسته شدیم بخدا😔

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۲۰

هیچ وقت تکلیف مردم دقیق مشخص نیست برای فردا هم نمیشه برنامه ریزی کرد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۲۳

وقتی این خودرو ها گرون بشن بقیه هم میشن. تازه داشت اوضاع بازار خودرو آروم می‌گرفت. حالا دوباره گرونی. دوباره دلال بازی. خود دولت مقصر همش هست. به عمد اینکارو میکنه.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۳۱

۵۰ در صد افزایش خودرو چطور بیش بینی شده میگه در لوازم خودرو تحریم نبوديم یا بخاطر افزایش تحریم بودیم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۳۷

واقعا شما کارشناس هستی عجب استدلالی دارید واقعا پراید یک حلب بیشتر نیست تا کجا باید قیمتش بالا بره مردم دیگه توان خرید این اهن پاره ها راندارند ونمیخرند همون بهتر که روی دست سازنده بمونه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۴۰

باسلام و احترام قیمت خودرو را بازار تایین میکند خریدار و فروشنده نه شورای رقابت و دیگر نهاد های دولتی ...

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۴۳

درهرصورت هرفرمولی بکارببرید نتیجه اونی نیست که به نفع مصرف کننده باشه،چون عمدا کاری میکنید که قیمتها بالابرن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۶:۵۲

این طرح فقط به ضررمصرف کننده هستش مخصوصا اونایی که ماشین پیش فروش ثبت نام کرده اند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۰۹

قیمت های ماشینای ایران خودرو سایپا بالا ولی کیفیتشون صفر برید از شرکت های خارجی یاد بگیرید هر دفعه کیفیتشون از دفعه قبل بیشتر میشه ولی این شرکتها هرچی میزنن از دفعه قبل بنجل تره قیمت پراید بخدا بااین کیفیت زیر ۱۰میلیون باید باشه آقا کارشناس

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۱۰

ایهاالناس به دادمون برسین داریم سکته میکنیم تا بیست تومن میزاریم رو پولمون افزایش قیمت میدین دوباره بیست تومن کم داریم دوتا بچه داریم یکیشون نوزاده هیچکسی نیست کمکمون کنه تو این کرونا بیمارستانیی جایی میریم هممون با هم میریم ماشین نداریم لااقل بچه مونو تو ماشین نگه داریم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۱۱

....باز هم ترفندی نخ نما جهت افزایش قیمت .....انگار این آقایان از آرامش بازار و تعدیل قیمت ها هراس دارند و هر طور شده میخواهند به سود های سر شار ادامه دهند .....

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۱۹

وای من هرچی خوندم چیزی نفهمیدم ! چرا اینا یجور حرف نمیزنن که ما بفهمیم؟ الان یعنی چی ؟ مثلا شاهین که خرداد ثبت نام کرویم قیمتش چجوری محاسبه میشه ؟ تو روخدا یکی حواب بده

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۲:۰۰

یعنی اگر موقع ثبت نام شما دویست میلیون بوده با افزایش 50 درصدی میشه سیصد میلیون تومان که کارخانه و سهامداران کارخانه ضرر نکنند حالا مردم مهم نیست ضرر هم بکنند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۲۲

پس تکلیف اونهایی که باکلک قرعه کشی پولشان را بلوکه کردن وباید با قیمت روز در موقع تحویل خودرو را دریافت کنن چیست

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۳۷

همیشه با شیب ملایم کارتون میکنین یکدفعه بگو چند؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۳۸

اقای شیوا تکلیف اون بیچاره ها که یک سال پولشان تو جیب مبارک خودروسازان بوده چه میشه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۳۹

فرمولی که من در آوردی باشه همین میشه باید پارامتر اضافه و کم میگن فرمول قیمت خودرو این فرمول ریاضی پایه و اساس اثبات داره جناب رئیس؟ این تساوی اثبات کن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۴۸

کجای دنیا فرمول میزارن؟ عزیزم قیمت تمام شده به اضافه سود ثابت میشه قیمت ماشین. شما ملتو تا کی میخواین مسخره کنین

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۷:۵۵

احتمالا ی خواب چدید دیدن دباره به نوعی بازارشو داغ کنن و شروع کنن به خالی کردن جیب مردم بیچاره تجربه نشان داده هر وقت گفتن کاری برای مردم انجام بدیم به فکر نیرنگ برای جیب مردمند به گمونم هنوز سیر نخوردن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۲۳

هزارکه قیمتها رابالاوپایین کنیدباز خریدارنیست خداراشکر داره دستتون از جیب مردم درمیادبه آمارثبت نامیهای سایپانگاه کن از یک چهارم کمترشده توبازارکه اصلا مشتری نیست این بلایی است که بافرمولاتون ودلال بازی سر بازار آوردید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۲۴

برای حقوق کارگر تمام فرمولها بهم میریزه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۲۴

بیا قیمت‌ها اینجاست، پراید5ملیون. پژو 18 ملیون، پارس 22ملیون والی آخر....

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۲۶

چند ماه باید یک کارمند کار کند ونخورد تا یک خودرو مناسب خرید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۲۹

آیا دوباره ماشین ارزون میشه یا نه؟ بلاتکلیف موندیم چیکار کنیم دیگه زورمون ب خرید ماشین پراید نمیرسه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۴۴

من یاد دوران درس خوندنم در دوره ابتدایی افتادم این تابلو رو دیدم. خدا رحم کنه باز دوباره فرمول و باز قیمت گزاری و این داستانها، آقا بیایید قیمت تمام شده این خودرو رو در بیارید سود رو هم بهش اضافه کنید به قول خودتون تولید رو افزایش بدید،اگر واقعا راست میگید و میخواهید این بازار آشفته درست بشه به خدا خسته شدیم از این تصمیم های ابکی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۵۷

میخواهید چه خاکی به سرمان کنید.وجدانا‌‌ هر کاری میخواهید بکنید.قیمت را برای مصرف کننده واقعی بیارید پایین نه که ببرید بالا.باید فکر درآمد مردم را هم کرد. ما که کاریم و آرزو به دل موندیم.برای آنان که کمی از ما بهترند.لاعقل قیمت را بیارید پایین.ملت ریل در میآورند و دلار خرج میکنند آخه این چطور میشه که خودرو بخری؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۹:۴۲

جناب شیوا خودتی،همان ی که فکر می‌کنی،مردم هستن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۹:۴۴

ایران گرانترین کشور از لحاظ بازار خودرو هست، خودروها در ایران به صورت کاذب و غیرواقعی گران هستند.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۱۹:۵۲

سلام طی این چند سال هر وقت تصمیم گیری شده واسه خودرو فقط به ضرر مردم بوده یکبار نشده ی کاری برای دسرسی راحت تر مردم به خودرو باشه همیشه دودش به چشم مردمه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۰:۰۲

قیمت بقیه خودروها گرون میشه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۰:۱۳

هنوز این قیمت ها هم نه منطقی هست و ارزش خریدشو ندارد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۰:۲۵

هرکس فهمیدچی شدبرامنم توضیح بده خارجی نوشتندمتوجه نشدم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۰:۲۷

ینی چی آخه من خرداد ماه یکساله 206 برنده شدم تاریخ تحویل 11/30 هفتاد میلیون بود الان 110 من باید چیکار کنم آخه 40 میلیون اختلافو از کجا بیارم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۰:۳۰

خودتون مسخره کنید ....

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۰:۵۶

فقط فکر جیب خودشان هستند فکر نمیکنند یک کارمند دولت باحقوق چهار میلیونی کی میتونه صاحب یک ماشین بشه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۰۶

خودرو داره میاد پایین ، خودشون دارن میبرن بالا . واقعا متاسفیم به خاطر این فرمول جدیدتون

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۰۷

دست از سر مردم ،و سرکار گذاشتنشون بردارید.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۰۷

زنده یاد اینشتین از فرمول پیچیده شما بهت زده شد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۲۸

این دکان باید تعطیل بشه هیج سودی برای مصرف کننده نداره

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۵۲

ما نه فرمول میخواهیم نه این ماشینهای آشغال را

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۵۳

صحبت فقط راجب افزایش قیمت کارخانه طبق بازار است. و اصلا صحبتی راجب افزایش تولید نشده. و توان تولیدی شرکت ها همون قدر بیشتر نیست. پس بلاشک قیمت ها وحشتناک تر از قبل گران تر میشه. و این یعنی سود دلال های بزرگ

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۵۸

امروز پراید ۶ میلیون گرانتر شد.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۲:۰۵

خدا کنه قیمت ها بیاد پایین از همه لحاظ یعنی لوازم شون لاستیک و هم همه بیاد پایین

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۲:۲۰

هرچه بیشتر گران میکنن و هر چی بیشتر میفروشن ضرر سهامداران خرد بیشتر میشه. من چند ماه قبل پس انداز 30 سال کارم که 100 میلیون تومن بود را وارد سهام خودرویی سایپا و سرمایه گزاری سایپا کردم و امروز ارزش اون سهام کمتر از 30 میلیون شده سرمایه گزاری سایپارو 2600 تومن به ما فروختن الان 700 تومن صف فروشه.چه راحت اموال ما مردم بی دفاع رو با زورگیری ازمون میزنن و کسی هم ککش نمیگزه.امیدوارم چوب بیصدای خداوند بر سرتون هرچه سریعتر فرود بیاد تا دلم خنک بشه.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۲:۲۷

خدایا خودت فرجی کن والا آخر عاقبت ماهم معلوم نیست به دست این دولت سر از کجا در بیاره بگین میخواهم گرون تراز اینی که هست کنیم دیگه مزخرف نگید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۲:۵۶

یعنی داشت قیمت ها کمتر میشد با این کارشون نابود کردن باز در همین چند ساعت در حال افزایش است

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۳:۰۱

چرا خودروهای داخلی پنج برابر قیمت تمام شده ب ملت میفروشین؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۰:۳۳

دولت بایدبفکرمردم باشدگمرک بایدبازبشه تاماشین خارجی واردایران بشه بعدقیمت ماشین پایین میادکی که به حرف ماگوش بده

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۹ ۲۳:۳۵

چرا یه باردرمورداینکه میشه با یک سوم قیمت ماشینهایی بهتردست مردم دادمطلب نمیزارین یااینایی که بااین ماشینا کشته ومعلول میشن مقصرکیه وهمینایی که خودتون میدونین

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۰:۲۳

اتحادیه ها باید جم بشود تادلالی حذف شود

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۰:۳۲

من کارگرم ماشین تیبا نوشتم توروبه خدا قیمتا گرون نکنید درتوانم نیس بیارمش کاهش بدید بازار امید نوشتم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۰:۵۳

دوباره به جای اینکه یه مشکلی از مردم حل کنند ، دوباره با این کار یک سیگنال گرانی برا خودرو، مسکن، و همه چیز . . . . . ، را شروع کردن ، واقعا متآسفم برا این مسئولین

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۲:۲۰

قیمتها که هیچ وقت، به قیمت یکسال پیش بر نمی گرده ، فقط گران نشود!!!؟؟!؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۳:۰۴

چرا نظر من ثبت نمیشود؟!!!چون پته همه را میریزم روآب که چطور مردم را گول میزنید؟!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۹:۰۵

واردات خودرو را آزاد کنید بعد ببیند خودرو داخلی فروش دارد.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۹:۴۷

جناب آقاي كارشناس اولا خودرو يك كالاي سرمايه اي نيست و يك كالاي مصرفي است و سرمايه گذاري در بازار خودرو كار درستي نيست. ثانيا از نظر بنده پرايد همان 7 ميليون هم نمي ارزه چه رسد برابري با آپارتمان ثالثا صنعت خودرو سازي ما يك صنعت انحصاري است و تازماني كه اين صنعت رقابتي نشود و خودروسازان داخلي و خارجي نيان تو بازار ايران متاسفانه قيمتها واقعي نميشوند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۹:۵۶

هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری می رسد .

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۰:۲۱

تا سال دیگه این موقع ها هم همین طوری است ....... باز گرون نکنم.........

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۱:۰۶

اگه مردم یه مدت ماشین نخرن و با گرون شدن ماشین وسوسه نشن،قیمتا واقعی میشه. اینا تا میبینن مردم نمیخرن شروع به گرون کردن میکنن تا به بازار هیجان بدن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۱:۴۳

با سلام باید شرکتهای خارجی مستقیم با وجود نمایندگی مستقیم نه واسطه ای وارد بازار ایران شوند. تا مردم به چشم ببینند که رقابت یعنی چه ؟؟؟؟؟؟ کیفیت و قیمت یعنی چه ؟؟؟؟؟؟ تا زمانی که به حقیقت نرسه رقابت واقعی وجود ندارد!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۱:۵۷

درآمد بر حسب ریال ولی خرج با دلار در واقعه این قیمتی که مدنظر دارند قیمت بر حسب دلار می باشد. باید واقع بینانه که درآمد یک خانواده متوسط در سال چقدر است و ارزش بگذارنند. مردم بتوانند حداقل هر چند سال یک خودرو متوسط برای خانواده بخرند این خودرو های فرسوده ای که مردم با خانواده سوار می شوند و باعث آلودگی و تصادفات و ... می باشد. بر حسب دلار درست نیست. متوسط یک خانواده خارجی 2000 تا 5000 دلار در ماه می باشد و قیمت خودرو از 8000 دلار تا 35000 دلار می تواند انتخاب نماید.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۲:۰۴

باسلام: واقعا مایه تاسف و خجالت برای صنایع خودروسازی نگاه کنید بعد از این همه گرفتاریها خودرویی و گرانیهایش و غیره یک تابلو فرمول نوشته اند که انیشتین هم نمی تواند حل کند واقعا مسخره است .این چه وضعی است.!!! کسی به کسی نیست ! وحشتناک است کارهاشان!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۳:۱۹

ببینید با این مردمی که ما داریم قیمتها گرون میشه هر وقت مردم تونستن فقط یک ماه نخرند قیمتها با خاک یکسان میشن .مردم چاره کار فقط نخریدن نباید بخرید نباید بخرید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۳:۴۰

بهتر که نشد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۳:۴۱

به زودی شاهد سونامی انصرافی از پیش فروش سایپا خواهیم بود

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۵:۲۶

من سال 98کوییک ثبت‌نام کردم الان شده 140.پول ما همون پوله آخه مگه میشه این جوری فکری به حال مردم کنین

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۵:۵۲

اون از اون نام نویسیتون که برنده ها مشخصه فقط میخواید مردم رو مشغول کنید.و.اینجوری که تمام ماشین هارو تغییر دادین دیگه کدوم تغییر نکرده؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۸:۰۲

بخدا ماشین خریدن فقط پول نمیخواد اول فرهنگشو میخواد یه نگاه به خیابونا بندازید خودتون متوجه میشید حالا پراید بشه ۲ میلیون به چه درد میخوره

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۲۰:۱۸

سایپا مارا به اسم برنده شدن در قرعه کشی پیش فروش یکساله پول ملت را گرفته و به دام خود انداختن وحالا هر ۳ماه ۳۰درصدیا۴۰درصد افزایش میدن قیمت کوییک را با قیمت ماشینها ی ایران خودرو مقایسه کنید بخدا انصاف نیست اه ناله امسال من دامان شمارا خواهدگرفت پارس TU5 توبازار۳۰۰ولی کارخانه ۱۲۶میلیون کوییک۱۳۰کارخانه ۱۲۰بازارمیدن سایپا قیمت کوییک منطقی نیست آقای ریسی خواهشمندم رسیدگی کنید بخدا انصاف نیست درموقع ثبت نام ۶۱میلیون۲۰۰هزاربود که ما نتوانستیم بخریم که رو به قرعه کشی پیش فروش یکساله روآوردیم که حالا با این افزایشهای بی رویه ۱۳۰میلیون کردن ما بقیه پول را از کجا بیاریم اگه انصراف بدیم سود هم نمیدن تازه ۳۵میلیون پول ماهم که پول پیش برای کوییک دادیم از ارزش هر روز افتاده و مدام درحال افتادن هست ما رو بدبخت کردن اگر قبل از واریز وجه اولیه قیمت کارخانه به ما می گفتن که هر۳ماه افزایش خواهند کرد ما هیچ وقت ثبت نام نمی کردیم پس درنتیجه این یک کلاه برداری و خیانت خیانت خیانت خیانت خیانت هست برای پول پیش طلاها رو فروختم اگه انصراف بدم الان نصف اون طلاها رو نمیتونم بخرم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۳ ۲۱:۲۵

همینه که هست کسی مجبورت نکرده بود خودت طمع کردی والسلام

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۲۰:۳۶

خواهشمندم از تمامی کسانی که در قرعه کشی پیش فروش یکساله شرکت کردیم وبه دام خود انداختن وحالا هر۳ماه۳۰درصد یا ۴۰درصد افزایش میدن هشتگ انصراف راه بندازیم تا اینا بفهمند که با کی طرف هست قیمت کارخانه کوییک از بازار آزاد خیلی گران هست در عرض ۶ماه دوبرابر کردند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۲۲:۱۶

بهترین راه نخریدن است.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۲۳:۴۷

آقای بازرس میگویدخودروسازگران نکندهزینه تولیدبیاره پایین فرداخودروسازمثل سال ۹۸ شروع میکنه به حذف آبشن های خودروها

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۱ ۰۷:۲۱

شورای رقابت با برنامه اعلام های هر سه ماه یک بار به بازار خودرو شوک می دهد، بازار بر اساس عرضه و تقاضا کاهشی بود ، با اخبار شورای رقابت افزایشی شد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۲ ۱۵:۲۰

قیمتها در بازار کاهشی بود و بسیاری از قیمتهای بازار به قیمت کارخانه رسیده. ولی انگار خودرو ساز به قیمت بازارم راضی نیست. خودش شوک میده تا بهانه ای برای افزایش مجدد داشته باشن. خدا ازتون نگذره

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۲ ۱۶:۲۷

برادر من بحث گرانی تو بازار خودرو نیست الان نگاه کنی همه جا این بحث هست .صادرات .واردات نیست .

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۲ ۱۷:۴۹

کیفیت خودرو در قیمت لحاظ بشه این خودروها با قیمت فرغون فروخته بشه.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۳ ۱۱:۱۶

با نوجه به قیمت خونه و ملک و یخچال و تلویزیون و موتور سیکلت و لوازم خانگی و موبایل و کامپیوتر و ... قیمت خودرو تو بازار نه تنها گرون نیست بلکه خیلی خیلی هم ارزونه اگه قیمت خودرو هم مثل این وسایل گرون می شد الان یه پراید 200 ملیون و یه پژو 405 معمولی 320 ملیون بود در حالیکه قیمت پراید الان تو بازار 105 تا 110 ملیونه و پژو 405 هم تو بازار 180 تا 185 ملیونه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۳ ۱۱:۲۰

با نوجه به قیمت خونه و ملک و یخچال و تلویزیون و موتور سیکلت و لوازم خانگی و موبایل و کامپیوتر و ... قیمت خودرو تو بازار نه تنها گرون نیست بلکه خیلی خیلی هم ارزونه اگه قیمت خودرو هم مثل این وسایل گرون می شد الان یه پراید 200 ملیون و یه پژو 405 معمولی 320 ملیون بود در حالیکه قیمت پراید الان تو بازار 105 تا 110 ملیونه و پژو 405 هم تو بازار 180 تا 185 ملیونه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۰ ۱۶:۳۱

ماشینی که درسال ۹۸نوشته ام دوبله شده چرا باید قبول کنیم دلم خوش بود ی وام بگیرم بقیه آشوبدم