• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99100906702
  • خبرنگار : 50046

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از پیگیری برای فعال کردن فرودگاه جاجرم خبر داد

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از پیگیری برای فعال کردن فرودگاه جاجرم خبر داد

ایسنا/خراسان شمالی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از پیگیری برای فعال کردم فرودگاه جاجرم خبر داد.

غلامرضا هوائی در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که 9 دی ماه در محل استانداری برگزار شد، افزود: شهر جاجرم دارای یک باند فرودگاهی خوب است که تلاش می کنیم تا این زیرساخت را با همراهی و مشارکت شرکت آلومینیای جاجرم فعال کنیم که با فعال شدن آن مقداری از مشکلات مردم این استان در ارتباط با زیرساخت فرودگاه ها حل می شود.

وی حوزه عمرانی را یکی از مهم ترین بخش های استان دانست و گفت: خراسان شمالی نیازمند توسعه خدمات زیربنایی است و تمام وقت خود را نیز صرف این امور خواهم کرد و دنبال مسائل حاشیه ای نیز نیستم.

وی اقدامات ارزشمند و بسیاری از سوی نظام برای این استان صورت گرفته است اما بازهم باید اقدامات و تلاش های بیشتری انجام شود.

 هوائی با بیان اینکه در حوزه خدمات رسانی به روستاها، گاز، آب و برق رسانی ها جزو استانهای پیشرو هستیم، تصریح کرد: ۲۲ بهمن ماه جشن پایان گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار برگزار می شود از سوی دیگر ۸۰ درصد روستاها نیز به آب آشامیدنی مناسب دسترسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز برق رسانی شده و تمامی روستاها دارای پوشش مخابرات هستند.

 هوائی آغاز اجرای ۶۰ طرح عمرانی در استان را حائز اهمیت دانست و افزود: تمام تلاش ما اتمام این پروژه هاست.

در ادامه این نشست معاون عمرانی استاندار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت از مصوبات سفر نائب رئیس مجلس به استان گفت: از عناصر قوا برای پشتیبانی و حرکت بیشتر در عرصه ملی باید استفاده کنیم و این یک فرصت برای استان محسوب می شود.

هوائی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر نائب رئیس مجلس به استان مواردی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد اما پیگیری این جلسات در تهران است نه استان. وی به حوزه مسکن و ساخت و ساز نیز اشاره و اظهارکرد: ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن اترک در حال پیگیری است که 10 هزار واحد آن در حوزه شهری و ۱۰ هزار دیگر در حوزه روستایی است.

موضوع دفنگاه زباله و جانمایی آن یکی دیگر از سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران بود که دکتر هوائی در این خصوص تصریح کرد: شهرداری تا دو ماه آینده باید مبحث جانمایی دفنگاه اصلی را به سرانجام برساند زیرا در ایستگاه میانی هیچ زباله ای تجمیع نخواهد شد.

وی ایجاد کارخانه کمپوست را یک موضوع بالادستی دانست و افزود: هنوز شرکت خاصی برای سرمایه گذاری در حوزه ساخت کارخانه کمپوست پیشنهادی نداده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در ادامه در ارتباط با اختصاص بخشی از اعتبار پارک ملی گلستان به خراسان شمالی نیز بیان کرد: 44 درصد از مساحت پارک ملی گلستان در حوزه استحفاظی خراسان شمالی قرار دارد و به دنبال آن هستیم تا بخشی از اعتبارات اختصاص یافته به خراسان شمالی به خود استان تعلق گیرد اما هنوز مسئله حل نشده است.

وی در ادامه در ارتباط با ساخت پروژه بجنورد به جنگل گلستان نیز گفت: تلاش ها برای تکمیل این پروژه در حال انجام است هرچند که از عملکرد شرکت ساخت و توسعه در استان راضی نیستیم و تذکرات لازم نیز داده شده است و باید این مسیر بر اساس تعهدات داده شده به پایان برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha