• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99100906859
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی نهم دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی نهم دی ایسنا

تاثیر FATF بر تمام مبادلات مالی و تجاری ایران/ نامه رئیس جمهور به مجلس برای اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰/ تاکید قالیباف بر ادامه مسیر و سیره شهید سلیمانی/ رونمایی اعتمادملی از نامزدهای اولیه خود برای انتخابات ریاست جمهوری و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

FATF مستقیم و غیرمستقیم بر تمام مبادلات مالی و تجاری ما تاثیر دارد

به گزارش ایسنا، اظهارات سخنگوی دولت درباره تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم FATF بر تمام مبادلات مالی و تجاری ایران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه FATF مستقیم و غیرمستقیم بر تمام مبادلات مالی و تجاری ما تاثیر دارد، نسبت اتخاذ تصمیم منطبق با منافع ملی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد.

نامه رئیس جمهور به مجلس برای اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰

دومین خبر پربازدید، ارسال نامه ای از سوی رییس جمهور مبنی بر اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی بود.

علی نیکزاد، ‌نایب رئیس مجلس  با اعلام این خبر،‌ بیان کرد: در پی مباحث کارشناسی که نمایندگان در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح کردند و اعتراضاتی که همکاران به نحوه تنظیم بودجه داشتند، با پیگیری رییس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور نامه ای مبنی بر اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارسال کردند که برای رسیدگی به کمیسیون تلفیق بودجه آن را ارجاع می دهیم.

خبرهای دیگر درباره بودجه ۱۴۰۰ را در لینک های زیر بخوانید.

توصیه‌های بذرپاش به نمایندگان درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰

دولت از بابت اصلاح بودجه توسط مجلس نگرانی ندارد

بررسی نامه رییس جمهور درباره اصلاح بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق + متن نامه

سران قوا به پیشنهادات دیوان محاسبات درخصوص بودجه توجه کنند

***

پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی لزوما نظامی نیست

اظهارات سفیر کشورمان در عراق  درباره آخرین تحولات سیاسی ایران و عراق و منطقه از جمله ترور سردار سلیمانی و حملات اخیر به سفارت آمریکا هم از پربازدید ها بود.

ایرج مسجدی با حضور در برنامه «سیاسی الابعاد» هر گونه ارتباط ایران با حملات اخیر به سفارت آمریکا در عراق را رد کرد و افزود: انتقام ترور سردار سلیمانی لزوما نظامی نیست و اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه به مثابه انتقام خون سردار سلیمانی است. مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی یک تصمیم ملی و شجاعانه است و عراق در حادثه ترور سردار سلیمانی مقصر نیست.

همه باید مسیر و سیره حاج قاسم را ادامه دهیم/ مردم در ۹ دی امید نااهلان را ناامید کردند

محمدباقر قالیباف بر ادامه مسیر و سیره حاج قاسم سلیمانی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه شهادت حاج قاسم عزیز که الگوی ولایتمداری بود، اتفاق مهم دیگری نیز در تاریخ معاصر ایران رخ داده است که نشانگر اوج ولایتمداری مردم مومن و نجیب ایران اسلامی است، سالروز حماسه نهم دی ماه را گرامی‌ می‌داریم و قدردان حضور همیشگی و سرنوشت‌ساز مردم برای دفاع از آرمان‌های انقلاب هستیم، روز نهم دی ماه حقیقتا از ایام الله بود، مردم انقلابی و ولایتمدار ایران بار دیگر در آزمونی تاریخ‌ساز خوش درخشیدند و با قیام سراسری خود، امید نااهلان و دشمنان انقلاب را نا امید کردند.

ایالات متحده با ترور بزدلانه سردار سلیمانی مرتکب اشتباهی سخت شد

در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی وزارت امور خارجه کشورمان هم در پیامی توییتری تاکید کرد:  ایالات متحده با ترور بزدلانه سردار سلیمانی مرتکب اشتباهی سخت شد. رأی نمایندگان پارلمان عراق به اخراج نیروهای آمریکایی آغاز پایان این حضور شرارت‌بار در منطقه ماست. منطقه ما به اندازه کافی از مداخلات رژیم قانون‌شکن ایالات متحده رنج برده است.

حملات راکتی کار مزدوران سفارت آمریکا است/ دولت عراق در پرونده ترور شهید سلیمانی همکاری نمی‌کند

رئیس شورای سیاسی نُجَباء نیز انتقاد از تأخیر دولت عراق در پیگیری پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس انتقاد کرد و گفت: آنچه از سیر تحقیقات و پیگیری پرونده متوجه شدیم این است که دولت عراق به‌شکل مطلوبی در این زمینه همکاری نمی‌کند و گام‌های مناسبی در این مورد برنداشته است که علتش، دخالت سفارت آمریکا و فشار به دولت عراق برای به تأخیر انداختن این موضوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین "علی الاسدی" همچنین درباره موضع نُجَباء در مورد حملات راکتی به سفارت آمریکا در عراق افزود: حملات راکتی اخیر، توسط  مزدوران سفارت آمریکا انجام شده است.

مجازات عاملان ترور سردار سلیمانی باید از طریق شورای امنیت و دیوان لاهه پیگیری شود

در همین رابطه صباح زنگنه، کارشناس حقوق بین الملل با اشاره به پیگیری حقوقی و بین المللی ترور سردار سلیمانی توسط قوه قضاییه و دولت، تأکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل و دیوان کیفری لاهه از محافل بین المللی هستند که ایران می تواند از این طریق پیگیری حقوقی و بین المللی عاملان ترور سردار سلیمانی را پیگیری کنند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اهدای نشان افتخاری فداکاری ارتش به شهید حاج قاسم سلیمانی

فداکاری‌های سردار سلیمانی به مفاهیم حماسه ۹ دی معنا بخشید

نشست رسانه‌ای مطالبه‌گری حقوقی ترور شهید سلیمانی برگزار می‌شود

تحقیقات در پرونده ترور سردار سلیمانی ادامه دارد

خروج آمریکا از منطقه به عنوان بخشی از انتقام سخت، قطعی است

با خروج عاملان ترور سردار سلیمانی از کاخ سفید، پیگیری قضایی راحت‌تر خواهد بود

***

کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد در مورد واگذاری هفت تپه

خبر بعدی،‌ کارت زرد نمایندگان مجلس به توضیحات وزیر اقتصاد در مورد واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه بود.

در جلسه امروز مجلس،‌ سوال احمد نادری و جمعی دیگر از نمایندگان درباره علت استنکاف وزارت امور اقتصاد و دارایی درباره خلع ید از مالک فاقد اهلیت شرکت هفت تپه خوزستان مطرح شد که توضیحات دژپسند در این ارتباط برای نمایندگان قانع کننده نبود.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و سوالات نمایندگان از وزیر اقتصاد و جهاد کشاورزی را نیز می توانید اینجا بخوانید.

رونمایی اعتمادملی از نامزدهای اولیه خود برای انتخابات ریاست جمهوری

اعلام گزینه ای حزب اعتمادملی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

اسماعیل گرامی مقدم با اشاره به اینکه حزب اعتماد ملی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد حزبی خواهد داشت، گفت: از بین الیاس حضرتی، محمدعلی افشانی و محمدجواد حق شناس یک نفر به عنوان نامزد نهایی حزب اعتماد ملی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha