• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99100906956
  • خبرنگار : 50214

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

سردار شهید سلیمانی یک مصلح جهانی بود

سردار شهید سلیمانی یک مصلح جهانی بود

ایسنا/یزد رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که شهید سردار سپهبد سلیمانی یک مصلح جهانی بود، گفت: سردار دله فتنه بزرگ داعش را که از سوی نظام سلطه با ظاهری کاملا ناشیانه از اسلام طراحی شده بود، را منطقه دفع کرد.

سردار «غلامرضا سلیمانی» در مراسم یادواره ۱۶۵۰ شهید شهرستان یزد و بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه که امروز سه‌شنبه در ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این دیار و روح بلند و آسمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران عزیز به رهبری امام راحل(ره)، یک اتفاق نادر و باورنکردنی بود و هر چند در مبارزات چندین صد ساله تشیع و مبارزاتی که در دوران مرجعیت امام راحل اتفاق افتاد، رنج‌ها و مرارت‌های زیادی توسط مبارزین این راه تحمل شد ولی پیروزی انقلاب اسلانی حادثه بزرگی بود که اگر در آن را کفه‌ ترازو قرار دهیم و رنج‌ها و مرارت‌ها را در کفه دیگر آن قرار دهیم، کفه‌ی پیروزی انقلاب اسلام به مراتب سنگین‌تر خواهد بود.

وی با بیان این که  امام(ره)، انقلاب را موهبتی بزرگ خواند که خداوند آن را به ملت ایران ارزانی داد، عنوان کرد: ملت ایران در مسیر خدایی حرکت کرد و خداوند این انقلاب و برکات آن را به این مردم عطا کرد.

سردار سلیمانی در ادامه انقلاب را سرآغازی در تاریخ بشریت دانست و گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، مسیر تاریخ بشریت تغییر کرد و از آن موقع همواره شاهد شکست و ناکامی نظام سلطه هستیم.

وی چنین اتفاق بزرگی را مربوط به سرزمینی ذکر کرد که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مدافع راهبردی آمریکایی‌ها در غرب آسیا بود و نظام شاهنشاهی حاکم بر آن در کنار رژیم کودک‌کش و غاصب اسرائیل قرار داشت.

وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی مسیر بشریت را به سوی نور تغییر داد، ادامه داد: نظام سلطه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به خودی خود در سراشیبی انحلال و انزوا قرار گرفته و مقاومت‌های منطقه‌ای حرکت نظام سلطه در این مسیر را تا حدودی سرعت بخشیده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین این که دشمن از هر دریچه‌ای که علیه ملت ایران و ملتهای همراه با انقلاب اسلامی برای خدعه و فریب وارد می‌شود، همیشه پیروزی از جانب اردوگاه انقلاب اسلامی است را قابل تامل خواند و گفت: آمریکایی‌ها در هیچ صحنه‌ای پس از انقلاب پیروز نبوده‌اند و شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز سند گویای شکست امریکایی‌هاست.

وی با بیان این که سردار شهید سلیمانی زمانی وارد عراق شد که داعش در فرودگاه بغداد استقرار یافته و اماکن متبرکه جهان اسلام در عراق تهدید شده بود، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی برای دفع یک شر بزرگ از کشور عراق و به دعوت دولت این کشور به عراق وارد شد و البته این مسیر تا برقراری صلح در منطقه تداوم داشت.

وی سوریه را از این جهت که محل رساندن پشتیبانی به مردم مظلوم لبنان و فلسطین بود،از محورهای مقاومت در منطقه خواند و گفت: اگر دشمن در سوریه موفق شده بود، محور مقاومت با مشکل جدی مواجه می‌شد و شعله‌های امید انقلاب اسلامی در مقاومت و مقابله با مستکبران کم نور می‌شد.

سردار سلیمانی با بیان این که شهید سلیمانی زمانی که ۸۰ درصد سرزمین دولت سوریه توسط داعش اشغال شده بود، با تشکیل بسیج مردمی در این کشور و عراق محاصره‌ها را شکست، ابراز کرد: شهید سردار سپهبد سلیمانی فتنه بزرگ داعش را که از سوی نظام سلطه با ظاهری کاملا ناشیانه از اسلام طراحی شده بود، دفع کرد و در برخی نقاط که دو سال در محاصره بود صلحی دوباره برقرار کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین شهید سلیمانی را ناجی منطقه و مصلح بزرگ جهانی معرفی کرد و گفت: زمانی که اربیل عراق در حال سقوط بود، از شهید سلیمانی کمک خواستند و به محض ورود او به شمال عراق، تفکر این بسیجی صحنه را تغییر داد.

وی گفت: شهدای ملت بزرگ ایران و استان یزد در مسیری مجاهدت کردند که بزرگانی مانند شهید سلیمانی آرزوی آن داشتند و برای این که در این مسیر جان خود را تقدیم کنند، لحظه شماری می‌کردند.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش ایران اسلامی را صاحب مولفه‌های چندگانه قدرت دانست و تصریح کرد: قدرت نرم یا قدرت معنوی و فرهنگی ساری و جاری در بین ملت ایران، در هیچ ملتی به این وسعت و عمق وجود ندارد و همین قدرت باعث خلق صحنه منجصر در دوران کرونا شده است.

وی نظیر اتحاد و وحدت و همدلی که در دوران کرونا اتفاق افتاد را تنها مربوط به کشور ایران و در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خواند و گفت: این قدرت از مکتب عاشورا نشات گرفته شده و امروز در برابر دیدگان دنیا تلالو می‌کند و دشمن را از نداشتن آن به غبطه وادار کرده است.

وی ایران را برخودار از قدرت دفاعی و امنیتی، قدرت علمی در تمام حوزه ها اعم از سلولهای بنیادی و دانش هسته ای و سایر حوزه‌ها ذکر کرد و افزود: نرخ رشد علم در کشور ما از میانگین جهانی بالاتر است و حتی در موضوع قدرت اقتصادی نیز ملتی قابل اغنا داریم چرا که اگر چنین تحریم‌ها و فشارها بر هر ملت دیگری وارد شده بود، چنین مقاومتی را به نمایش نگذاشته بود.

سردار سلیمانی گفت: اگر قدرت دفاعی بالایی داریم به این دلیل است که از زیرساختهای فرهنگ عاشورا برخوردار است و هر ملتی که از آن خط مشق گرفته، موفق بوده است همانگونه که امروز نیز یمن در برابر استکبار دنیا ایستاده و قطعاً بعد از پیروزی، اتفاق بزرگی در غرب آسیا را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این که اسلام فراتر از مرزهای ایران اسلامی است، به سخنان امام راحل(ره] اشاره کرد که فرمودند؛ قرن آینده(قرن حاضر) از آن اسلام خواهد بود و اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری در خواهد نوردید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان انقلاب اسلامی را گنجینه تمام نشدنی جلوه ها و افتخارات و انقلاب صلح و سعادت انسانها خواند و با اشاره به یادواره شهدای شهرستان یزد و کنگره ۴۰۰۰ شهید این استان، این صحنه را قابل تجلیل و ستودنی خواند و ابراز ایمدواری کرد دیگر استانها از این اقدام یزدیها الگو بگیرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha