• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99101007436
  • خبرنگار : 50182

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:

تمام شهرستانهای کرمانشاه "زرد" شدند

تمام شهرستانهای کرمانشاه "زرد" شدند

ایسنا/کرمانشاه سیرکاهشی کرونا که در هفته های اخیر در کشور و کرمانشاه آغاز شده حالا موجب خروج تمام استان از وضعت قرمز و نارنجی کرونا شده و امروز تمام شهرستانهای استان در وضعیت زرد کرونا به سر می برند. خبر خوشحال کننده ای که رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد.

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سیر کاهشی کرونا در استان گفت: در هفته های اخیر شاهد سیر کاهشی این بیماری در استان هستیم و خوشخبتانه در ادامه این سیر کاهشی امروز تمام استان در وضعیت "زرد" کرونا قرار گرفته است.

وی افزود: از زمان شروع موج سوم کرونا در نیمه دوم شهریورماه تلاش بسیاری برای کاهش سیر بیماری صورت گرفت. کادر بهداشت و درمان طی این مدت شبانه روز فعالیت خود را مضاعف کرده و بخش ها و تخت های بیشتری در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

مرادی تصریح کرد: در کنار این تلاش‌ها، محدودیت ها هم مضاعف شد و بسیاری از کسبه و اصناف مجبور شدند کسب و کار خود را تعطیل کنند، همچنین طی این مدت طرح کنترل و مدیریت کرونا که مزین به نام شهید سپهبد "حاج قاسم سلیمانی" است با همکاری بهداشت، سپاه، بسیج، هلال احمر و ... به اجرا درآمد و این نیروها محله به محله به دنبال شناسایی بیماران و پیگیری درمان آنها بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در کنار همه اینها با آموزش و اطلاع رسانی و هشدارهای داده شده، مردم هم همکاری خوبی در اجرای پروتکل های بهداشتی داشته و نتیجه این شد که امروز شاهد سیر کاهشی بیماری کرونا در استان هستیم.

وی افزود: امروز به یاری خدا تمام شهرستانهای استان از وضعیت قرمز و نارنجی کرونا خارج شده و همگی در وضعیت "زرد" کرونا به سرمی برند. وضعیتی که امیدواریم با همکاری مردم همچنان پایدار بماند.

مرادی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند وضعیت کرونا به شدت ناپایدار است و حقیقت این است که افزایش یا کاهش سیر این بیماری به شدت تابع رفتارهای بهداشتی مردم و نوع رفتار آنها در اجرای پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: از مردم می خواهیم همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی گرفته تا کماکان شاهد سیر کاهشی این بیماری باشیم و بتوانیم روزی به وضعیت سفید این بیماری برسیم.

مرادی یادآور شد: مردم باید بدانند اگر دوباره غفلت کرده و نسبت به پروتکل ها و استفاده از ماسک بی توجه باشندریال ظرف مدت کوتاهی به وضعیت "قرمز" کرونا برگشته و مجددا متحمل خسارات سنگین مالی و جانی خواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha