• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99101007664
  • خبرنگار : 50233

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران عنوان کرد:

یگانگی الگوی رفتاری سردار سلیمانی در فرماندهی/ نفوذ تا دریای سرخ به برکت جوشش خون سردار

یگانگی الگوی رفتاری سردار سلیمانی در فرماندهی/ نفوذ تا دریای سرخ به برکت جوشش خون سردار

ایسنا/سمنان معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور معتقد است که نفوذ ایران تا مرزهای دریای سرخ و مدیترانه ثمره خون سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم است.

دکتر نورالله قیصری در وبینار دانشگاه فنی حرفه‌ای سمنان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی در حوزه مقاومت دارای ابتکاراتی بود که این مهم را در کمتر فرمانده و نظامی دیگری در دنیا می‌بینیم.

عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: ابتکاراتی در الگوی رفتاری سردار سلیمانی وجود دارد که نظامیان هیچ کشور و یا هیچ فرمانده‌ دیگری آن را تجربه نکرده است و این از افتخارات سپاه پاسداران و ‌مکتب رهایی‌بخش اسلام است که فرماندهانی را در این تراز در عرصه‌ی هنر جنگ به دنیا معرفی می‌کند که آکادمی‌های معمول و مرسوم نظامی مشابه آن را به خود ندیده‌اند.

معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه آکادمی‌های نظامی باید سال‌ها کار کنند تا الگو و روش فرماندهانی همچون سردار سلیمانی در حوزه جنگ و هنر دفاع را درک کنند اضافه کرد: باید ابعاد شخصیتی این فرمانده بزرگ را به دنیا شناساند.

وی به ویژگی‌های برجسته و متمایز سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و خاطرنشان کرد: جمله مشهوری از سردار سلیمانی وجود دارد که گفته‌اند من در دل بحران فرصت‌ها را بیشتر از مواقع دیگر می‌بینم  و این مهم گویای جایگاه ممتاز این سردار شهید دارد.

قیصری به ترس دشمنان از ایران اسلامی پرداخت و شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی را نمودی از این ترس خواند و اظهار کرد: دشمنان ایران از اراده ملی جامعه برای تغییر، تحول، پیشرفت، اقتدارآفرینی، و از هر مولفه‌ای که به تقویت این عوامل بیانجامد ترس و واهمه دارند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه مرزهای ما امروز به برکت خون شهدایی همچون سردار سلیمانی به  دریای سرخ و  مدیترانه رسیده اضافه کرد: شهدای والامقامی همچون حاج قاسم و شهدای مدافع حرم هزینه‌های این راه سخت را به جان خریدند.

وی از این نفوذ جمهوری اسلامی به عنوان یک سرمایه بزرگ نام برد و گفت: گسترش جغرافیای نظامی و نفوذ تا مرزهای دریای سرخ و مدیترانه و... سرمایه کم نظیری است که به برکت رشادت‌های شهدا نصیب کشور شده است.

قیصری هرگونه حرکت در مسیر تولید علم را دستاوردی بزرگ در جهت تولید اقتدار خواند و گفت: راهبردی‌سازی دانش و حرکت به سمت علومی که به ایجاد اقتدار می‌انجامد ضروری است و از همین رو باید به تقویت این راهبرد بپردازیم.

معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان در سال‌های گذشته گفت: ترس دشمنان از پیشرفت‌ها و برنامه‌های هسته‌ای ما نشان‌دهنده این است که سیاست گذاری علم و فناوری کشور در حوزه دانش هسته‌ای یک سیاست‌گذاری درست بوده است.

وی با بیان اینکه علت دشمنی‌ها با برنامه هسته ای ما نیز همین است ادامه داد: ما در حوزه دانش هسته‌ای به سمت علم و دانشی گام برداشته‌ایم که به تولید اقتدار می‌انجامد و از همین رو است که دشمنان جمهوری اسلمی نمی توانند از آن عبور کنند.

وی حساسیت‌های دشمنان به این راهبرد را نشان‌گر حرکت درست در این مسیر ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید از دستاوردهای شهدا در این بخش حفاظت کنیم.

این استاد دانشگاه بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه‌های علمی و فناوری تاکید و تصریح کرد: باید به سمت دانش‌هایی حرکت کنیم که توانایی حل معضلات جامعه ما را داشته باشد.

وی با بیان اینکه راهبردی کردن دانش و کاربردی کردن آن راهی است که می‌تواند ما را در مسیر پیشرفت بیشتر قرار دهد افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای کشور در حوزه های علمی و فناوری و کمک به ایجاد جهش در تولیدات علمی، از آنها در راستای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha