• جمعه / ۱۲ دی ۱۳۹۹ / ۰۵:۰۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99101007863
  • خبرنگار : 71646

چالش‎های متعدد شهرستان ملارد در حوزه پسماند

چالش‎های متعدد شهرستان ملارد در حوزه پسماند
عکس تزئینی است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد گفت: این شهرستان با چالش‌های متعددی در حوزه پسماند روبه‌رو است که برخی از آن‌ها حل شده اما برخی دیگر همچنان نیاز به اصلاح دارد.

مهناز مدیریان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه مرکز دفن پسماند اختر آباد یکی از معضلات عمده بخش غربی شهرستان ملارد است، اظهار کرد: این مرکز به‌عنوان مرکز دفن پسماند غرب استان تهران در نظر گرفته شده است و روزانه حجم زیادی از پسماندهای شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد به آن منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: از مشکلات عمده مرکز دفن اختر آباد ترانشه‌های نامناسب و دفن نادرست پسماندها است همچنین آتش‌سوزی‌هایی در مرکز دفن پسماند اخترآباد صورت می‌گیرد که لازم است با لوله‌گذاری‌ اقدام به خارج کردن گاز متان شود تا میزان آتش‌سوزی‌ها کاهش یابد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد درباره وضعیت پسماندهای عفونی و پزشکی گفت: خوشبختانه طی شش ماه گذشته پروتکل‌هایی مانند مجزا کردن ترانشه و محل دفن پسماندهای عفونی از پسماندهای عادی و دفن درست آن در لایه‌های زمین با استفاده از آهک به‌درستی رعایت شده است. با این حال هنوز وضعیت کلی مرکز دفن اخترآباد به شرایط مورد تایید نرسیده است.

مدیریان یکی دیگر از معضلات در حوزه پسماند را وضعیت ناوگان حمل پسماند و نظارت ناکافی بر آن‌ها ذکرکرد و گفت: نظارت درست و کافی بر خودروهای حمل پسماندی که به سمت مرکز دفن پسماند اخترآباد می روند، وجود ندارد و طی چند ماه گذشته تعداد زیادی از این خودروها دچار نشتی بودند.

وی ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد طی هفته‌های اخیر تعداد زیادی از خودروهای حمل پسماند که دچار مشکلات فنی یا نشتی بودند را متوقف و از ورود آن‌ها به مرکز دفن پسماند اخترآباد تا زمان اصلاح نواقص این خودروها توسط پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری شهرهای شهریار، ملارد و قدس جلوگیری کرد. خوشبختانه طی یک ماه اخیر این وضعیت بهتر شده است و کمتر شاهد چنین مسائلی بوده‌ایم.

مدیریان در پایان گفت: ساعت تردد خودروهای حمل زباله طبق قانون از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح است اما برخی از خودروهای حمل زباله ساعات تردد را رعایت نمی‌کردند. پس از دومین جلسه کمیته پسماند که در فرمانداری شهرستان ملارد برگزار شد این مساله برطرف و ساعات تردد خودروهای حمل پسماند مشخص شد و اکنون این خودروها طبق ساعت تعیین شده تردد می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha