• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99101007982
  • خبرنگار : 71145

ترکیه: مذاکره برای توسعه روابط با مصر در سطح اطلاعاتی ادامه دارد

ترکیه: مذاکره برای توسعه روابط با مصر در سطح اطلاعاتی ادامه دارد

مولود چاووش‌اوغلو از تداوم مذاکرات ترکیه با مصر برای توسعه روابط در سطوح اطلاعاتی و وزیران امور خارجه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست بررسی سیاست خارجی در سال ۲۰۲۰ به سوالات خبرنگاران پاسخ داده و ضمن اشاره به تماس‌ در سطح اطلاعاتی برای توسعه روابط ترکیه با مصر و تداوم مذاکرات میان وزیران خارجه دو کشور، گفت: سعی داریم در مجامع بین‌المللی متناسب با اصل عدم مخالفت با یکدیگر حرکت کنیم.

وی درباره اعزام هیئت مصری به لیبی تصریح کرد: این کشور پس از مدت‌ها هیئتی به لیبی اعزام کرد اما این ارتباطی با سفر خلوصی آکار، وزیر دفاع ندارد.

چاووش‌اوغلو در ادامه تاکید کرد که آکار به هیچ‌وجه در جریان سفر این هیئت نبود، همانطور که تحولات سوریه و عراق ترکیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تحولات لیبی نیز بر روی کشور همسایه آن مصر تاثیر می‌گذارد.

وزیر خارجه ترکیه ضمن اشاره به تداوم تماس با طرف شرق در لیبی، گفت: نماینده ویژه عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان در طبرق حامی خلیفه حفتر در لیبی به کشور آمد، صالح می‌خواست معاون خود را بفرستد اما این دیدار صورت نگرفت.

وی درباره روابط با مصر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برای توسعه روابط با مصر در سطح اطلاعاتی تماس داریم اما مذاکرات در سطح وزرای خارجه ادامه دارد. برای مثال مصر در آخرین نشست سازمان همکاری‌ اسلامی برخی از اعتراضات خود را لغو کرد.

چاووش‌اوغلو تصریح کرد: ما در روابط خود با ناتو نیز گام‌های مثبتی برداشته‌ایم. به عبارت دیگر، سعی می‌کنیم مطابق با اصل عدم مخالفت با یکدیگر در جوامع بین‌المللی عمل کنیم. در حال بحث و بررسی در مورد این مسائل هستیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در پایان گفت: تماس‌های نمایندگان آنکارا و قاهره ادامه دارد، سال گذشته در مواجه با وزیر خارجه مصر در یک نشست بین‌المللی درباره کار بر روی یک نقشه راه صحبت کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha