• پنجشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 99101108353
  • خبرنگار : 50291

معاون وزیر آموزش و پرورش:

ساخت مدارس خیرساز منشاء خیر و برکت و پیشرفت کشور است

ساخت مدارس خیرساز منشاء خیر و برکت و پیشرفت کشور است

ایسنا/تهران معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ساخت مدارس خیرساز منشاء خیر و برکت در کشور و باعث پیشرفت علمی دوچندان در کشور می‌شود و مسائل فرهنگی نیز رشد پیدا می‌کند.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ظهر پنجشنبه ۱۱ دی ماه در مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه خیرساز روستای زواره‌ور جوادآباد ورامین، با گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی ایران به خصوص حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها را که به دست استکبار جهانی به شهادت رسید، گفت: حضور مسئولان و مردم بخش جوادآباد نشان دهنده این امر است که برای مسائل فرهنگی اهمیت بسیار زیادی قائل هستند، چرا که پیشرفت مسائل فرهنگی و تربیتی باعث کشور پیشرفت کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تقدیر از خیران جوان و ارزشمند که الگوی جامعه هستند، تصریح کرد: اقامه نماز و انفاق باید در فضای عمومی جامعه فرهنگ سازی شود، نماز  و انفاق انسان‌ساز باعث پیشرفت و تعالی جامعه و تربیت جوان مومن و انقلابی در مدارس می‌شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: انفاق بی‌نشان در کشور بسیار مهم است که قرآن به این کار بسیار اهمیت می‌دهد؛ اقدامی که این دو جوان انجام دادند و نام مدرسه را به نام چهره علمی کشور نام گذاری کردند بسیار با ارزش و ستودنی است.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت مدرسه‌های خیرساز منشاء خیر و برکت در کشور و باعث پیشرفت علمی دوچندان در کشور می‌شود و مسائل فرهنگی نیز رشد پیدا می‌کند.

نماینده ورامین: مسئولان باید از مجمع خیران حمایت کنند

حسین نوش آبادی گفت: مسئولان باید از مجمع خیران حمایت کنند چرا که این پشتیبانی باعث ساخت مدارس بیشتر در کشور می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس در این مراسم از جوانانی که اقدام به ساخت این مدرسه کردند تقدیر کرد. 

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اهمیت امر تعلیم و تربیت تصریح کرد: باید در راستای پیشرفت تعلیم و تربیت زیرساختارهای آن را نیز فعال کنیم و ساخت مدرسه و ایجاد اقدامات زیربنایی در حوزه آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: خیران اقدامات خود را برای خدا و در راه خدا انجام می‌دهند و اگر هم بنایی هم توسط خیران ساخته و به نام دیگری نامگذاری شود نهایت اخلاص را به خرج می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز کرد: در کشور مدرسه‌های زیادی نیاز به بازسازی دارند و باید مجمع خیرین فعالیت‌های خود را دو چندان کنند همان طور که در طول سال‌های گذشته کارنامه درخشانی از خود به جای گذشتند و مدارس زیادی را ساخته و بازسازی کردند.

نوش آبادی تأکید کرد: در محیط‌های آموزشی دانش‌آموزان را باید تربیت کنیم که انسان بوده و دغدغه مشکلات کشور را داشته باشند؛  جوانی را تربیت کنیم که برای پیشرفت کشور تلاش کند و باید گفت همه مسوولان کشور نیز از همین مدارس روستایی به این مقام و مسؤولیت رسیدند.

وی در پایان با اشاره به ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ، گفت: حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت جهانی دارد و با عمل خود در بین مردم بسیار محبوب شد چرا که در مقابل داعش ایستاد و تا نابودی آن‌ها پیش رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha