• پنجشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99101108428
  • منبع : بنیاد شهید

مزار شهدای مدافع حرم در نخستین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» گلباران شد

مزار شهدای مدافع حرم در نخستین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» گلباران شد

مراسم گلباران و عطر افشانی مزار مطهر شهدای محور مقاومت به مناسبت روز جهانی مقاومت و سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و فرماندهان و یاران محور مقاومت روز پنج‌شنبه ۱۱ دی ماه در گلزارهای مطهر شهدای مدافع حرم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گلباران و عطرافشانی مزار شهدای مدافع حرم همزمان با ایام فاطمیه (س) در قطعه 50 بهشت زهرا (س) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدای محور مقاومت در عرصه‌های گوناگون بعد از انقلاب اسلامی حضور داشتند و برای دفاع از انقلاب و اسلام از جان خود گذشتند و در این مسیر با خدا معامله کردند.
وی با بیان اینکه رزمندگان فاطمیون، حیدریون و زینبیون و تمام رزمندگان محور مقاومت مشی و مسیر شهدا را زنده نگاه داشتند خاطرنشان کرد: تمام این عزیزان در محورهای مقاومت در کنار شهدا و امام شهدا حضور داشتند و با فدا کردن جان خود در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کردند.
سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات و سختی‌ها در حال پیشرفت است، گفت: این انقلاب با سکان داری مقام معظم رهبری مسیر تعالی را طی می‌کند و به واسطه حضور شهدا و ایثارگران در مسیر بالندگی قرار دارد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار دل‌ها دارای نبوغ نظامی و سیاسی خاصی بودند و به عنوان یک دیپلمات برجسته نه تنها در منطقه بلکه در سطح بین‌الملل با روحیه سلحشوری خود بسیار تأثیرگذار بودند.
سلیمانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی مرد عمل و ایستادگی در عرصه‌های مختلف بود و به دلیل سادگی، صفا و اخلاصی که داشت و همچنین آرامشی که در چهره و نگاه ایشان بود در بین مردم و به ویژه جوان‌ها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بود.
وی با اشاره به نزدیک شدن به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما با وجود توطئه‌های دشمنان و با سپری کردن سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها به واسطه ایثار و از خودگذشتی شهدا مسیر تعالی را طی می‌کند و باید از این جهت قدردان شهدا باشیم و در تحقق اهداف آن‌ها گام برداریم.
حمید علی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این مراسم با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی شهدا به ویژه شهدای محور مقاومت گفت: عشق به خدا و رسیدن به معبود الهی دلیلی است که شهدا با گذشتن از جان خود با خدایشان معامله کردند و برای همین نام شهید همیشه زنده و جاودانه است.
در پایان این مراسم با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم مزار این شهدا به مناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانشان عطرافشانی و گلباران شد.
گفتنی است این مراسم به صورت همزمان در جوار مزار شهدای مدافع حرم در گلزارهای مطهر شهدای سراسر کشور برگزار شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha