• پنجشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99101108490
  • خبرنگار : 50310

رئیس‌کل دادگستری لرستان:

بخش طرهان صاحب دادگاه عمومی انقلاب می‌شود

بخش طرهان صاحب دادگاه عمومی انقلاب می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: با مکاتبه انجام شده با رئیس قوه قضائیه و اعلام شاخصه‌های موردنیاز با ایجاد دادگاه عمومی بخش طرهان موافقت شد.

محمد رزم، امروز یازدهم دی، در حاشیه آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان کوهدشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌دنبال جذب تعدادی از قضات برای شهرستان کوهدشت و تکمیل کادر قضایی این حوزه هستیم، ضمن اینکه تاکنون تعداد دو دادیار از  محل تقسیم کارآموزان قضائی به این شهرستان اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: تعدادی کارمند اداری نیز از محل آزمون استخدامی سال‌های گذشته به کادر اداری این دادگستری افزوده شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان، آمار پرونده‌های ورودی و مختومه دو شعبه حقوقی در کوهدشت را بالا خواند و افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته در قوه قضائیه خوشبختانه با ایجاد شعبه سوم دادگاه حقوقی در این شهرستان موافقت و مجوز آن صادر شده است و به زودی با تعیین دادرس یا رییس شعبه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رزم بیان کرد: با مکاتبه انجام شده با رئیس قوه قضائیه و اعلام شاخصه‌های موردنیاز جهت احداث دادگاه عمومی در بخش‌ها، با ایجاد دادگاه عمومی بخش طرهان موافقت شد، ضمن اینکه رئیس دادگاه عمومی این بخش نیز منصوب شده و ساختمان آن نیز آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه بخش درب گنبد کوهدشت نیز ظرفیت ایجاد دادگاه عمومی را دارد، گفت: در مرکز این بخش نیز دادگاه عمومی بخش ایجاد و پس از تجهیز ساختمان و تعیین رئیس و کارکنان دادگاه عمومی، فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان ایجاد دادگاه‌های عمومی در بخش‌ها و شهرستان‌های استان را در جهت تسهیل دسترسی مردم به خدمات  قضایی عنوان و تصریح کرد: با ایجاد واحدهای قضایی جدید، دسترسی مردم بخش‌های طرهان و درب گنبد به دادگاه راحت‌تر و تراکم پرونده های ورودی به دادگستری کوهدشت کاسته خواهد شد.

رزم ادامه داد: اگرچه کوهدشت از مرکز پزشکی قانونی و پزشک معاضدتی برخوردار است، با این وجود به دنبال تامین نیروی متخصص پزشکی قانونی هستیم.

وی با اشاره به اعلام موافقت برای ایجاد بازداشتگاه در شهرستان کوهدشت، ادامه داد: با توجه ضرورت موضوع و با همکاری اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به دنبال تعیین مکان مناسب برای تحقق این مهم هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم در کوهدشت، پایش تصویری در مراکز و معابر این شهرستان الزامی است، از این‌رو مطالعات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

رزم به جذب ۲۴ قاضی طی یکسال گذشته در مجموعه دادگستری لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده همچنین تاکنون مجوز ۱۳ شعبه بازپرسی، دادگاه عمومی حقوقی، خانواده، کیفری ۲، انقلاب و تجدیدنظر  اخذ و به چارت تشکیلات دادگستری استان افزوده شده است.

وی بیان کرد: به زودی نیز شاهد افتتاح هفت دادگاه عمومی در بخش‌های طرحان، درب گنبد، ویسیان، زاغه، سیلاخور، ذلقی و خاوه در سطح استان لرستان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha