• جمعه / ۱۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99101208804
  • خبرنگار : 50189

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

شکل گیری محور مقاومت فصلی نو در روند تکاملی انقلاب است که حاج قاسم پرچمدار آن بود

شکل گیری محور مقاومت فصلی نو در روند تکاملی انقلاب است که حاج قاسم پرچمدار آن بود

ایسنا/کرمان مدیر حوزه های علمیه کشور شکل گیری محور مقاومت را فصلی نو در روند تکاملی انقلاب اسلامی دانست که حاج قاسم سلیمانی پرچمدار آن بود و بیان کرد: در این فصل نو حاج قاسم پرچمداری بی بدیل بود و مقام معظم رهبری اعتماد زیادی به ایشان داشتند.

آیت‌الله " علی‌رضا اعرافی" عصر امروز 12 دی‌ماه در یاداره شهدای روحانیون، چهلمین روز درگذشت آیت‌الله "سیدیحیی جعفری" نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان و رونمایی از کتاب صوتی بچه‌های حاج قاسم با یاد از چهره‌های علمی، سیاسی و فرهنگی استان کرمان گفت: استان کرمان، استان مهد پرورش 6000 شهید و همچنین عالمان فرهیحته‌ و ارزشمندی در این دیار پرورش یافته‌اند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در کرمان اظهار کرد: اخلاق، تواضع، فروتنی و استقامت ایشان در مسیر انقلاب قابل لمس بود. مرحوم جعفری جزو افراد باسابقه‌، فداکار و بسیار موثر در چند دهه پس از انقلاب اسلامی بود و  آن مرحوم نقش مؤثری در علم، فرهنگ، جهاد و شهادت این استان ایفا کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با یادآوری خاطرات و فضیلت‌های حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: حاج قاسم دارای جامعیت شخصیتی بود و او از اخلاق فردی و اجتماعی دلنشین و پرجاذبه برخوردار بود.

وی با بیان اینکه همه فضیلت‌های اخلاقی در رفتارهای فردی و اجتماعی حاج قاسم مشهود بود، بیان کرد: هیچ گاه جایگاه بالای حاج قاسم باعث تهی شدن او از اخلاق فردی و اجتماعی نشد بود به طوری که حاج قاسم اول جنگ تحمیلی با حاج قاسمی که جایگاه بالایی در این سال‌ها کسب کرده بود فرق نکرد. همچنان ارتباط دوستانه، با اخلاق و مهربانی او با اطرافیانش تغییر نکرده بود و در همه صحنه‌های زندگی این روحیه، اخلاق و جاذبه حاج قاسم معاشرانش را مجذوب خود می‌کرد.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: حاج قاسم از بزرگان دین آموخته بود که عبادت، عرفان، معنویت و تعلق به عالم غیب همیشه باید در زندگی متجلی باشد و دلی روشن از تعلق به عالم قدس داشت که همواره باید در زندگی انسان متجلی باشد و حاج قاسم یک عابد و ذاکر بود و بارها مشاهده می‌کردیم که در کمترین فرصت زبان او به ذکر مترنم بود و نماز او نماز دلنشینی بود و چهره و رفتارش نشانگر یک روح خاضع در برابر خداوند بود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم با آنکه یک نظامی شجاع و بسیار دلیر بود همزمان با آن از یک اندیشه تئوری سیاسی در دنیای امروز برخوردار بود لذا او را در چهارچوب نظامی نمی‌توان محصور کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید برآنکه حاج قاسم سیاست بین‌الملل را می‌شناخت و دشمنان و کسانی که او را ترور کردند به این مهم اذعان دارند اظهار کرد: عقل سیاسی و راهبردی حاج قاسم را بارها مشاهده کردیم.

وی عقل سیاسی را از وجوه ممتاز حاج قاسم برشمرد و عنوان کرد: عقل راهبردی در حوزه نظامی و امنیتی داشت همچنین ایشان ضمن آنکه تئورسین نظامی و طراح خوبی بود در صحنه نیز حضور پیدا می‌کرد و همواره با سربازان صحنه قدم به قدم حرکت و جانفشانی می‌کرد.

آیت‌الله اعرافی با یادآوری اینکه حاج قاسم دلیرانه و بی باک در صحنه جنگ حضور می‌یافت و صف شکن جلو می‌رفت، اظهار کرد: قدرت دیپلماسی حاج قاسم نیز بسیار خوب بود و سیاست را درک می‌کرد و از موضع انقلابی نه انفعال و واگرایی ورود پیدا می‌کرد و از قدرت تاثیر سیاسی و توان بالای گفتگو برخوردار بود و ذره‌ای از مواضع انقلاب کوتاه نمی‌آمد ولی می‌توانست سایرین را همراه سازد.

وی بیان کرد: قدرت سخن، نگاه نافذ و طرح‌های سنجیده او دیگران را تحت تاثیر قرار می‌داد و آنها را همراه می‌کرد. همچنین روحیه و رویکرد بسیار ممتاز حاج قاسم از دیگر ویژگی‌های این مرد بزرگ بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: حاج قاسم یک شخصیت فرهنگی، دینی و مذهبی بود به‌طوری که همواره فرهنگ دینی را در همه صحنه‌ها اجرا می کرد و روح او یک روح فرهنگی و برنامه ریز فرهنگی بود. ایشان پرچمدار عمیق فرهنگی در برنامه‌های خودش بود.

وی افزود: او شخصیتی بود که هم در پایبندی به اعتقادات ناب شیعی کاملا استوار بود و برای دفاع از حرم و ارزش‌های تشیع ذره‌ای کوتاه نمی‌آمد و حاضر بود همه وجود خود را قربانی کند و در عین حال از امام و رهبری آموخته بود باید به همه امت‌ها نگاه کرد، نگاه تقریبی در کنار تعصبات درست شیعی در او متجلی بود.

اعرافی حاج قاسم را یک شبکه ساز بزرگ فکری و جریان ساز عظیم جهانی دانست و بیان کرد: حاج قاسم گفتمان آفرین در سطح منطقه و جهان بود.

وی با یادآوری مراحل مختلف انقلاب اسلامی اظهار کرد: مرحله چهارم انقلاب شکل گیری محور مقاومت فراتر از مرزهای ایران بود که حاج قاسم پرچمدار محور مقاومت است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور شکل گیری محور مقاومت را فصلی نو در روند تکاملی انقلاب اسلامی دانست که حاج قاسم سلیمانی پرچمدار آن بود و در ادامه بیان کرد: در این فصل نو حاج قاسم پرچمداری بی بدیل بود و مقام معظم رهبری اعتماد زیادی به ایشان داشتند.

وی تصریح کرد: امروز قدرت‌های ضعیف و حقیری در منطقه با ارعاب و تطمیع ترامپ‌های ناچیز دست به عادی سازی زدند که خس و خاشاکی هستند و تمام می‌شوند و آتشفشان‌های قهر ملت‌های عالم و منطقه علیه دشمنان اسلام و تروریسم‌های بین‌المللی است و این جهان اسلام را تغییر داده و مزدوران را به کناری خواهد افکند.

اعرافی گفت: واقعیت آن است حاج قاسم بزرگ در این مسیر نورانی و با عظمت به شمار می‌آید و این افتخار بزرگ برای شما کرمانی‌های عزیز و سپاهیان است که چنین انسان بزرگی از میان شما برخاست.

وی با اشاره به ظهور داعش در جهان عنوان کرد: منصفان عالم اعتراف می‌کنند و ظالمان عالم نیز می‌دانند که او در قرن 21 پشت یک تروریسم بین‌المللی خطرناک برای همه بشریت را به خاک زد و این کار بزرگی بود که او و بزرگان محور مقاومت انجام دادند.

آیت‌الله اعرافی افزود: داعش یک تفکر بی‌ربط و تند بود که قرار بود اسلام بدلی به جای انقلاب اسلامی معرفی کند که بگویند اسلام انقلابی و سیاسی یعنی این اما تصور نمی‌کردند انقلاب اصیلی در مبارزه با آن ظهور و بروز پیدا می کند.

وی اضافه کرد: شاید تصور اینکه داعش بدون حاج قاسم با آن شتاب شکست بخورد دشوار باشد اما او اسلام‌های تقلبی بدلی را رسوا کرد و حاج قاسم و سید حسن نصرالله اسرائیل را به گوشه‌ای راندند و محصور کردند و شکست داعش با آن پشتیبانی‌های بین‌الملی دو پدیده بزرگ با رهبری آقا و پرچمداری بزرگان محور مقاومت و حاج قاسم رقم خورد و معادلات دنیا را به هم زد و این چیزی جز گفتمان نبود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید برآنکه هیچ عاقلی در دنیا این ترور کور و رذل را به حساب قدرت آمریکا و ترامپ محاسبه نمی‌کند، اظهار کرد: آنها در برابر این منطق و این گفتمان جهاد و شهادت عاجز شدند که به این جنایت دست زدند و قدرت‌های شیطانی خواهند رفت و خورشید پرفروغ انقلاب و خورشید شهدا و حاج قاسم در آینده‌های جهان اسلام طلوع‌های مکرر می‌کنند و دشمنان را به عقب خواهند راند.

وی با تاکید برآنکه انتقام حاج قاسم این است که اسرائیل محو و آمریکا از منطقه برود، تصریح کرد: آنچه که امروز نسل جوان، دانشگاه‌ها و مسئولان باید به آن اهتمام بورزند این است که راه حاج قاسم را ادامه دهند به‌طوری‌که با اراده مشکلات را رفع کنیم و با همبستگی در صحنه‌های گوناگون بر مشکلات فائق آییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha