• جمعه / ۱۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99101208833
  • خبرنگار : 50310

دادستان مرکز لرستان:

نباید اجازه بدهیم یک نفر بدون جهت در زندان بماند

نباید اجازه بدهیم یک نفر بدون جهت در زندان بماند

ایسنا/لرستان دادستان مرکز لرستان گفت: نباید اجازه بدهیم یک نفر بدون جهت در زندان بماند.

داریوش شاهون‌وند در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چگنی، اظهار کرد: همه ما مکلف به اجرای صحیح، کامل و دقیق سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه هستیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام و اجرای صحیح عدالت یک سری سیاست‌های راهبردی پیش‌بینی کرده، عنوان کرد: همه ما مکلف به اجرای دقیق سند تحول قضایی هستیم و اعتبار این سند به لحاظ اینکه به تأیید مقام معظم رهبری رسیده بالاتر از قوانین عادی است.

شاهون‌وند تأکید کرد: مبارزه جدی با مخلان نظم و امنیت عمومی، مبارزه با اراذل‌واوباش، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری همچنین مبارزه با قاچاق کالا و خریدوفروش سلاح و مواد مخدر برخی از عمده سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه است.

دادستان شهرستان خرم‌آباد گفت: حبس زدایی و جهش تولید، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید از دیگر سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه است.

وی بیان کرد: همه ما مکلف هستیم که اقدامات قانونی لازم مانند مجازات جایگزین حبس، تعلیق، آزادی مشروط، اعطای مرخصی و استفاده از پابند الکترونیک را در جرائم ساده اجرا کنیم.

این مقام قضایی گفت: البته جرائم خشن، مهم و مجرمان حرفه‌ای و خطرناک از این تسهیلات استثنا هستند.

شاهون‌وند تأکید کرد: یقیناً اجرای دقیق قانون موجب افزایش رضایت مردم خواهد شد.

دادستان مرکز استان بر نظارت مستمر بر زندان و زندانیان و رسیدگی به امور مختلف آنان اعم از نوع پوشش، تغذیه و حفظ سلامت روحی، روانی و جسمی زندانیان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم یک نفر بدون جهت در زندان بماند، عنوان کرد: قضات شجاع دستگاه قضایی در برخورد با مجرمین هیچ‌گونه مماشاتی نداشته و نخواهند داشت.

شاهون‌وند خاطرنشان کرد: در سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران مسائل سیاسی و جناحی دخالتی نداشته و ندارد و تصمیمات قضایی بر اساس عدل، انصاف، شرع و حق اتخاذ می‌شود.

دادستان مرکز استان بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کمک، مساعدت، تعامل و حمایت از مدیران اجرایی و مسئولانی که خالصانه، شجاعانه و انقلابی عمل می‌کنند تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha