• جمعه / ۱۲ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99101208846
  • منبع : نمایندگی همدان

امام جمعه ملایر:

خون شهید سلیمانی یک مکتب انسان ساز است

خون شهید سلیمانی یک مکتب انسان ساز است

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر با بیان اینکه خون شهید سلیمانی یک مکتب انسان ساز است و همه جا آمران و قاتلان او باید خوف و هراس داشته باشند که دست غیب الهی انتقام بگیرد، گفت: سردار سلیمانی با شهادت، محور مقاومت را در منطقه شکل داد و بیمه کرد.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری شب جمعه ۱۲ دی ماه در نخستین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه امام(ره) همدان، ابعاد  شخصیتی و ویژگی های شهید سلیمانی را در شش بخش برشمرد و اظهار کرد: جهاد مخلصانه، عشق به شهادت، شهید شاخص جهان اسلام، سردار مقاومت، افشاگر اسلام دروغین داعش و مواجهه با دشمن در خط مقدم نبرد از جمله این ویژگی ها بود. 

وی در باب ویژگی جهاد مخلصانه مطرح کرد: به علت اینکه تمام فداکاری و ایثار و مقاومت او در پرتو نور اخلاص بود، خداوند هم به کارش برکت داده و محبت او را در دل همگان قرار داده بود، حتی ژنرال آمریکایی با اذعان به دشمنی با او، آرزوی دیدار با او را بیان می کرد. 

برقراری درباره ویژگی عشق به شهادت شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: آنقدر عاشق شهادت و دلتنگ یاران شهیدش بود که وقتی به او گفته بودند برای ریاست جمهوری نامزد شوید، پاسخ داده بود که من نامزد گلوله و شهادتم! همانند اولیای الهی ذره ای از مرگ خوف و هراس نداشت و زمینه شهادت در او هم فراهم شده بود چراکه شرط شهید شدن، شهید بودن است. 

وی در تبیین ویژگی سوم شهید سلیمانی، او را شهید جهان اسلام و حتی شهید دنیا برشمرد تا آنجا که حتی ممکن است به تعبیر سردار قاآنی در خود خاک آمریکا باشند کسانی که انتقام او را بگیرند و افزود: خون او یک مکتب انسان ساز است و همه جا آمران و قاتلان او باید خوف و هراس داشته باشند که دست غیب الهی انتقام بگیرد. 

امام جمعه ملایر یادآور شد: سردار مقاومت ویژگی چهارم شهید سلیمانی بود که در نهایت با شهادت، محور مقاومت را در منطقه شکل داد و بیمه کرد. بدون شک، خاورمیانه جدید را حاج قاسم با محور مقاومت ایجاد و تثبیت کرد. امروز منطقه، منطقه مقاومت است و برای غاصبان و بیگانگان ناامن خواهد بود. امروز سیر قطع پای کسانی که دستشان به خون حاج قاسم آلوده است از منطقه شروع شده است. 

وی ادامه داد: افشای چهره واقعی اسلام قلابی داعش ویژگی پنجم حاج قاسم بود. معرفی چهره اسلام ناب محمدی و اختلاف عمیق آن با اسلام آمریکایی که نماد منطقه ای آن اسلام داعش بود از ویژگی های شهید سلیمانی بود.

برقراری در بیان یکی از مهمترین ویژگی های سردار دلها، او را فردی توصیف کرد که اهل ضعف و تسلیم شدن نبود و گفت: سردار سلیمانی در خط مقدم مواجهه با دشمن بود، نه قطعنامه و جام زهر را به امام و نه برجام را به رهبر معظم انقلاب تحمیل کرد. رمز پیروزی را مقاومت می دانست بر این مسیر ثابت قدم ماند. 

وی در پایان ضمن اشاره به شش بار قسم شهید سلیمانی مبنی بر اینکه تنها شئون عاقبت به خیری، دفاع و تبعیت از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی است، سخنان ماندگار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه امام همدان در سال ۹۷ را از مصادیق صدق گفتار او برشمرد «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم و مرد میدان» از کلیدواژه های آن سخنرانی بود که امروز زینت بخش سالگرد شهادت او است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha