• شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99101309082
  • خبرنگار : 71496

سهی عرفات ادعای آحارونوت درباره تبرئه تل آویو از اتهام قتل همسرش را رد کرد

سهی عرفات ادعای آحارونوت درباره تبرئه تل آویو از اتهام قتل همسرش را رد کرد

همسر رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین ادعای روزنامه آحارونوت درباره این که وی گفته است رژیم صهیونیستی از اتهام قتل همسرش مبرا است، رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، به تازگی روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت" مدعی شده که سهی عرفات همسر یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته، "عرفات قطعا مسموم شده اما نه توسط "اسرائیل" بلکه به دست یکی از فلسطینی‌ها"!

اما سهی عرفات در توضیحی که در صفحه فیسبوک خود قرار داد، اعلام کرد، هر آنچه این روزنامه از مصاحبه او با تلویزیون رژیم صهیونیستی در قالب یک فیلم مستند درباره رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین نقل کرده، خارج از ساختار اصلی‌اش و منحرف شده است.

او در ادامه تاکید کرد: پرونده ابو عمار (رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین) هنوز در دستگاه قضایی باز است و من نمی‌توانم هیچ شخصی حتی "اسرائیل" را به قتل او متهم کنم چرا که هیچ دلیل و مدرکی ندارم و نیز تا این لحظه سند و مدرکی علیه هیچ کسی ندارم و نمی‌خواهیم بدون مدرکی قطعی این اتهام‌ها را به برخی کشمکش‌های سیاسی داخلی فلسطین بچسبانم.

سهی عرفات در ادامه افزود: اظهارات من از زمان به شهادت رسیدن ابو عمار تغییری نکرده و من هرگز بدون دلیل قطعی کسی را متهم نخواهم کرد، این چیزی است که در این مصاحبه (که یک هفته دیگر پخش خواهد شد) گفتم و در مصاحبه‌های دیگر نیز همین را خواهم گفت.

تشکیلات خودگردان فلسطین بارها رژیم صهیونیستی را مسؤول قتل یاسر عرفات اعلام کرده است.

در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴ فوت عرفات در یک بیمارستان در فرانسه اعلام شد.

از آن زمان برخی مسؤولان فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی عرفات را در بیمارستان مسموم کرد اما تل‌آویو هرگز چنین مساله‌ای را نپذیرفت.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از سهی نوشت، "انتفاضه فلسطین که در سال ۲۰۰۰ بالا گرفت، اشتباه بزرگ عرفات بود".

اما سهی در فیسبوک خود توضیح داد: از آنجایی که فیلم مستند بود نظرم را گفتم، اینکه انتفاضه اشتباه بود چرا که ما زیان زیادی دیدیم و جنگ ما با آنها نابرابر بود، هرگز از اینکه نظر خود را بدهم ترسی ندارم حتی اگر صحبتم تحریف شود، حقیقت همواره روشن خواهد شد.

انتفاضه دوم فلسطین اواخر سپتامبر ۲۰۰۰ پس از ورود آریل شارون، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و بازدید از آن رخ داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha