• شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99101309399
  • خبرنگار : 71129

امکان اجرای اعدام زن محکوم، قبل از ریاست جمهوری بایدن وجود دارد

امکان اجرای اعدام زن محکوم، قبل از ریاست جمهوری بایدن وجود دارد

دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده راه را برای اعدام تنها زنی که در آستانه اعدام فدرال قرار دارد، قبل از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب این کشور هموار کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، این حکم که توسط هیات سه نفره قضات روز جمعه در دادگاه تجدیدنظر واشنگتن دی.سی اعلام شد به این مساله اشاره دارد که قاضی دادگاه بدوی زمان اجرای حکم را برای "لیزا مونتگومری" خالی گذاشته و در این کار اشتباه کرده است.

رندولف موس، قاضی دادگاه بدوی آمریکا حکم داده بود که وزارت دادگستری به صورت غیرقانونی تاریخ اجرای حکم مونتگومری را تغییر داده و به همین دلیل،‌ این قاضی حکم مدیر اداره زندان‌ها را برای اعدام این زن در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ خالی گذاشت.

این قاضی به این نتیجه رسید که بر اساس حکمی که صادر کرده، اداره زندان‌ها نمی‌تواند تا اول ژانویه ۲۰۲۱ اعدام مونتگومری را مجدد زمان بندی کند اما دادگاه تجدیدنظر با این مساله موافقت نکرد.

مگان ورگو، وکیل مونتگومری گفت، تیم حقوقی‌اش خواستار تجدیدنظر کامل برای بررسی این پرونده هستند و مونتگومری نباید ۱۲ ژانویه اعدام شود.

مونتگومری به قتل "بابی جو استینت" ۲۳ ساله در میسوری به تاریخ دسامبر ۲۰۰۴ محکوم شده است.

تیم حقوقی مونتگومری می‌گویند که این زن از بیماری روانی رنج می‌برد. یکی از وکلایش گفته بود: با توجه به وضعیت بیماری روانی موکلم، او در طول زندگی مورد آزار جنسی و جسمی قرار گرفته است و با توجه به این آسیب‌های روحی، ما از دونالد ترامپ می‌خواهیم تا او را عفو کند و به جای اعدام، حبس ابد برای این زن در نظر گرفته شود.

جو بایدن مخالف اعدام است و سخنگوی وی نیز گفته که رئیس جمهوری منتخب آمریکا به دنبال پایان دادن به حکم اعدام است. اما بایدن نگفته که پس از مراسم تحلیف ۲۰ ژانویه آیا می‌خواهد اعدام‌های فدرال را متوقف کند یا خیر.

لیزا مونتگومری پس از شش دهه نخستین زنی در ایالات متحده آمریکا است که حکم اعدام او صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha