• شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99101309401
  • منبع : فضای مجازی

آیت‌الله اختری: آیت‌الله مصباح نسلی از عالمان برجسته در رشته‌های مختلف تربیت کردند

آیت‌الله اختری: آیت‌الله مصباح نسلی از عالمان برجسته در رشته‌های مختلف تربیت کردند

آیت الله اختری، رئیس کمیته حمایت ازانقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی، مدرس مجاهد نستوه و عارف وارسته را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا متن این پیام بدین شرح است: 
قال رسول الله:
 إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
 مقارن با سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام دخت پیامبر اکرم و ام الائمه اطهار حضرت زهرا (سلام الله علیها) و اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام و اسوه مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، جهان اسلام و تشیع و جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه قم درغم ارتحال یکی از ستارگان علم و اجتهاد و یکی از محققان و فیلسوفان نامدار و مربی و معلم و مدرس مجاهد نستوه و عارف وارسته و مفسر مشهور قرآن، سوگوار شد.
فقید مغفور آیت‌الله مصباح یزدی، از شاگردان برجسته مراجع اعظام و بخصوص شاگرد حضرت آیتالله العظمی بروجردی  وحضرت آیتالله العظمی امام خمینی و علامه بزرگ طباطبایی بودند.
آن مرحوم مغفور در طول عمر پر برکت و سرشار از علم و جهاد خود خدمات شایان و ماندگار و خداپسندانهای به جامعه انسانی و مراکز علمی و حوزه‌های علمی جهان بر جای گذاشت که این آثار گرانسنگ در تبیین معارف اسلامی و مکتب گهربار اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) بسیار موثر و مفید بود.
آیت الله مصباح یزدی نیز شاگردان برجسته و عالم زیادی تربیت نمودند و با تأسیس موسسه های علمی و آموزشی توانستند  نسلی از محققان و اندیشمندان و عالمان برجسته در رشته‌های مختلف تربیت نمایند.
این عالم والامقام و جنت آشیان مدتی به عنوان رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در هدایت و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی این مجموعه نقش موثر و تعیین کننده ای را ایفا نمودند.
یکی از خصوصیات برجسته و قابل تحسین این دانشمند وارسته ایمان خلل ناپذیر به اصل مبارک ولایت فقیه بود که حقیقتاً در ولایت مداری و عشق به امام خمینی (ره) و دفاع از ولایت و جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای استوار و زبانزد عام و خاص گردید.
این عالم و عارف ربانی وفیلسوف حکیم با تألیف کتب وتدوین مقالات علمی ارزشمند و با مناظره با رهبران مکاتب التقاطی والحادی توانسته بودند ضمن رد و محکوم کردن اندیشه های پوچ و باطل آنان بطور مستدل وعلمی ومنطقی، معارف ناب واصیل اسلام را تبین و اشاعه دهند.
این ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را اصالتاً از سوی  خود و نیابتاً از سوی اعضای مکرم و معزّز شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)به حضرت ولی الله الاعظم صاحب الامر و امام زمان حجت ابن الحسن العسکری( عج ) و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شاگردان و مریدان و بالاخص خانواده معظم و شریف و بازماندگان بیت آن مرحوم مغفور تسلیت عرض نموده از خداوند متعال مسئلت می نمایم این فقید سعید را در بهشت برین و در جوار انبیاء و ائمه اطهار و شهدای ابرار، محشور نماید.
«عاش سعیدا و مات سعیدا»
محمد حسن اختری
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام
ورئیس کمیته حمایت ازانقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha