• شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99101309683
  • خبرنگار : 71451

تمام فضایل انسانی در وجود شهید سلیمانی جمع بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: تمام فضایل اخلاقی و انسانی که در ذهن می‌آید در وجود شهید سلیمانی جمع بود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا حقایق‌پور در نشست شورای معاونان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی،  توضیح داد: سال گذشته در چنین روزی سردار بزرگ جهان اسلام و محبوب قلوب همه مسلمانان، به دستور مستقیم تروریست‌ترین دولت جهان، یعنی آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت رسید.


وی در ادامه افزود: درست است که شهید سلیمانی به آرزوی دیرینه‌اش که همان شهادت بود، دست یافت اما فقدان این شهید بزرگوار برای ملت آزادی‌خواه سخت و طاقت‌فرسا بود. شهید سلیمانی در همه زمینه‌ها متبحر و توانمند بود. این توانمندی در حوزه نظامی به قدری مشهود بود که حتی ژنرال‌های دشمنان قسم‌خورده ایشان، با آن همه خباثت و خود بزرگ‌بینی به تمجید و تعریف از این شهید می‌پرداختند.

حقایق‌پور به ویژگی‌های اخلاقی شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: تمام فضایل اخلاقی و انسانی که در ذهن می‌آید، در وجود این شهید والامقام جمع بود که اخلاص، انجام کار برای خدا، مردم‌داری و ولایتمداری بخش کوچکی از این فضایل است. شهید سلیمانی در ظاهر و باطن فردی بی‌ریا و مخلص بود که به تمام شعارهای داده شده عمل کرد و در نهایت به بالاترین پاداش همه تلاش‌هایش که همان شهادت بود، رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه شهید سلیمانی با مردم، برای مردم و به فکر مردم بود، افزود: از خداوند می‌خواهم به ما و همه مسئولان توفیق دهد تا از راه، مرام، رفتار و کردار این شهید پیروی کنیم و قدرشناس زحمات این شخصیت بزرگ باشیم.


حقایق‌پور شهید سلیمانی را باعث غرور و سرافرازی ملت ایران و تمام مسلمانان عنوان کرد و گفت: این شهید عزیز با ابتکارات خود به دنبال ایجاد اتحاد و انسجام جهان اسلام بود که در نتیجه آن بساط گروه داعش را برچید و آزادی را به کشورهای منطقه هدیه داد.این شهید بزرگوار در وصیت‌نامه پر محتوای خود، به مباحث مختلفی اشاره کرده که توجه و رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا از جمله آنهاست.

وی ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت و افزود: کشور ما روز گذشته نظریه‌پرداز بسیار بزرگ و یکی از فقهای بزرگ انقلاب که نقش پررنگی در جریان انقلاب اسلامی داشت را از دست داد. درست است که طبق روایات با ارتحال یک عالم، ثلمه و خسارت بزرگی به جهان اسلام وارد می‌شود اما آثار و برکات وجودی ایشان با تربیت شاگردان فراوان از بین نخواهد رفت و همچنان شاهد این برکات خواهیم بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha