• شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99101309744
  • خبرنگار : 71647

طرح جدید ساترا برای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

طرح جدید ساترا برای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با هدف «ایجاد تعامل بهتر با رسانه‌های فعال در حوزه صوت و تصویر فراگیر و تدوین سازوکاری جهت ایجاد خودتنظیمی در رسانه‌ها»، طرح کارگزاری را راه اندازی کرد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی ساترا از استقبال فعالان حوزه صوت و تصویر از طرح کارگزاری و برگزاری «نشست توجیهی متقاضیان دریافت مجوز کارگزاری خدمات صوت و تصویر فراگیر» خبر داده است.

در این نشست معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا توضیحاتی را درخصوص نحوه فعالیت کارگزاری و سازوکار فعالیت دبیرخانه کارگزاری و نحوه تعامل آن با کارگزاری بیان کرد.

وحید فرهمند در این خصوص گفت: رسیدن به تنظیم‌گری مناسب نیازمند چند مولفه است. ساترا در این مسیر راهی ندارد جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به خصوص در بحث تولید محتوای بومی.
وی افزود: بهبود وضعیت محتوا باید همزمان با بقیه مولفه‌های تنظیم‌گری اتفاق بیفتد تا یک زنجیره ارزش شکل بگیرد. ارتقای وضعیت محتوا بدون اینکه اقتصاد آن شکل بگیرد یعنی تنظیم‌گری شکست خورده یا بالعکس.

فرهمند با بیان اینکه ساترا کارگزاری هایی را در حوزه تولید محتوا فعال می کند تا آثار تولید شده استاندارد های محتوایی لازم را داشته باشند، اظهار کرد: ساترا برای حمایت از تولید محتوای فاخر داخلی و جذب سرمایه‌گذاران به سمت این تولیدات و تضمین سودآوری، نظام توزیع مسئولیتی را شکل داده و از تیم‌های رسانه‌ای مختلف دعوت به تاسیس کارگزاری‌های تولید محتوای حرفه‌ای کرده است.

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا تاکید کرد: کارگزاری‌هایی که در این خصوص شکل گرفته‌اند یکسری مسئولیت در قبال ساترا دارند که مولفه‌های مد نظر ساترا را در تولیدات محتوایی پیاده‌سازی کنند و یکسری مسئولیت در قبال سرمایه‌گذاران برای تضمین سوددهی این روند دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha