• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99101409861
  • خبرنگار : 50147

نماینده مردم تهران در مجلس:

بزرگ‌ترین مشکل آمریکا عدم توانایی دولت‌سازی در خاورمیانه بوده است

بزرگ‌ترین مشکل آمریکا عدم توانایی دولت‌سازی در خاورمیانه بوده است

ایسنا/بوشهر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین مشکل آمریکا عدم توانایی در دولت سازی در خاورمیانه بوده است.

بیژن نوباوه‌وطن در آیین بزرگداشت اولین سالروز شهادت قاسم سلیمانی در بوشهر عنوان کرد: در ارتباط با حوادث کشور ما، مسائلی وجود دارد که در یک مفهوم تحت عنوان مدار انقلابی شکل گرفته که اگر می‌خواهیم شخصیت‌های بزرگی چون حاج قاسم را بشناسیم بایست این تفکر را مطالعه کنیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی فکری جامعه بر عهده صداوسیما است، افزود: واقعیت‌های جامعه غرب را اغلب افراد نمی‌دانند. تبلیغ پیشرفت ‌های بهداشتی حتی به دروغ در مورد واکسن‌ها و داروها توسط آمریکا خود یک مسئله قابل بحث است. لذا بحث رسانه و بهداشت و درمان همه با هم مرتبط است.

عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: بزرگ ترین مشکل آمریکا عدم توانایی در دولت سازی در خاورمیانه بوده است. حاج قاسم مجری انقلاب اسلامی بوده و کاری که او کرده این نبوده که تنها یک لشکر بسازد و سازماندهی کند.

نوباوه‌وطن تاکید کرد: مردم باید به بودجه و توان دفاعی آمریکا نگاه کنند تا قدرت حاج قاسم را بفهمند. ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد پس این بحث غلبه سلاح بر سلاح نیست بلکه غلبه ایدئولوژیک است و حاج قاسم سرباز ایدئولوژی است.

وی ادامه داد: ما به اندازه‌ای که باید در علم و پیشرفت نظامی پیش رفته ایم اما آنچه انقلاب اسلامی به جامعه جهانی داده عقلانیت است و امروزه مردم ایران اگر چه تحت فشار هستند اما در علم و عقل پیشرفت بسیاری داشته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: آلمان و انگلیس از ما محصول می‌خرد و همه اینها در سایه عقلانیت اتفاق افتاده است. از همین فضا سرداری چون حاج قاسم و دانشمندی چون دکتر فخری‌زاده برمی‌آید. لذا برای ما رسانه‌ای‌ها تبیین عقلانیت و ایدئولوژی اسلام بسیار مهم‌تر از شناخت شخصیت‌ها و افراد است‌. حاج قاسم مقاومت را معنا کرد و حالا در منطقه یک مقاومت به هم پیوسته وجود دارد که قبلا هرگز وجود نداشته است. 

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: چرا باید ناراحت باشیم؟ حاج قاسم الان بسیار خوشحال‌تر از ما است چون حرکت او نیز مانند امام حسین (ع) باعث رشد عقلانیت شد. گاندی می‌گوید الگوی من سیدالشهدا است چون مبارزه کرد و برای ایدئولوژی و هدف خود جنگید.

بیژن نوباوه‌وطن در پایان یادآور شد: نه ترور به پایان رسیده و نه مبارزه پایانی خواهد داشت، و به امید خدا ما پیروز این میدان خواهیم بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha