• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۷:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99101409887
  • خبرنگار : 71290

 

هانی‌زاده: گفت‌وگوهای حماس و تشکیلات خودگردان منجر به تشکیل جبهه متحد فلسطینی می‌شود

هانی‌زاده: گفت‌وگوهای حماس و تشکیلات خودگردان منجر به تشکیل جبهه متحد فلسطینی می‌شود

یک کارشناس مسائل فلسطین تاکید کرد: گفت وگوهای حماس و تشکیلات خودگردان منجر به تشکیل جبهه متحد فلسطینی می شود که می تواند انتفاضه جدیدی را با ساز و کارهای جدید رقم بزند. 

حسن هانی زاده در گفت و گو با ایسنا در ارزیابی خود از اظهارات اخیر رئیس دفتر سیاسی حماس در مورد تلاشهای جدید برای آشتی با جنبش‌ فتح گفت: اظهارات اخیر هنیه برای از سر گیری روند آشتی ملی برگرفته از تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه و اراضی اشغالی است. با توجه به این که بخشی از رژیم های مرتجع عرب، مغرب و سودان با رژیم صهیونیستی رابطه خود را علنی ساختند، اکنون رزمندگان حماس و جنبش های جهادی به این نتیجه رسیدند که نباید به این رژیم ها تکیه کرد و باید از آشتی داخلی جبهه قدرتمندی در مقابل رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر روند مذاکرات بین تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی با بن بست مواجه شده و تشکیلات خودگردان به این نتیجه رسیده که گفت و گو با رژیم صهیونیستی هیچگونه فایده ای برای ملت فلسطین ندارد، لذا اکنون تشکیلات خودگردان و جنبش های جهادی به این نتیجه رسیده‌اند که باید اختلافات را کنار بگذارند و جبهه واحدی را علیه این رژیم تشکیل دهند.
این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: گفت وگوهای حماس و تشکیلات خودگردان منجر به تشکیل جبهه متحد فلسطینی می شود که می تواند انتفاضه جدیدی را با ساز و کارهای جدید رقم بزند.
هانی زاده ادامه داد: اخیرا رژیم صهیونیستی به دلیل برقراری ارتباط با برخی رژیم های مرتجع عرب دچار غرور شده و سعی می کنند امتیازگیری بیشتری از تشکیلات خودگردان داشته باشند در حالی که  شرایط به گونه ای است که رزمندگان فلسطینی این احتمال را می دهند که در آینده مقابله نظامی جدی با رژیم صهیونیستی داشته باشند. 
وی در پایان ابراز کرد: مانوری که اخیرا حماس و جهاد اسلامی در بخش هایی از آب های مدیترانه در غزه انجام دادند نشان می دهد اوضاع داخلی فلسطین به سمت تقابل جدی بین فلسطین و رژیم صهیونیستی پیش می رود. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha