• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99101410346
  • خبرنگار : 50300

جشنواره‌های "رویش" و "حرکت"، امسال برگزار می‌شوند؟

جشنواره‌های "رویش" و "حرکت"، امسال برگزار می‌شوند؟

ایسنا/خوزستان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص نحوه برگزاری دو جشنواره دانشگاهی با توجه به شیوع کرونا، گفت: تاکنون حدود ۳۴۰ اثر از ۶۲ انجمن علمی به دبیرخانه جشنواره حرکت رسیده که پس از بررسی و داوری، هشت انجمن برتر به وزارت علوم معرفی شدند اما در خصوص نحوه برگزاری جشنواره ملی حرکت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است. جشنواره رویش نیز سالانه برگزار می‌شود اما با توجه به وضعیت کنونی کشور، هنوز برنامه خاصی برای برگزاری این جشنواره وجود ندارد.

عبدالرحیم هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نحوه برگزاری جشنواره‌های درون دانشگاهی در سال۹۹،  اظهار کرد: در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها بخش‌های مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی اشاره کرد که در هر کدام از این بخش‌ها، دانشجویان مشغول به فعالیت هستند. هر کدام از این انجمن‌ها و کانون‌ها در طول دوره زمانی یک ساله فعالیت‌هایی دارند و مجموعه فعالیت‌های برگزیده انجمن‌های علمی و کانون های فرهنگی‌ در جشنواره‌های  "حرکت" و "رویش" به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره حرکت برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای انجمن‌های علمی به صورت ملی و داخلی برگزار می‌شود، افزود: جشنواره حرکت سالانه در بازه زمانی دو تا سه روزه برگزار می‌شود؛ در جشنواره حرکت دانشگاهی که به صورت داخلی برگزار می‌شود دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشگاه نمایش داده می‌شود. اما در جشنواره ملی حرکت، برگزیدگان دانشگاهی از سطح کشور معرفی می‌شوند. البته در سال‌های اخیر از دانشگاه‌های خارجی نیز برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است. به منظور معرفی برگزیدگان هر سال اطلاعات مربوط به عملکرد انجمن‌های علمی به وزارت ارسال می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: جشنواره حرکت برای ۱۰ سال متوالی برگزار می‌شود، اما امسال از مجموع فعالیت‌های انجمن‌های علمی در سال ۹۸، حدود ۳۴۰ اثر از ۶۲ انجمن علمی به دبیرخانه جشنواره حرکت رسید و پس از بررسی و داوری، هشت انجمن برتر به وزارت علوم معرفی شدند. همچنین تا ۲۰ دی‌ماه فرصت برای بارگذاری آثار انجمن‌های علمی وجود دارد. اما در خصوص نحوه برگزاری جشنواره ملی حرکت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

هوشمند در خصوص جشنواره "رویش" نیز گفت: این جشنواره مربوط به ارائه فعالیت‌های کانون‌های معاونت فرهنگی است. این کانون‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و دینی فعالیت می‌کنند. در حال حاضر ۱۹ کانون فعال در دانشگاه وجود دارد. مشابه جشنواره حرکت، سالانه جشنواره رویش نیز برگزار می‌شود اما با توجه به وضعیت کنونی کشور، هنوز برنامه خاصی برای برگزاری این جشنواره وجود ندارد.

وی در پایان بیان کرد: البته وزارت علوم مهلت داده که برگزیدگان این بخش را تا بهمن‌ماه ۹۹ معرفی کنیم. امسال به دنبال تعریف یک فراخوان هستیم تا در بخش آزاد نیز بتوانیم آثار افراد خلاق و فعال در حوزه اجتماعی و فرهنگی را جمع‌آوری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha