• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99101410413
  • خبرنگار : 71342

برای پیگیری مطالبات

تئاتری‌ها مقابل مجلس تجمع کردند

تئاتری‌ها مقابل مجلس تجمع کردند

جمعی از هنرمندان تئاتر با گرد هم آمدن در مقابل مجلس شورای اسلامی، مطالبات خود را در قالب بیانیه‌ای با نمایندگان مجلس در میان گذاشتند.

به گزارش ایسنا، این تجمع صبح روز یکشنبه 14 دی ماه در مقابل درب شمالی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

علاوه بر اعضای هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر، نمایندگان هیات مدیره انجمن‌های گوناگون این تشکل در این تجمع که در سکوت برگزار شد، حضور داشتند.

در این گردهمای بیانیه خانه تئاتر توسط حمیدرضا نعیمی، هنرمند تئاتر و عضو هیات مدیره خانه تئاتر ارایه شد.

به گفته ایرج راد، رییس هیات مدیره خانه تئاتر، این بیانیه که دربردارنده مطالبات جامعه تئاتری است، پیش‌تر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارایه شده و به صحن مجلس رسیده است.

راد درباره حضور نمایندگان اصناف گوناگون در این تجمع نیز توضیح داد: به دلیل شرایط بحرانی  کرونا و نیز آلودگی هوای تهران، تنها نمایندگانی از هیات مدیره‌های انجمن‌های مختلف خانه تئاتر در این تجمع حضور داشتند و از دیگر اعضا نخواستیم که در این گردهمایی شرکت کنند.

این تجمع در سکوت برگزار شد و فقط ایرج راد، رییس هیات مدیره خانه تئاتر و شهرام گیل آبادی ، مدیر عامل این خانه توضیحات کوتاهی درباره اعضای حاضر در تجمع ارایه کردند.

همچنین اصغر همت سخنگوی هیات مدیره خانه تئاتر نیز به ایسنا گفت که این تجمع کاملا فرهنگی بوده و اعضای خانه تئاتر پیگیر اجرای موارد مندرج در این بیانیه و مطالبات خود هستند و امیدوارند با همراهی نمایندگان مجلس، این مطالبات محقق شود.

در بخش های از این بیانیه خطاب به مجلسی ها آمده است:

از شما می‌خواهیم:

۱- در راستای توجه به معیشتِ خانواده‌ی کلانِ تئاتر در سراسرِ ایران، حقوق ایامِ بیکاری و  تسهیلاتِ  بیمه و درمان و دارو در نظر گرفته شود.
۲- جهتِ تولید آثار نمایشی، و رفعِ خسارت‌های ناشی از شیوعِ ویروسِ کرونا، برای تمامِ گروه‌ها، اعم از حرفه‌ای و دانشجویی، صحنه‌ای و خیابانی، کودک ‌و نوجوان، عروسکی، و آئینی و سنتی بودجه‌ی مکفی و در شأن اختصاص یابد.
۳- تخصیصِ کمک‌های مالیِ بلاعوض و وام‌های با سودِ کم برای خانواده‌ی شریف تئاتر که بیش از 10‌ماه بیکاریِ مطلق را با نجابت و شکیبایی تحمل کرده‌اند.
۴- برای جلوگیری از تعطیلیِ دَم‌به‌دَم و روزافزونِ تئاترهای خصوصی که نقشِ مهمی در تولیدِ نمایش و بدنه‌ی تئاترِ ایران دارند، ردیفِ  بودجه‌ی حمایتی در نظر گرفته شود.
۵- تعیین مستمری برای سرپرستِ خانوارهای کم‌بضاعت، و پرداخت اجاره‌های معوقه‌ی مسکنِ آنان.
6- افزایش بودجه حمایتی تولید تئاتر در کشور
آقایان و خانم‌ها
کشوری که تئاتری پویا ندارد، فرهنگ در آن رو به زوال و سقوط است. وجودِ تئاتر در یک سرزمین نشان از مردم‌سالاری و آزادی بیانِ آن سرزمین دارد. اکنون که دولت تدبیر و امید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی برای برون‌رفت از این بحران تلاشی نمی‌کنند یا توان لازم برای برون‌رفت از این مشکلات را ندارند، زمانِ آزمونِ بزرگِ شمایان فرا رسیده است. ثابت کنید که دغدغه‌ی ایرانی آباد و متعلق به همه‌ی ایرانیان در وجودِ شما هست.

جامعه‌ی ‌بزرگِ تئاتر ایران»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۲۳

شما كه قراردادهاي ميلياردي مي بنديدو معاف از ماليات هستيد شكايت از وضعيت معيشت مي كنيد پس ما چه بگوييم؟!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۲

تئاتری ها قراردادهای میلیاردی؟؟؟ندانسته چرا اظهارنظر میکنی؟؟؟تئاتر و فعالیت دراین عرصه بسبار بخور ونمیره.کی به شما گفته تئاتری ها درامد خوبی دارن؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۳۹

از اهالی بزرگ تئاتر کدوم چهره های سرشناس اومده بودن؟ از بازیگران جوان که در فضای مجازی کلی استوری ساخته بودن کی اومده؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۴۶

ای مجلسی حیا کن فکری به حال ما کن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۵۱

مجبور شدند دیگه ، الان فصل بودجه ریزی است و هر کس اگر بخواهد از این نمد کلاهی نصیبش بشود باید خودی نشان بدهد وگرنه کلاهش پس معرکه است.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۵ ۱۲:۱۷

این تجمع در حالی توسط «خانه تئاتر» طراحی شد که قبل از مجلس، مدیران این تشکیلات به‌عنوان مسئول امور صنفی اهالی هنرهای نمایشی باید پاسخگوی شرایط نامناسب معیشتی اهالی این عرصه باشند و بعد از آن، دولتی که با حمایت همین مدیران تئاتری روی صحنه آمده است باید مخاطب هنرمندان تئاتر قرار گیرد. به نظر می‌رسد که این تجمع در مقابل مجلس، بیش از مطالبه‌گری، با هدف بهره‌کشی سیاسی از اهالی تئاتر در جهت منافع و مقاصد برخی از مدیران خانه تئاتر برگزار شد. متولی اصلی این تجمع است که خودش سال‌ها مدیریت مراکز و نهادهای متصل به بیت‌المال را به عهده داشته و مدتی است در خط مقدم اجرای نمایش‌های سخیف و مبتذل قرار دارد همچنین در تجمع دیروز اهالی تئاتر در مقابل مجلس، بیانیه‌ای توسط فردی خوانده شد که وی در حالی مدعی حمایت از حقوق اهالی تئاتر شده که فقط برای یکی از نمایش‌هایش مبلغ 150 میلیون تومان از شورای حمایتی مرکز هنرهای نمایشی و 50 میلیون تومان از جشنواره تئاتر فجر گرفته بود. جای سؤال است چگونه فردی که چنین مبالغی از دولت دریافت کرده به‌عنوان نماینده مطالبات معیشتی اهالی تئاتر، ظاهر شده است؟! حالا مشخص شد که چرا جلوی مجلس خالی از نماینده تجمع برگزار می کنند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۱۵:۵۹

عزيزان كاش تقويم مجلس را ميديديد! اين هفته صحن مجلس تعطيل است و نمايندگان در حوزه هاي انتخابيه هستند!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۱۷:۴۰

اصولاً فضای تئاتر با سینما و تلویزیون فرق داره بعد هم این جماعت هنرمند خرجشون بالاست. و همشون هم پر درآمد نیستند تا منظور از درآمد چی باشه البته ولی به هر حال باید حرفاشون شنیده بشه و اهمیت قابل شد.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۲۰:۳۱

غم آخرتون باشه به کارگران چیزی پرداخت نشده تئاترنباشه چی میشه فساد کمتر

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۲۱:۴۷

نمیشود به روحانی رای داد و از مجلس مطالبه کرد