• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99101410449

مدیر امور یک برق شیراز خبر داد

جابه‌جایی خطوط ۴۰۱ اکبرآباد و سینا

جابه‌جایی خطوط ۴۰۱ اکبرآباد و سینا
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیر امور یک توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که در راستای تسهیل احداث سیل‌بند و حوضچه آرامش آب در محدوده دروازه قرآن و ارتقاء اطمینان شبکه، کار جابه‌جایی خطوط ۴۰۱ اکبرآباد و سینا، در کوتاهترین زمان با کمترین هزینه ممکن اجرایی شده است.

بازیار یکشنبه ۱۴ دی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از وقوع سیل مخرب فروردین سال ۹۸، مجموعه مدیریت شهری شیراز به دنبال طراحی و اجرای راهکارهایی برای ممانعت از وقوع حوادث مشابه، پروژه‌ای را در محدوده شهرک آب زنگی، اجرایی کرد.

او گفت: این پروژه شامل احداث یک سیل بند و حوضچه تثبیت و آرامش بود تا آب جاری حاصل از بارندگی‌ها قبل از ورود به کانال انتقال در ورودی دروازه قرآن، مدیریت شده و از شدت و مخاطرات آن کاسته شود.

بازیار ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از خط ۴۰۱ایستگاه اکبرآباد ( به عنوان یکی از خطوط اصلی تامین کننده برق بخشی از شهرستان شیراز)، در محدوده حوضچه آرامش بالادست چشمه زنگی قرارمی گرفت ، که علاوه بر وجود احتمال سقوط پایه‌ها، امکان انجام عملیات سرویس و نگهداری سلب می‌شد بنابراین جابه‌جایی پایه‌ها و خط مربوطه، الزامی بود و باید در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌شد.

 بازیار با اشاره به قرار داشتن این خط در نقطه‌ای صعب العبور، گفت: برای ایجاد دسترسی مناسب، با همکاری شهرداری منطقه سه شیراز، ابتدا یک جاده دسترسی احداث و کارگاه مورد نظر در محل برپا شد.

وی ادامه داد: در یک عملیات جهادی، نیروهای توانمند شرکت توزیع نیروی برق شیراز، ۵۰۰ متر از خط ۴۰۱ اکبر آباد به عنوان یکی از خطوط خروجی ایستگاه برق اکبرآباد و نقطه مانوری با ایستگاه دروازه قرآن را با موفقیت جابه جا نمودند.

مدیر امور یک توزیع نیروی برق شیراز، هزینه اجرای این پروژه را ۱۵۰۰ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این هزینه از محل منابع و اعتبارات داخلی شرکت توزیع نیروی برق شیراز تامین و پرداخت شد.

بازیار در ادامه گفت: یکی دیگر از پروژه‌های جهادی اجرا شده توسط امور یک توزیع برق شیراز، تعویض بخشی از سیم‌های شبکه فشار متوسط خط ۴۰۱ سینا واقع در محدوده دانشکده کشاورزی در روستای باجگاه بود.

وی گفت: در این اقدام جهادی، با هدف ارتقاء کیفیت شبکه و اطمینان از پایداری آن در شرایط مختلف جوی، ۴ کیلومتر از سیم این خط فشار متوسط، با سیم روکش‌دار تعویض شد.

بازیار خاطرنشان کرد: تعویض این بخش از شبکه به دلیل قرار گرفتن در محدوده فضای سبز و مشجر دانشکده کشاورزی شیراز، که احتمال خطر اتصال و قطعی برق را خصوصا در مواقع بارندگی و شرایط ناپایدار جوی باعث می شد، به عنوان یک ضرورت عنوان نمود.

مدیر امور یک توزیع برق شیراز گفت: با تعویض این بخش از شبکه برق خط ۴۰۱ سینا، که یکی از خطوط اصلی تامین کننده برق دانشکده کشاورزی و منطقه اکبر آباد محسوب می‌شود، ضمن رفع نیاز به هرس درختان و کمک به حفظ محیط زیست، زمینه ارتقاء پایداری شبکه و افزایش اطمینان از تامین برق با کیفیت برای مشترکان، فراهم شده است.اجرای این طرح ۱۲۰۰ میلیون ریال هزینه در برداشته است.

بازیار در ادامه گفت: علیرغم مشکلات و موانع مختلف اقتصادی و فشارهای موجود، این شرکت با عملکردی جهادی، اقدامات شاخص و اثرگذاری را با بهره گیری از توان و تخصص و امکانات داخلی، در راستای تامین برق مطمئن و پایدار، اجرایی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha