• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99101410472
  • خبرنگار : 50165

گازبهای مشترکان زنجانی چگونه رایگان می‌شود؟

گازبهای مشترکان زنجانی چگونه رایگان می‌شود؟

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: از اول دی‌ماه مشترکان خانگی که مصرف آن‌ها کم‌تر از الگوی تعیین شده باشد، از تخفیف صد درصدی بهره‌مند می‌شوند.

موسی احمدلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اول دی‌ماه مشترکان خانگی که میزان مصرف آن‌ها کم‌تر از الگوی تعیین شده باشد، از تخفیف صد درصدی بهره‌مند می‌شوند. با پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، مصوبه‌ای به تصویب هیئت وزیران رسید تا طبق آن، قیمت گاز مشترکان کم‌مصرف گاز طبیعی از ابتدای دی‌ماه امسال با تخفیف صد درصدی محاسبه شود.

وی افزود: این بخشودگی شامل گازبها و همه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش‌افزوده و عوارض گازرسانی است و صرفاً سکونت‌گاه‌های دایمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و نیز سکونت‌گاه‌های عشایری را شامل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه واحدهای خالی از سکنه و سکونت‌گاه‌های غیردائم مانند باغ‌ویلاها و خانه‌باغ‌ها مشمول این تخفیف نمی‌شود، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکان پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و کاهش مصارف غیرضروری و نهادینه کردن مصرف صحیح گاز طبیعی است.

احمدلو با بیان اینکه طبق اعلام مصوبه هیئت وزیران، الگوی مصرف مشترکان کم‌مصرف در اقلیم‌های یک، ۲ و ۳ در ایام سرد سال ۲۰۰ مترمکعب در ماه و کمتر را شامل می‌شود، تصریح کرد: همچنین در ایام سرد مشترکان ساکن در اقلیم ۴ در صورتی که مصرف ماهانه آن‌ها ۱۵۰ مترمکعب و کمتر باشد؛ مشمول طرح بخشودگی می‌شوند.

وی عنوان کرد: ساکنان اقلیم ۵ با رعایت مصرف ماهانه ۱۰۰ مترمکعب و کمتر می‌توانند گاز رایگان دریافت کنند. در ایام گرم نیز همه اقلیم‌ها از نیمه دوم فروردین تا نیمه اول آبان در صورتی که مصرف ۴۵ مترمکعب در ماه و کمتر را داشته باشند؛ از تخفیف این طرح بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه، گازبهای سایر مشترکان تا الگوی مصرف تعیین ‌شده تغییری نخواهد کرد. مشترکانی که میزان مصرف ماهانه آن‌ها بیش از الگوی مصرف تعیین شده است؛ شش ماه فرصت دارند تا برای اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گاز طبیعی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha