• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99101410474
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ دی ایسنا

توضیحات رییس جمهور درباره شروع واکسیناسیون با اولویت کادر درمانی و سالمندان/ متن کامل طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید سلیمانی/ یادداشت رهبر انقلاب پیش از مطالعه کتاب زندگی‌نامه خودنوشت شهید سلیمانی/ تماس‌های محرمانه امارات با ایران در روزهای اخیر/ واکنش العبادی به رأی ممتنع عراق درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

واکسیناسیون با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز می شود

به گزارش ایسنا، توضیحات رئیس جمهور درباره شروع واکسیناسیون با اولویت کادر درمانی و سالمندان در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: دولت امیدوار است با اقدامات انجام گرفته، در کنار پیگیری مجدانه برای تولید داخلی واکسن، در هفته‏‌های آینده با خرید واکسن از شرکت‏های مختلف و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت‏ بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز شود.

تولید واکسن ایرانی افتخار بزرگی برای ایران‌ زمین است

در همین ارتباط احمد آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به آغاز تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا نوشت: فارغ از دوگانه کذایی "خرید_تولید" واکسن کرونا، تولید واکسن ایرانی یک افتخار بزرگ برای ایران‌ زمین است و بر خود می‌بالم که فرزندان دزفول بزرگ پرچم‌دار و زمینه‌ساز این حرکت علمی عظیم بودند.

متن کامل طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید سلیمانی

اعلام وصول طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید  شهید قاسم سلیمانی با ۱۶ ماده از دیگر اخبار پربازدید بود.

هفته گذشته و در آستانه سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی در صحن علنی روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه اعلام وصول شد؛ طرحی که در راستای مقابله با  تروریسم اقتصادی آمریکا، پیگیری سیاست خارجی عزتمندانه و اجرای اقدام سخت با اخراج آمریکا تهیه شده است.

یادداشت رهبر انقلاب پیش از مطالعه کتاب زندگی‌نامه خودنوشت شهید سلیمانی

یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه ای درباره کتاب زندگینامه خودنوشت حاج قاسم سلیمانی با نام «از چیزی نمی ترسیدم» هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

در یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: هر چیزی که یاد شهید عزیز ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دلنواز است.یاد او را اگرچه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و بدین گونه پاداش دنیایی اخلاص و عمل صالح او را بدو هدیه کرد ولی ما هم هرکدام وظیفه‌ ای داریم. کتاب حاضر را هنوز نخوانده‌ام اما ظاهراً می تواند گامی در این راه باشد.

خبرهای دیگر مرتبط با اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

روایت فرزند شهید سلیمانی از یادداشت رهبری بر کتاب خاطرات شهید

کتاب زندگی نامه خود نوشت شهید سلیمانی رونمایی شد

شهید سلیمانی یک سرمایه ملی و الگو برای تربیت یک ملت است

سردار سلیمانی تک چهره قهرمان ملی ایران و امت اسلامی است

شهید سلیمانی یک چهره استراتژیست بود

هرکس به حتمی بودن پاسخ باور ندارد، هنوز ایران را نشناخته است

شهید سلیمانی کیمیا و معجزه انقلاب است

آمریکا با ترور سردار سلیمانی دست به حماقتی زد که بازنده اصلی خود آنها هستند

شهید سلیمانی مرد میدان بود

انتقام از عاملان ترور سرداران مقاومت، محدود به زمان و مکان خاصی نیست

آمریکایی‌ها با ترور شهید سلیمانی دل داعش را شاد کردند

آماده باش ارتش صهیونیستی از بیم ''اقدام احتمالی ایران در ۲۴ ساعت آینده''

نشست تبیین راهبردی مقاومت در اندیشه و مکتب شهید سلیمانی در مرکز پژوهش‌ها برگزار شد

حاج قاسم تقسیم‌بندی‌های بی‌حجاب، بدحجاب و ‌اصول‌گرا، اصلاح‌طلب را قبول نداشت

 ترور غیرقانونی سردار سلیمانی، یک زنگ بیدارباش بود 

حاج قاسم عمق دفاع استراتژیک ایران را ساماندهی کرد

***

دولت دورکاری حداکثری را برگرداند

توصیه یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به برگرداندن دورکاری حداکثری ازدیگر اخبار پربازدید بود.

محمدعلی محسنی با اشاره به عوارض آلودگی هوای تهران از دولت خواست که دورکاری حداکثری را اعمال کند و افزود: دولت تصمیم گیری کند که وقتی شرایط هوای تهران به حد خطرناک رسیده نسبت به تعطیلی تهران اقدام کند. البته تعطیلی به معنای بسته شدن ادارات نیست بلکه می‌توان از ظرفیت دورکاری حداکثری استفاده و کارها را پیش برد 

دو تروریست و یک شرور اعدام شدند

خبر اجرای سه حکم اعدام در سیستان و بلوچستان هم از پرمخاطب ها بود.

روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان در این باره اعلام کرد: بامداد امروز، احکام مجازات سه مجرم در مناطق خاش و سراوان در استان سیستان و بلوچستان که دو تن از آن‌ها به نام‌های «حسن دهواری» و «الیاس قلندرزهی» به سبب اقدامات تروریستی و یک تن از آن‌ها به نام «امید محمودزهی» به سبب اقدامات شرورانه و قتل محکوم شده بودند، بعد از طی تشریفات قانونی، اجرا شد.

سیاست نگاه به شرق ایران، آمریکا را مجبور به بازنگری در سیاست‌هایش می‌کند

نشریه تریبون در گزارشی تحلیلی به قلم یوگیشا گوپتا، دیپلمات سابق هندی با اشاره به اینکه سیاست فشار حداکثری آمریکا درقبال ایران، این کشور را به سمت تعامل بیشتر با روسیه و چین سوق داده است، تاکید کرد که سیاست نگاه به شرق ایران، واشنگتن را مجبور به بازاندیشی در سیاست‌هایش می کند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

تماس‌های محرمانه امارات با ایران در روزهای اخیر

همچنین روزنامه العربی الجدید به نقل از برخی منابع اعلام کرد که که امارات در چند روز اخیر تماس های محرمانه ای با ایران داشته و تاکید کرده است که این کشور در هیچ یک از اتفاقات اخیر ایران از جمله ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای ایرانی دست نداشته است.

واکنش العبادی به رأی ممتنع عراق درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران

خبر بعدی،‌ واکنش نخست وزیر پیشین عراق به رای ممتنع این کشور در رابطه با بازگشت تحریم‌ها علیه تهران بود.

 حیدر العبادی در صفحه توییتر خود نوشت: به نظر می‌رسد رای ممتنع عراق درباره وضع تحریم علیه ایران در راستای سیاست بیطرفی عراق در محوربندیها باشد اما در حمایت از مسائل عادلانه ملتها نباید بی طرف بود بلکه به منظور ایجاد صلح باید از حق دفاع کرد.

روزی که خبرسازترین پیش بینی جهان اتفاق افتاد

«چهاردهم دی ماه ۳۲ سال قبل، منحصر به فردترین رهبر جهان در نامه ای چند صفحه ای به رهبر مخوف ترین امپراتوری جهان که در اوج تسلط و قدرت بر تقریبا نیمی از جهان بود، از شنیدن صدای شکسته شدن استخوان های مارکسیسم خبر داد، اما رهبر این حکومت اهمیت چندانی به این پیش گویی نداد و دو سال بعد جز خاطره ای از این حکومت چیزی باقی نماند.»

آنچه خواندید بخشی از گزارش ایسنا با عنوان "روزی که خبرسازترین پیش بینی جهان اتفاق افتاد" بود که از پربازدید ترین اخبار بامداد امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha