• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99101410492
  • خبرنگار : 71592

فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان درباره لزوم تحریم همه جانبه رژیم صهیونیستی

فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان درباره لزوم تحریم همه جانبه رژیم صهیونیستی

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای بر لزوم تحریم همه جانبه رژیم صهیونیستی به ویژه تحریم اقتصادی این رژیم تا زمان خروج از تمامی سرزمین‌هایی که اشغال کرده است، فتوا داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه که با امضای احمد الریسونی، رئیس این اتحادیه و محی الدین القره داغی، دبیرکل آن در صفحه رسمی اتحادیه در فیس‌بوک منتشر شده، آمده است: فتوای ما درخصوص رژیم اشغالگر، کالاها و محصولات آن است، زیرا این رژیم سرزمین ما را اشغال کرده و به برادران، سرزمین‌ها و خانه‌های آنها در فلسطین و جولان سوریه حمله و آنها را تحت سلطه خود درآورده است و مسجد الاقصی را اشغال کرده است.

در این بیانیه آمده است که بازداشتن تجاوز، اخراج متجاوزان از سرزمین‌های اشغالی و مقاومت در برابر آنها با تمام روش‌های قانونی فریضه‌ای شرعی و ضرورت انسانی است و مقاومت در برابر آنها با همه ابزارهای قانونی امری فطری و غریزه‌ای است که قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل و قانون اساسی کشورها بر آن تصریح دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است که قوانین بین‌المللی بر این امر تصریح دارند که اشغال موقتی است و مصادره یا تخریب اموال شهروندان مجاز نیست. ده‌ها قطعنامه بین‌المللی بر حق مقاومت و مقابله با دشمن و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی دلالت دارند. بنابراین هر کسی که تولیدات اشغالگران غاصب را می‌خرد یا برای آن بازاریابی می‌کند گناهکار بوده و در این جنایت شریک است.

بیانیه مذکور تصریح دارد که ادله قانونی و اهداف مشروع بر لزوم تحریم اقتصادی تمامی کالاها، خدمات و فناوری حکم می‌کنند، از این رو، فروش یا واردات یا مصرف یا تبلیغ و بازاریابی برای آنها جایز نیست‌ و از طرفی تمامی این محصولات مادامی که در سرزمین، مزارع، منازل و آب غصبی و توسط دولت اشغالگر و شهرک نشینان اشغالگر تولید شده باشد، غصبی محسوب می‌شود. بنابراین مطابق با شرع، کسانی که در خرید و فروش این محصولات شرکت دارند در جنایت‌های اشغالگر و خوردن مال غصبی و در گناه سهیم هستند. به همین دلیل بر همه مسلمانان واجب است تا زمانی که اشغالگر از تمام سرزمین‌های اشغالی به ویژه قبله اول مسلمین و قدس شریف دست بکشد، به تحریم این رژیم ادامه دهند.

طی ماه‌های اخیر سودان، امارات، بحرین و مراکش روابط خود را با رژیم صهیونیستی رسمی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha