• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99101410509

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی شیراز:

وضعیت فارس به لحاظ شیوع کرونا با ثبات نیست

وضعیت فارس به لحاظ شیوع کرونا با ثبات نیست

ایسنا/فارس سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد که کاهش شمار مبتلایان و فوت شدگان بیماری کووید۱۹ نباید افراد را دچار تصور اشتباه کند، وضعیت کنونی فارس به لحاظ شیوع این بیماری را شکننده دانست.

دکتر اورنگ ایلامی یکشنبه ۱۴ دی در بیان گزارش وضعیت شیوع کووید۱۹ در فارس، گفت: شهروندان نباید دچار ساده‌انگاری وضعیت شده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید، اهمال کنند زیرا روند این بیماری قابل پیش‌بینی و شرایط کنونی با ثبات نیست.

ایلامی خاطرنشان کرد: با توجه به مواجهه انگلیس با ویروس جهش یافته کرونا و سرایت پذیری بالای این نوع جهش یافته، امکان دارد که بیماری از طریق مسافرت‌های بین‌المللی به کشور ما هم وارد شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهروندان توصیه کرد که رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را به شکلی جدی در اولویت اصلی قرار داده و در پوشیدن ماسک و شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی با سایر افراد حساس باشند.

ایلامی در خصوص آخرین وضعیت آماری بیماری کووید۱۹ در فارس نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۹ بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار تجمیعی قربانیان این بیماری در استان به ۳۰۳۷ نفر رسیده است.

او ادامه داد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۵۵۵ هزار و ۲۱۴ نمونه تشخیصی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و منجر به شناسایی ۱۶۲ هزار و ۲۲۲ مورد مثبت قطعی شده است.

ایلامی با بیان اینکه اکنون ۵۴۰ بیمار مثبت قطعی یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های فارس بستری هستند، گفت: از این تعداد ۱۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی شیراز همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع تاکنون، ۱۵۷ هزار و ۵۰۷ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha