• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99101410534
  • منبع : سازمان بازرسی کل کشور

درویشیان:

شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی به معنای تداخل در وظایف دستگاه‌های نظارتی نیست

شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی به معنای تداخل در وظایف دستگاه‌های نظارتی نیست

رییس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان قم گفت: برگزاری جلسات این شورا به معنای تداخل در انجام وظایف دستگاه‌های نظارتی نیست بلکه ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر مدنظر است تا ثمرات آن در اثربخشی بیشتر اقدامات تجلی یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان در جریان سفر به استان قم و در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی این استان برخی از کارکردهای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی را برشمرد و تصریح کرد: اعضای شورا می‌توانند در راستای حل مشکلات و مسائل کلان استان از مسئولین پیگیری کنند و وقتی یک مسئول ببیند همه دستگاه‌های نظارتی استان بر حل موضوعی متفق‌القولند، مسئله را جدی‌تر دنبال می‌کند.

وی افزود: همچنین اعضای شورا می‌توانند درخصوص مسائل کلان استان یک گزارش مشترک را به مسئولین کشوری ارسال کنند و آن گزارش اثربخشی بالایی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به نقش شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در آموزش و آگاهی بخشی به مدیران اجرایی گفت: بخشی از تخلفات و سوءجریانات، ناشی از عدم اطلاع مدیران از قوانین و مقررات است که ضرورت برگزاری همایش‌‎های آموزشی مشترک را ایجاب می کند.

عضو شورای عالی قوه‌قضاییه با بیان اینکه شورای هماهنگی می‌تواند مرکز مشاوره درخصوص موارد تردید و سوال‌برانگیز باشد تا اگر دستگاه‌ها در موضوعی با سوالی مواجه می‌شوند، مطرح کنند و جواب بگیرند، خاطر نشان کرد: بسیاری از پروژه‌های آغاز شده پس از کاهش ارزش پول ملی و با تشدید تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه شدند؛ به طور مثال برخی اقلام افزایش چندین برابری داشته‌اند که قرارداد بسته شده و دستگاه‌ها را با موانعی روبرو کرده است و به‌همین‌علت به دنبال طرح موضوع در شورای دستگاه‌های نظارتی مرکز هستیم تا با استفاده از این ظرفیت، تدبیری برای حل مساله اندیشیده شود.

عضو شورای عالی قوه‌قضاییه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده تا برای اصلاح قوانین ناکارآمد از نقطه‌نظرات دستگاه‌های نظارتی استفاده کند گفت: در همین راستا نظر کارشناسی خود را در این خصوص برای انتقال به مجلس، به دبیرخانه شورا در سازمان بازرسی ارسال کنید.

در ادامه این جلسه مدیرکل اطلاعات، مسئول اطلاعات سپاه، مدیرکل دیوان محاسبات، رییس سازمان برنامه و بودجه استان و دادستان مرکز استان قم نیز به طرح نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha