• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99101410664

رییس دانشگاه کوثر بجنورد خبر داد:

ارسال ۱۵ اثر از کشورهای مختلف به همایش ملی مقاومت

ارسال ۱۵ اثر از کشورهای مختلف به همایش ملی مقاومت

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد گفت: دانشگاه کوثر اولین دانشگاهی است که بصورت علمی و آکادمیک به سردار سلیمانی پرداخته است.

 علیرضا حسینی، ۱۴ دی ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت دومین همایش ادبیات ملی مقاومت با محوریت ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه کوثر بجنورد اولین دانشگاهی است که به صورت علمی و آکادمیک به سردار دلها پرداخته است، افزود: اولین همایش ملی ادبیات مقاومت در سال ۱۳۹۶ برگزار شد و به دلیل اینکه موفقیت خوبی در نخستین همایش ملی ادبیات مقاومت برای قشر روشنفکر و تحصیل کرده و دانشگاهی کشور و دانشگاه کوثر به دست آمد، دومین همایش ملی ادبیات مقاومت را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ اثر از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و بحرین نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همایش به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه دومین همایش ملی ادبیات مقاومت در دو محور عام و یک محور ویژه برگزار می‌شود، ادامه داد: محور ویژه این همایش که با موضوع شهید«حاج قاسم سلیمانی» بود، استقبال بسیار خوبی را به خود اختصاص داد و بیش از ۷۰ اثر در حال حاضر با این محوریت به دبیرخانه همایش رسیده است.

دبیر علمی دومین همایش ملی ادبیات مقاومت، افزود: مقالات ارسالی از سوی دو داور بررسی شد و در صورت مغایرت در نظر دو داور، از قضاوت داور سوم بهره برده شد که در این راستا ۳۵ مقاله، با سه داور  مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه به نسبت بسیاری از همایش‌ها که در سال جاری با شیوع کرونا برگزار شد، این همایش بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون از تعداد ۲۲۰ اثر ارسالی به دبیرخانه، حدود ۷۴ اثر پذیرش نهایی شدند که از این تعداد ۶۰ مقاله کامل و ۲۰ چکیده پذیرش شده است.

حسینی با اشاره به اینکه به نسبت اولین دوره همایش ملی ادبیات مقاومت، استقبال از این همایش مناسب بوده است، اظهار کرد: برای داوری مقالات ارسالی به دبیرخانه از داوران دارای سطح علمی بالا استفاده شده است که داوران حاضر در این همایش از دانشگاه‌های تهران، شاهد، فردوسی مشهد، قم، بوشهر، بجنورد، کوثر  بودند.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در پایان با اشاره به اینکه از ۳۸ داور در بررسی مقالات ارسالی به دبیرخانه استفاده شده است، افزود: سه داور استاد تمام، ۱۰ دانشیار و مابقی داوران استادیار بودند.

وی با بیان اینکه  دانشگاه کوثر وارد فاز بین المللی شده است، ادامه داد: اولین تفاهم نامه بین‌المللی را با دانشگاه جامی هرات افغانستان به امضا رساندیم و در حال عملیاتی کردن بندهای تفاهم نامه هستیم.

حسینی افزود: در این تفاهم نامه فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت، تبادل اطلاعات علمی، اعزام دانشجو و اساتید به هرات و برعکس، توانمند کردن بانوان افغان، شرکت و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مشترک علمی، آموزشی و فرهنگی و... موجود است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha