• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99101510873
  • خبرنگار : 50060

مدیر دفتر شبکه الاتجاه عراق در ایران:

با شهادت «حاج قاسم» روح تازه‌ای در محور مقاومت دمیده شد

با شهادت «حاج قاسم» روح تازه‌ای در محور مقاومت دمیده شد

ایسنا/قزوین مدیر دفتر شبکه الاتجاه عراق در ایران ضمن اشاره به اینکه با شهادت حاج قاسم سلیمانی روح تازه‌ای در محور مقاومت دمیده شد، تأکید کرد: آمریکایی‌ها در محاسبات خود هرگز فکر نمی‌کردند چنین تشییع با شکوهی در عراق و ایران انجام شود، امسال هم تجمع میلیونی مردم عراق در میدان التحریر علی‌رغم همه کارشکنی‌ها نشان داد گفتمان حاج قاسم همچنان در عراق ساری و جاری است.

سید مجتبی حیدری شب گذشته ۱۴ دی در دومین شب از همایش بین‌المللی «مقاومت و جهان آینده، کنشگری فعال یا منفعل» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: آمریکا حتماً ضمن مشورت با برخی کشورها مانند اسرائیل و برخی کشورهای عربی تصمیم به شهادت سردار سلیمانی گرفته است و این مرتبط به امروز نیست بلکه مدت‌ها بود این تلاش در حال انجام بود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه آمریکا بر خلاف رویه همیشگی خود در عملیاتی شبیه عملیات‌های اسرائیلی رسماً کار را بر عهده گرفته و امروز نیز از آن یاد می‌کند، این اتفاق فقط محصول دولت آمریکا نیست و می‌بینیم که بعد از ترور، جو بایدن هم از اتفاق ابراز خوشحالی می‌کند.

این کارشناس سیاسی ضمن اشاره به اینکه با شهادت حاج قاسم سلیمانی روح تازه‌ای در محور مقاومت دمیده شد؛ تأکید کرد: آمریکایی‌ها در محاسبات خود هرگز فکر نمی‌کردند چنین تشییع با شکوهی در عراق و ایران انجام شود، امسال هم تجمع میلیونی مردم عراق در میدان التحریر علی‌رغم همه کارشکنی‌ها نشان داد گفتمان حاج قاسم همچنان در عراق ساری و جاری است.

مدیر دفتر شبکه الاتجاه عراق در ایران ضمن تأکید بر این موضوع که هیچ انتقامی جز خروج آمریکا از منطقه انتقام حاج قاسم نخواهد بود، خاطرنشان کرد: هر کاری که جبهه مقاومت انجام دهد انتقام سردار سلیمانی نخواهد بود، البته نباید اتفاقاتی همچون آنچه در عین الاسد رخ داد را دستکم بگیریم. آمریکایی‌ها بعد از حمله به عین‌الاسد به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند هرکاری که دوست دارند انجام دهند و واکنش آن‌ها در قبال کشتی‌های عازم شده از ایران به ونزوئلا نتیجه سیلی عین الاسد بود.

وی افزود: اسرائیلی‌ها هرگز دوست ندارند در برابر جریان مقاومت در منطقه تنها شوند و بر همین اساس تلاش می‌کنند تا با ترور شهید فخری زاده ماجرای جدیدی را در منطقه ایجاد کنند. آمریکایی‌ها هم به دنبال این هستند تا تک تک حلقه‌های مقاومت را تحت فشار قرار دهند و ارتباط آن‌ها با یکدیگر را قطع کنند اما به لطف خدا این گروه‌ها به قدری بالنده شده‌اند که به تنهایی هم می‌تواند از خود در برابر نظام سلطه دفاع کند و این همان مسیر شکل‌گیری تمدن نوین ایرانی - اسلامی است.

این کارشناس سیاسی در ادامه گفت: امروز انتقام خون حاج قاسم یک موضوع و خواسته جهانی و به استراتژی ملت‌ها و گروه‌های مستضعف در برابر نظام سلطه تبدیل شده است. پیش‌بینی می‌کنم در آینده نزدیک محور مقاومت بعد از تجمع امسال مردم عراق برای یک سیلی دیگر به آمریکا تشویق شود و شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.

وی با اشاره به اوضاع عراق گفت: در عراق الکاظمی در تلاش است تا با جلب حمایت آمریکایی‌ها خود را برای دوره نخست وزیری بلند مدت‌تری در عراق تثبیت کند اما او اشتباهی را مرتکب می‌شود که پیش از این حیدرالعبادی با محبوبیت بیشتری نسبت به الکاظمی انجام داد و نزدیکی به آمریکا فایده‌ای برای او نداشت.

حیدری در پایان یادآور شد: الکاظمی هم به زودی خواهد فهمید که نظر مردم عراق به سمت چه کسی است و نزدیکی به آمریکا نه تنها برای او بلکه برای هیچکس نتیجه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha