• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99101511028
  • خبرنگار : 50040

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام خامنه ای سپاه:

سردار سلیمانی اسلام ناب را در بدنه محور مقاومت جاری و ساری کرد

سردار سلیمانی اسلام ناب را در بدنه محور مقاومت جاری و ساری کرد

ایسنا/گیلان معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام خامنه ای سپاه، هنر حاج قاسم را سازماندهی و فرماندهی جبهه مقاومت دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی با ایجاد وحدت رویه در گروه های حشدالشعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حزب الله به دنبال اتحاد و همبستگی نیروی انسانی بود تا اسلام ناب را در بدنه محور مقاومت جاری و ساری کند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر شکرالهی در مراسم نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، عزت و اقتدار و امنیت کشور را مدیون حاج قاسم های جبهه های ایران دانست و اظهار کرد: شهید سلیمانی مصداق بارز آیه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ» است.

وی هدف را یکی از مهمترین عناصر در رزم و نبرد نیروهای نظامی دانست و افزود: همه تجهیزات نظامی و نیروی انسانی به سمت یک هدف حرکت خواهد کرد. در واقع نیروی انسانی با تمام قوا و امکانات در جهت رسیدن به اهداف اصلی متمرکز می شود و نباید اهداف اصلی را فدای اهداف فرعی و جزئی کند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام خامنه ای سپاه پاسداران، با اشاره به اهداف مهم سردار دل ها در محور مقاومت، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم سردار سلیمانی در محور مقاومت این است که هرگز اهداف اصلی را فراموش نکرد.

شکرالهی، با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس در اوج جنگ عراق و سوریه حرکات ایذایی علیه فرماندهان نظامی محور مقاومت انجام می داد، گفت: سردار سلیمانی هرگز اهدافی را که در منطقه به ویژه عراق و سوریه در پیش گرفته بود، فراموش نکرد.

وی اولین هدف حاج قاسم را کوتاه کردن دست تروریست های داعش و جبهه النصره از اماکن مقدسه و دفاع از مردم بی پناه این کشورها دانست و خاطرنشان کرد: دومین هدف حاج قاسم این بود که بتواند محور مقاومت را در تمامی جبهه ها به نقطه مطلوب و پیروزی برساند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام خامنه ای سپاه، یکی از اهداف کلان شهید سلیمانی را خنثی کردن توطئه های استکبار در منطقه دانست و اضافه کرد: محور مقاومت ریشه اتئلاف شوم غربی - عربی - عبری را در منطقه خشکاند.

شکرالهی، نیروی انسانی را تعیین کننده ترین رکن نظامیان برای رسیدن به اهداف دانست و ادامه داد: حاج قاسم هم در دوران دفاع مقدس فرماندهی نیروی انسانی را بر عهده داشت و هم در جبهه مقاومت، اما نیروی انسان دوران دفاع مقدس همه ایرانی بودند و زبان همدیگر را می فهمیدند و اهداف و آرمان های مشترک داشتند، اما در جبهه مقاومت با تفاوت رزمندگان از کشورهای منطقه مواجه بودیم.

وی هنر حاج قاسم را سازماندهی و فرماندهی نیروی انسانی جبهه مقاومت دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی با ایجاد وحدت رویه در گروه های حشدالشعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حزب الله به دنبال اتحاد و همبستگی نیروی انسانی بود تا اسلام ناب محمدی(ص) را در بدنه محور مقاومت جاری و ساری کند؛ اگر این وحدت رویه در محور مقاومت نبود، هرگز به این پیروزی ها در عراق و سوریه و لبنان نمی رسیدیم.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام خامنه ای سپاه، معنویت را یکی از ویژگی های سردار سلیمانی در محور مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان ایران در جبهه های سوریه و عراق همانند جنگ هشت ساله تا بن دندان مسلح بودند. به اذعان صریح دشمن، امکانات و تجهیزات نظامی اعم از پهبادهای مدرن آمریکایی و اسرائیلی در اختیار داعش و جبهه النصره قرار گرفته بود، اما حاج قاسم آمد و همچون دوران دفاع مقدس معادلات را بر هم زد.

شکرالهی، با بیان اینکه معنویت حاج قاسم و محور مقاومت بر تسلیحات دشمن غلبه دارد، گفت: کارایی عنصر معنویت را هم در دوران دفاع مقدس و هم در جبهه های لبنان و فلسطین و عراق و سوریه مشاهده کردیم.

وی عزت و شوکت و سربلندی و افتخار کشور را در گرو ادامه راه شهدا دانست و یادآور شد: باید از صمیم قلب و از روی باور ادامه دهنده راه سردار سلیمانی باشیم تا به عزت دنیا و آخرت برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha